Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

11 timer siden, ogee1 skrev:

Gratulerer med kommende familieforøkelse!

Mange takk for det :) 

10 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer så mye med liten på vei! Du har virkelig noe å glede deg til 😀 vår er snart 3 måneder, og det er utrolig å se utviklingen på den korte tiden!

Har dere kjøpt barnesete også? Dersom ikke kan jeg anbefale Cybex Cloud Z på det sterkeste, tar liten plass i lengderetning og basen har svingskive 👌🏻.

Takk så mye :) Ja det går nok fort, jeg er veldig spent på hvordan det blir med bilkjøring med en liten. Blir nok en god del flere stopp en hva jeg er vant til ;) Det er en tid for alt

Vi har faktisk fått overta ett sete fra søstera til madammen, de har en liten en som nettopp vokste ut av stolen. Jeg er jaggu ikke sikker på merke jeg. Den du refererer til med sving bar base høres jo helt genial ut, det har ikke denne. Men den var veldig lett å klikke på plass i basen

7 minutter siden, fupsaker skrev:

Gratulerer så mye med kommende barn. :) Hyggelig nyhet! Bare å glede seg!

Takker :) Ja dette ser vi frem mot, det er en ny fase i livet og iallfall en ny tilværelse for oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelige nyheter! Gratulerer med kommende barn og jeg tenker at din G30 er mer enn stor og praktisk nok til å fungere som en familiebil. Vi la faktisk ut med en ny Mercedes-Benz W124 som den gangen var en ganske stor sedan, men fordi vi hadde hytte (som ble mye brukt) kjøpte vi raskt en Chrysler Voyager 3.0 mrk.II. Den bilen likte jeg ikke så den ble byttet ut med en Peugeot 405 2.0 GTX stasjonsvogn. Det hører med til historien at før vi kjøpte Peugeoten testet jeg BMW E34 Touring, men jeg synes at den var for dyr og fin til vårt bruk (altså hytteliv med alt som hører til med frakt av materialer etc.).

En helt annen ting er at både barneseter og barnevogner har blitt mye mer praktiske og brukervennlige med årene. Disse tingene tar f.eks ikke så mye plass i bilen som de gjorde før i tiden... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik skrev:

En helt annen ting er at både barneseter og barnevogner har blitt mye mer praktiske og brukervennlige med årene. Disse tingene tar f.eks ikke så mye plass i bilen som de gjorde før i tiden... :)

Hmmm... Dette er jeg neimen ikke så sikker på. Spesielt barnesetene er i mange tilfeller gigantiske. Når det blir liten plass i forsetene vår F11 lurer jeg på hva man må ha i garasjen for å ha det behagelig. Praktiske og brukervennlige: helt klart. Mindre? Snarere tvert imot er min oppfatning 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@humpfy Barneseter har kanskje ikke rent fysisk blitt mindre, men de har i alle fall et bedre tilpasset design. Det første barnesetet vi hadde fikk vi kun montert i baksetet hvis høyre forsete sto helt fremme med ryggen rett opp (og dette var i en helt ny Mercedes E-klasse). Da satt datteren vår korrekt med ryggen mot kjøreretningen. Designet på dette baksetet var utrolig stort og klumpete, men setet var det eneste på markedet i 1993 som var godkjent av Storebrand (der vi hadde vår barneforsikring).

Barnevogner er jo nesten tekniske vidundere i dag i forhold til de gammeldagse modellene som fantes på begynnelsen av 90-tallet. Vi brukte relativt lang tid før vi fant en helt ny engelsk modell i Danmark som kunne foldes ordentlig sammen og samtidig var ganske praktisk i bruk. De barnevognene vi så på i Norge var den gangen håpløst gammeldagse. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fredrik! 

Jeg så også stort behov for skvettlapper til min G30 men ville ikke ha noe som tok borti lakken. 

Så jeg bestilte de jeg linker nedenfor fra ebay, også skjærte jeg vekk den bakdelen som går inntil bilen med en OLFA kniv. Så nå har jeg helt flate og fine skvettlapper som stopper alt av stein og skjit. Ønsker du bilder så kan jeg fikse. 

 

https://www.ebay.com/itm/FOR-2017-2019-BMW-5-Series-G30-Sedan-Mud-Flap-Flaps-Splash-Guards-Mudguards-4PCS/133159649061?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D7317e09196284864b0d5c380ad5fccbd%26pid%3D100675%26rk%3D5%26rkt%3D15%26sd%3D173981548170%26itm%3D133159649061%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2380057&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A9a965710-2d57-11ea-a8a3-74dbd180ef2f|parentrq%3A6621c47e16f0a4b77cfc4860ff90d009|iid%3A1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så utrolig hyggelig med så mange gratulasjoner her, jeg blir overveldet 😀 Takk så mye 😉

13 timer siden, mslello skrev:

Gratulerer med arving på gang :) Blir spennende å se hvor standhaftig du blir med sedan og barnevogn. Men du har vel tilgang til flere biler så vidt jeg vet.

Jeg hadde stasjonvogn i 3 år før jeg kjøpte F10 :)

Takket for det, det blir arvingen til E34en dette 😂

Jo jeg er veldig spent på hvordan det går, men jeg er optimist. Utfordringen blir selvsagt når man skal på tur, men det finner vi en løsningen på. For meg er bare ikke stasjonsvogn ett tema, da heller en SUV. En annen utfordring med sedan er jo lastekanten i bagasjerommet, den er litt høy på G30en. På E34en er lastekanten bare 5 cm, innlastingshøyden er også lavere på denne. Men jeg føler hovedfamiliebil må ha isofix.

