Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

21 timer siden, mslello skrev:

Hvis skummet har blitt tynnere over tid, så kan det hende at dysene i skumkanon trenger litt rens. Prøv å legg skumkanonhodet i litt sterk surfex blanding f.eks. Så kjører du gjennom litt lunket vann etterpå.

Ja det var ett godt tips, flere foreslår å rense dysa men har liksom ikke fått greie på hvordan. Jeg skal forsøke dette, selv om Autofoam aldri blir skikkelig tykt så kan det være lurt å rense dysa.

17 timer siden, Fahad skrev:

Har du prøvd denne? Testet denne forrige, ble veldig imponert over hvor effektiv den er :)

Den har jeg ikke forsøkt, føler Prickbort, skum eller Surfex greit fjerner skitten. Men vi har ikke samme mengden av salt på veiene her sørpå som dere har i Oslo. Slik som de pøser ut salt på Østlandet er jo helt ekstremt, ser jo det på firmabilen når jeg har kjørt i Oslo. Kan tenke at da er den Salt-Xen grei å ha, for som jeg merker på firmabilen så sitter det skikkelig på lakken etter en Oslotur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det var ett godt tips, flere foreslår å rense dysa men har liksom ikke fått greie på hvordan. Jeg skal forsøke dette, selv om Autofoam aldri blir skikkelig tykt så kan det være lurt å rense dysa.

 

Har en tendens til å bygge seg opp litt rester etterhvert uansett tror jeg. Det lureste er vel å ordne seg med en flaske vann og kjøre igjennom etter hver vask, men det er ikke jeg så flink til dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/13/2020 at 9:30 AM, StigJ said:

Prickbort er faktisk ikke så hissig mot voks. Mange som tror det, men det er ikke tilfelle. Men den behøves ikke å bli brukt til hver vask. 

Mange som ikke helt har fått med seg bruken av de forskjellige produktene. Prickbort er asfalt og tjærefjerner og er ikke nødvendig å bruke hver gang. Bruker selv aldri Prickbort på sommerhalvåret utenom hvis jeg ser det har kommet asfaltrester/tjære på sidene eller hvis jeg tar full nedvask før polering. Men bruker den ca. annenhver gang på vinteren.

Hvor ofte er det du vasker bilen din når du bruker Prickbort annenhver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BrokeBoi skrev:

Da sparte du meg for en runde med Prickbort denne helgen, for da har det gått to uker siden forrige vask. 😉

Hehe. Vasker du ofte så kan det være du ikke behøver annen hver gang en gang. Da kjenner du bare nede på sidene av bilen om det begynner å bli litt mer motstand når du drar over våtten/svampen i forhold til resten av bilen. Da kan du ta en runde prickbort neste gang.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du @StigJ, du har jo litt greie på dette med å vaske bil 😀 Jeg sliter med at skivene ruster såpass etter vask at klossene henger seg på når jeg skal rygge ut av garasjen. Noen ganger må jeg faktisk legge litt trykk på gassen for at de skal slippe. Da slipper de med ett godt "knekk"...dette kan da umulig være bra?

Jeg har forsøkt å kjøre opp og ned av oppkjørselen og bremse hardt, har kjørt rundt i boligfeltet for å prøve å bremse. Men det virker som man må opp i litt fart, etter en tur på hovedveien så henger den aldri på. Man da har enten bilen ett lag med støv eller blitt skitten på ny. Finnes det noe man kan spraye på skivene etter vask slik at bremsene ikke setter seg på skiva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme selv. Har dessverre ingen løsning på det annet enn å ta seg en kjøretur. Ekstra kjipt for min del når jeg skal levere fra meg kundebiler. Så må ta noen hundre meter med bremsing for så å blåse rene for ruststøvet som legger seg på felgene. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men du @StigJ, du har jo litt greie på dette med å vaske bil 😀 Jeg sliter med at skivene ruster såpass etter vask at klossene henger seg på når jeg skal rygge ut av garasjen. Noen ganger må jeg faktisk legge litt trykk på gassen for at de skal slippe. Da slipper de med ett godt "knekk"...dette kan da umulig være bra?

Jeg har forsøkt å kjøre opp og ned av oppkjørselen og bremse hardt, har kjørt rundt i boligfeltet for å prøve å bremse. Men det virker som man må opp i litt fart, etter en tur på hovedveien så henger den aldri på. Man da har enten bilen ett lag med støv eller blitt skitten på ny. Finnes det noe man kan spraye på skivene etter vask slik at bremsene ikke setter seg på skiva?

 

4 timer siden, StigJ skrev:

Sliter med det samme selv. Har dessverre ingen løsning på det annet enn å ta seg en kjøretur. Ekstra kjipt for min del når jeg skal levere fra meg kundebiler. Så må ta noen hundre meter med bremsing for så å blåse rene for ruststøvet som legger seg på felgene. 

Sliter med dette jeg og. Kanskje en kjøretur rett etter vask? Da er det jo fare for at den blir skitten igjen da🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Chris A skrev:

 

Sliter med dette jeg og. Kanskje en kjøretur rett etter vask? Da er det jo fare for at den blir skitten igjen da🤔

Det er akkurat det som blir et lite problem. Jeg prøver alltid å få bilen inn i garasjen så fort som overhode mulig etter den er vasket og spylt av.  Her jeg bor blåser det mye ca hele tiden, og jeg har ikke mye le å gjemme meg bak... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, StigJ skrev:

Det er akkurat det som blir et lite problem. Jeg prøver alltid å få bilen inn i garasjen så fort som overhode mulig etter den er vasket og spylt av.  Her jeg bor blåser det mye ca hele tiden, og jeg har ikke mye le å gjemme meg bak... 

 

Samme hvor jeg bor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, StigJ skrev:

Da er det kjekt å ha denne når man har nypolert bil og det blåser ute :)  

https://www.hundihuset.no/fonere-blasere/aeolus/monster

Slipper å være redd for sandkorn i tørkehåndkleet. 

Det dær er flott. Fikk denne til jul. Så har jeg kjøpt lenger slange og to fester til vegg. Meget bra produkt:)

https://www.gsbildeler.no/bilpleie-diverse_bilpleie-bigboi_torker/bigboi_blowr_mini__4498009

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller bare kjøpe en slik. Sett slangen på andre utgangen så har du blåsefunksjon :D 

https://www.biltema.no/hjem/rengjoring/stovsugere/vatstovsugere/vad--og-torstovsuger-wd-100010-2000034026

Edit: jeg har en selv, men ikke prøvd blåsefunksjonen enda. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...