Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

Gratulerer Fredrik! :) 

Tror ikke du skal ha noe problem med G30 som familiebil. Brodern har bare hatt sin e90 i alle år og de har klart seg kjempe bra. Eneste han sier er at tetris øving kan være lurt. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Evopower skrev:

Gratulerer med nyheten 😀 g30 er ingen problem, vi hadde corolla og andre småbiler/sedaner i min oppvekst. Men nå er det jo mye mer utstyr som tar plass enn i gamledager. Nå er det 70cm lange barneseter med isofix, mens jeg satt på en isoporkloss i baksetet når jeg var liten 😂

Iqoic glow heter den belyste grillen i nye x6, og det er for ettermontering på g3x ifølge denne artikkelen:

https://www.tv2.no/broom/10948840/

Takk for det 😀

Ting er blitt litt annerledes fra da jeg vokste opp, jeg satt også på sånn isopor pute med trekk på. Gjorde vel det fra 4 års alderen, i dag skal man jo barna sitte i stort sete til de er 14 år nærmest 😂 

De lysa i grillen var ikke noe fint, her prøver BMW for hardt for å komme på noe ingen andre har forsøkt..

11 timer siden, flobben skrev:

Når jeg så hvordan stasjonsvogna mi med skiboks var pakket jule og nyttårshelgen med to kids og frue så kunne jeg bare ha glemt å hatt sedan. Og jeg har ikke barnevogna med lenger heller. Alt går sikkert, men det hadde vært skikkelig stress.

Vi er heldige sånn, ingen av våre nærmeste familie bor utenbys. Faktisk så bor foreldre og svigerforeldre kun 5 minutters kjøretur fra her vi bor. Ingen av oss har hytte (vi sørlendinger er båtfolk) så det er heller ikke noe problem. Hadde vi hatt hytte eller behov for å feire jul langt vekk så måtte jeg nok ha revurdert sedan.

9 timer siden, ahj skrev:

Gratulerer Fredrik! :) 

Tror ikke du skal ha noe problem med G30 som familiebil. Brodern har bare hatt sin e90 i alle år og de har klart seg kjempe bra. Eneste han sier er at tetris øving kan være lurt. 😂

Takker for det 👍

Det høres lovende ut, jeg er god på tetris 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var famile på 6 og min far (som du jo kjenner godt) kjørte Ford Scorpio 2.8i ghia og vi klarte oss fint, hadde mange turer til syd frankrike i den. Husker den var grulig tørst med Campingvogn på.. hehe

Endret av paukri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 8.29, paukri skrev:

Vi var famile på 6 og min far (som du jo kjenner godt) kjørte Ford Scorpio 2.8i ghia og vi klarte oss fint, hadde mange turer til syd frankrike i den. Husker den var grulig tørst med Campingvogn på.. hehe

Hehe, kult! 😀 Kan tenke meg at den 2,8 litern var tørst ja. Tror jeg har hørt om en tur over alpene i den Scorpioen med campingvogn, det var visst en tørst tur 😂

20 timer siden, MarkusRykkje skrev:

Her har du bilder ferdig kuttet og montert på bilen. Funker bra og stopper mye! Kjørte nylige på gruset vei, og hørte ingenting av grusen! Var helt stille. 

4A57B4F9-2C59-491B-B85D-EA1F0D6F63E6.jpeg

1BEC209A-CA3B-4D24-8F92-7B30C2FB91A9.jpeg

198D7817-9678-4411-B7DC-B0FA6E061A48.jpeg

Mange takk, dette var veldig nyttig informasjon for meg 😀 Jeg synes dette så ut som en veldig fin løsning da disse var litt mindre iøyenfallende enn de originale. Hvordan passer skrue hullene med festepunktene på bilen?

Eneste utfordringen som jeg kan se er hvordan de takler høy fart uten å ha noe støtte i bak kant. Det høres banalt ut, men jeg har noen turer til Tyskland i året. Da går det veldig ofte unna på autobahn. Uansett så var ikke prisen på disse avskrekkende

17 timer siden, Shattered skrev:

Gratulerer med unge på vei Fredrik  :D Blir vel stasjonsvogn på tunet nå da, kanskje en x5 i stedet for G30'en? :P

Mange takk for det 👍 Jeg har alt en stasjonsvogn på tunet jeg, trenger ikke en til 😀

..........................................................