Men, firmabilen min er jo så A4 familiebil som det går an...Ford Mondeo stasjonsvogn. Trodde aldri jeg skulle trives så godt i en "smør & brød bil", men denne liker jeg veldig god. Men Mondeoen bruker jeg i jobb, så den må jeg ha mens madammen må kjøre G30. Dessuten er det mye gøyere å kjøre på tur i G30 540 enn Mondeo...😂

12 timer siden, Fredrik skrev:

Hyggelige nyheter! Gratulerer med kommende barn og jeg tenker at din G30 er mer enn stor og praktisk nok til å fungere som en familiebil. Vi la faktisk ut med en ny Mercedes-Benz W124 som den gangen var en ganske stor sedan, men fordi vi hadde hytte (som ble mye brukt) kjøpte vi raskt en Chrysler Voyager 3.0 mrk.II. Den bilen likte jeg ikke så den ble byttet ut med en Peugeot 405 2.0 GTX stasjonsvogn. Det hører med til historien at før vi kjøpte Peugeoten testet jeg BMW E34 Touring, men jeg synes at den var for dyr og fin til vårt bruk (altså hytteliv med alt som hører til med frakt av materialer etc.).

En helt annen ting er at både barneseter og barnevogner har blitt mye mer praktiske og brukervennlige med årene. Disse tingene tar f.eks ikke så mye plass i bilen som de gjorde før i tiden... :)

Takk for det Fredrik 😀 Jeg kan ikke se noen annen grunn til at det ikke skulle fungere. Som du påpeker så fungerte sedan som familiebil før, mine foreldre hadde Mazda 626 sedan da jeg ble født. Det holdt i massevis, da det kom en søster ble det E34. Turer til Danmark og Sverige var jo ikke noe problem.

Barneseter er blitt ganske store med åra, men akkurat det er jeg ikke bekymret forda G30 har ett romslig karrosseri. Barnevogner derimot tar stadig mindre plass, og de blir stadig lettere å håndtere. Vi satser på at dette løser seg 👍

10 timer siden, MarkusRykkje skrev:

Hei Fredrik! 

Jeg så også stort behov for skvettlapper til min G30 men ville ikke ha noe som tok borti lakken. 

Så jeg bestilte de jeg linker nedenfor fra ebay, også skjærte jeg vekk den bakdelen som går inntil bilen med en OLFA kniv. Så nå har jeg helt flate og fine skvettlapper som stopper alt av stein og skjit. Ønsker du bilder så kan jeg fikse. 

Takk for veldig nyttig tips, dette var interessant. Hvis det ikke er for mye bryderi så hadde det vært konge med ett bilde 👍 Jeg må ærlig si at 1800,- for de orignale skvettlappene er litt stivt, særlig når jeg betalte 900,- til F10en. 
 

10 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer så mye Fredrik 😀

Veldig hyggelige nyheter dette ,og vi her i huset gleder oss masse på deres vegne 😀

Takk for det Jan, så hyggelig å høre 😀 Jeg får bare håpe jeg gjør en like god jobb som deg med å få ungene interessert i bil og BMW 👍 Får nok til det, mini må bli med pappa og onkel Jan på biltreff 😉

8 timer siden, FredrikE24 skrev:

Gratulerer med forøkelse!

Sedan som familiebil går jo helt greit. Vi var familie på fem og kjørte Senator. Den er imidlertid romslig både i bagasjerom og kupé. Er vel litt hva man gjør det til. Enkelte har jo flyttelass med seg for en helgetur.

Mange takk for det 😀 Det handler om hva man gjør det til, vi har stort sett klart oss med å pakke lett når vi er på tur. To trillebagger er alt. Blir jo mer med barn, men med smart tenking så går det. 

Og apropos Senator, en sånn Senator B fra slutten av 80/begynnelsen av 90 tallet vil jeg ha i en fremtidig bilsamling en gang. Jeg synes de er så kule, LCD speedometer og greier 😎 Lå en veldig fin på Finn for litt siden, hadde lyst på den. Men, jeg tør å kjøpe 30 år gammel BMW...men 30 år gammal Opel tør jeg ikke ta sjansen på nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FredrikE24 skrev:

Enkelte har jo flyttelass med seg for en helgetur.

🙋🏼‍♂️🙋🏼‍♂️
 

En pen skiboks skjemmer ingen 😂

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nyheten 😀 g30 er ingen problem, vi hadde corolla og andre småbiler/sedaner i min oppvekst. Men nå er det jo mye mer utstyr som tar plass enn i gamledager. Nå er det 70cm lange barneseter med isofix, mens jeg satt på en isoporkloss i baksetet når jeg var liten 😂

Iqoic glow heter den belyste grillen i nye x6, og det er for ettermontering på g3x ifølge denne artikkelen:

https://www.tv2.no/broom/10948840/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så hvordan stasjonsvogna mi med skiboks var pakket jule og nyttårshelgen med to kids og frue så kunne jeg bare ha glemt å hatt sedan. Og jeg har ikke barnevogna med lenger heller. Alt går sikkert, men det hadde vært skikkelig stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...