Nå tror sikkert naboene det har rablet helt for meg...Men ingenting er verre enn å ta ut ren bil på møkkete veier for en liten tur. Men så lenge bilen er ren før turen, og møkka ikke ha rukket å tørke så tar jeg faktisk hageslangen å spyler skitten greit av før jeg kjører inn i garasjen igjen. Det blir selvsagt ikke som en håndvask, men man kan jo ikke gjøre det etter hver tur. Det hjelper betraktelig og tar vekk 85 prosent av skitten slik at det ikke ser helt grusomt ut etter bare en liten tur til butikken 😀 Bare ett lite tips 😉

63C70836-F9ED-45E6-9F36-9F47CB069EEE.thumb.jpeg.3237468a3945ef5b3e6297a8b04185de.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, MarkusRykkje skrev:

Her har du bilder ferdig kuttet og montert på bilen. Funker bra og stopper mye! Kjørte nylige på gruset vei, og hørte ingenting av grusen! Var helt stille. 

4A57B4F9-2C59-491B-B85D-EA1F0D6F63E6.jpeg

1BEC209A-CA3B-4D24-8F92-7B30C2FB91A9.jpeg

198D7817-9678-4411-B7DC-B0FA6E061A48.jpeg

Ja! For meg så er vedlikehold og riper noe jeg helst til unngå. Derfor kjøpte jeg noe billig som jeg bare kunne kappe til. 

Orginal skruene passer helt perfekt! Jeg brukte ikke de orginale klipsene som står på bilen, følte de ville bare falt av.
Jeg kan si at jeg har hatt en ganske høy hastighet dagen etter de ble montert. Og var null problem! De er såppas stive at det går fint! 

Nå skal jeg montere senk om ikke lenge 35/35 og spent på hvordan det blir 🙄 i verstefall kapper jeg bare mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, særlig med sort bil vil man unngå riper. Da har helt klart skvettlapper en funksjon for å hindre skitt langs sidene. Noe annet er også å beskytte kanaler og nedkant av dører for steinsprut.

Dette høres veldig bra ut, nyttig å få høre din erfaring med dette. Jeg tror jeg bestiller de skvettlappene jeg også, og prøver. I værste fall så koster de jo ikke allverden 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo skvettlapper i 8-9 år på vår tidligere E46 Touring og stort sett var rusten alle andre steder enn på kanalene og nedre halvdel av dørene. De siste 2-3 årene hadde jeg skvettlapper kun foran fordi den ene bak falt av med tungt lastet bil på vei til Sydfrankrike. 

Stort sett er skvettlapper en fornuftig investering, men pass på hvis det bygger seg opp sne/isklumper foran skvettlappene vinterstid. Man kan være uheldig så skvettlappene blir revet av på en ganske brutal måte med skader på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Helt enig, særlig med sort bil vil man unngå riper. Da har helt klart skvettlapper en funksjon for å hindre skitt langs sidene. Noe annet er også å beskytte kanaler og nedkant av dører for steinsprut.

Dette høres veldig bra ut, nyttig å få høre din erfaring med dette. Jeg tror jeg bestiller de skvettlappene jeg også, og prøver. I værste fall så koster de jo ikke allverden 😀

Er du usikker på hvordan du skal kappe, eller trenger noe hjelp. Så bare kontakt med på instagram eller facebook 🤙🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2020 den 14.33, Turbo-HF skrev:

Gratulerer så mye 😉

Takk så mye for det HF 😀 Vi må snart komme oss på noen treff igjen nå, sesongen begynner om noen måneder 😉

På 5.1.2020 den 18.51, Fredrik skrev:

Jeg hadde jo skvettlapper i 8-9 år på vår tidligere E46 Touring og stort sett var rusten alle andre steder enn på kanalene og nedre halvdel av dørene. De siste 2-3 årene hadde jeg skvettlapper kun foran fordi den ene bak falt av med tungt lastet bil på vei til Sydfrankrike. 

Stort sett er skvettlapper en fornuftig investering, men pass på hvis det bygger seg opp sne/isklumper foran skvettlappene vinterstid. Man kan være uheldig så skvettlappene blir revet av på en ganske brutal måte med skader på bilen.

Mye av årsaken til at jeg vil ha skvettlapper er for å spare lakken på kanaler og nedkant av fordører. På F10en var klarlakken helt mattslipt på kanalene fremme før jeg satte dem på. Ser tendenser til det på denne bilen også, men ikke så ille. Jeg skal på sikt få lakket opp kanalene igjen pga dette. I vinterhalvåret så strør de såpass mye med både sand og grus at dette sliter ut lakken om den ikke beskyttes. 

Men man må absolutt følge litt med på is og snø som klumper seg på skvettlappene. Når det er sagt så er det ikke så ofte føret er slik at dette skjer, videre så er jeg såpass nøye med renhold at det får sjelden anledning til å bygge seg opp. Videre står bilen i garasje, her smelter dem og faller av.

19 timer siden, MarkusRykkje skrev:

Er du usikker på hvordan du skal kappe, eller trenger noe hjelp. Så bare kontakt med på instagram eller facebook 🤙🏽

Det kan godt være jeg må ha litt veiledning på kuttinga ja, ikke gjort dette før 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om Prickbort og fersk Fusso voks ikke er noen god kombinasjon. Jeg vaska bilen nyttårsaften for første gang etter voksing, den var veldig skitten så jeg brukte Prickbort som sto ett par minutter. Sto i vaksehall så det er ikke snakk om sol, men etter å ha vasket bilen og tørket så fikk jeg se i sollyset noen dager senere skjolder og rennerker fra prickborten i lakken. Fikk det ikke fanget opp på bilde, da det kun synes i rett lys. 

Men uansett så måtte bilen vaskes i dag, men jeg sliter med å få skummet til å bli tykt nok. Det renner liksom bare rett av bilen, stiller og stiller på den knotten på toppen av foam lensen.

44A6E8C3-3794-4530-B674-BFC02291CCCD.thumb.jpeg.af4b79be0d5e126d43e202e55fd8fc26.jpeg

Her kan dere se hvor viktig det er å spyle under bilen og i hjulbuene. Dette gjør jeg nøye hver gang, men likevel så samler det seg opp så mye dritt.

528620DF-436D-4B07-BE48-5D66998C24B0.thumb.jpeg.9ebb7593c96693f8e43daffbe9533b5c.jpeg

Ved hjelp av litt Prickbort på vaskehandsken så klarte jeg å få bort skjoldene. Spraya over med Gyeon Q2 Wet Coat, veldig fornøyd med den. Kjøpte like godt en 4 liters kanne av den sist jeg handla hos Bilnerden. Det betyr at jeg kan bruke løvblåser til å tørke bilen ren, for minst mulig berøring av lakken.

A02F6C4C-CA9D-418F-8F29-83CD2B5F2A60.thumb.jpeg.f0958202c9fabc386e6b1e589ba973d7.jpeg

07C482FF-3077-4D73-9AF8-C52122C4A472.thumb.jpeg.f57ea49af97b0668917167682bb85eba.jpeg

62281894-5C0F-4EF4-968D-B4ECE7BEFBF7.thumb.jpeg.c0a77622e274950d7ccb6c1395a131ca.jpeg

Løvblåseren gjør at bilen stort sett blir helt tørr, kun noen plasser legger den igjen så dråper som tørker når bilen står i garasjen. Men igjen, naboen må jo tro det har rabla for meg...blåse med løvblåser på bilen. Bedre blir det ikke at jeg rygger og kjører opp og ned innkjørselen mens jeg bremser hard...for å bremse vekk rust fra skivene etter vaskingen 😂😂

0CFDD9F4-DDEC-4EB5-9B97-BD7875182389.thumb.jpeg.5087efa343876c32476486f8b20ba8ce.jpeg


Nå blir jo aldri mine egene biler så møkkete at det er en utfordring å få dem rene. Men Mondeoen derimot, den får kjørt seg hver dag. Har vært mye i Oslo i det siste og da har det blitt så som så med vask og stell, mye selvvask. Dessuten så ville jeg teste Wet Coaten på en bil som blir mer utsatt for salt og sterke avfettinger, rett og slett for å se hvordan holdbarheten er på den. Ville også se hvordan skummet oppførte seg på denne, da denne er mer møkkete og har mindre voks enn 540en (tenke kanskje voksen gjorde at skummet ikke ville henge). Men samme her, skummet renner av bilen etter 30 sek...noe lenger andre steder. Men ren ble den iallfall, renere enn på laaang tid 👍 Så nå er jeg spent på hvor lenge Wet Coaten holder med normalt vedlikehold 

D67109C6-2F1A-4D58-8E05-57C9605EF9E5.thumb.jpeg.6427d03f49334e1b4672b2131d283cf8.jpeg

E16B1D06-D993-48D5-B2E7-5AAAFC86019D.thumb.jpeg.ab2d4cbb90145e8c3222e27c9bb5fb83.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvilken type skummer du har. Men jeg skifta fra disse vanlige til en slik waxd foam lanceDet var stor forskjell. Mye tykkere skum som henger lenge. 
Så hva jeg heldig å fikk meg en big boi mini i julegave. Den er et fantastisk produkt som tørker bilen meget bra:)

https://scandicshine.no/product/waxd-foam-lance-til-hoytrykkspyler/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...