Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

42 minutter siden, papertiger skrev:

...eller bare kjøpe en slik. Sett slangen på andre utgangen så har du blåsefunksjon :D 

https://www.biltema.no/hjem/rengjoring/stovsugere/vatstovsugere/vad--og-torstovsuger-wd-100010-2000034026

Edit: jeg har en selv, men ikke prøvd blåsefunksjonen enda. 

Skeptisk til at en reversert støvsuger blir kraftig nok. Når jeg setter min på full spiker så rykker det godt i slangen. Varmluft opptil 65 grader gjør også jobben mye lettere hvis bilen ikke har beskyttelse som gjør at vannet ikke sheeter av så godt ved lufttrykket.

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en god kjøretur i dag, bare på ren måfå. Det blir jo aldri til at man bruker bilen til noe annet enn fra a til b og det er jo så kjedelig. Valgte meg ut noen veier hvor man kan kjøre litt inspirerende, få kjenne litt på krefter og fraspark. Med 90 prosent av kjøringa mi så kunne jeg egentelig ha hatt en 520d, derfor er det fint å ta ut potensialet i bilen litt. Med 8 grader i luften og fuktig på veien så var det herlig med xDrive grep. Man blir skutt ut av svingen og grepet er herlig, der hadde min tidligere F10 530d slitt med en blinkende antispinn lampe. Til å være en så stor og tung bil så synes jeg G30 er en real kjøremaskin, den er trygg og forutsigbar hele veien...selv når du pusher grensene litt i svinger. Du føler hele tiden en underliggende trygghet i bilen. Og når sletta retter seg ut så flyr du lavt bortover helt uanstrengt selv om pedalen er i gulvet, det gjør at du rekker å komme opp i god autobahn hastighet selv på øde landeveier i Norge. Bremsekraften gir deg selvtillit, du tror at du kom litt for fort inn i svingen men så er stoppekraften der med en gang og viser at her hadde du mye igjen før ting ble farlig. G30 er en utrolig kapabel bil, en skikkelig kjøremaskin som gir trygghet, selvtillit til fører og kjøreglede. Mange vil nok hevde bensin gir enda mer kjøreglede, men jeg er ikke så sikker selv. Det momentet og skyvet du får i ryggen er vanedannende, du må egentlig på en rask elbil for å finne tilsvarende. Det som dog er så fint med G30 540d er at du kan holde på med slik inspirerende kjøring og aldri kommer under 700 km rekkevidde på tanken 👍

15A28DB1-BD81-4C5D-883E-77692B8F117A.thumb.jpeg.28548c52c3d48530386d67a0cbaefa3a.jpeg

7A3B2EFA-6C7E-4BB5-A7A6-24E6A389736E.thumb.jpeg.d945f59db308c1a1195f5707aa171635.jpeg

2D97E0FD-BF77-43FF-AF36-C6B442CC3EF1.thumb.jpeg.697d89733805879bad766fd5fe93bc8c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Hadde meg en god kjøretur i dag, bare på ren måfå. Det blir jo aldri til at man bruker bilen til noe annet enn fra a til b og det er jo så kjedelig. Valgte meg ut noen veier hvor man kan kjøre litt inspirerende, få kjenne litt på krefter og fraspark. Med 90 prosent av kjøringa mi så kunne jeg egentelig ha hatt en 520d, derfor er det fint å ta ut potensialet i bilen litt. Med 8 grader i luften og fuktig på veien så var det herlig med xDrive grep. Man blir skutt ut av svingen og grepet er herlig, der hadde min tidligere F10 530d slitt med en blinkende antispinn lampe. Til å være en så stor og tung bil så synes jeg G30 er en real kjøremaskin, den er trygg og forutsigbar hele veien...selv når du pusher grensene litt i svinger. Du føler hele tiden en underliggende trygghet i bilen. Og når sletta retter seg ut så flyr du lavt bortover helt uanstrengt selv om pedalen er i gulvet, det gjør at du rekker å komme opp i god autobahn hastighet selv på øde landeveier i Norge. Bremsekraften gir deg selvtillit, du tror at du kom litt for fort inn i svingen men så er stoppekraften der med en gang og viser at her hadde du mye igjen før ting ble farlig. G30 er en utrolig kapabel bil, en skikkelig kjøremaskin som gir trygghet, selvtillit til fører og kjøreglede. Mange vil nok hevde bensin gir enda mer kjøreglede, men jeg er ikke så sikker selv. Det momentet og skyvet du får i ryggen er vanedannende, du må egentlig på en rask elbil for å finne tilsvarende. Det som dog er så fint med G30 540d er at du kan holde på med slik inspirerende kjøring og aldri kommer under 700 km rekkevidde på tanken 👍

15A28DB1-BD81-4C5D-883E-77692B8F117A.thumb.jpeg.28548c52c3d48530386d67a0cbaefa3a.jpeg

7A3B2EFA-6C7E-4BB5-A7A6-24E6A389736E.thumb.jpeg.d945f59db308c1a1195f5707aa171635.jpeg

2D97E0FD-BF77-43FF-AF36-C6B442CC3EF1.thumb.jpeg.697d89733805879bad766fd5fe93bc8c.jpeg

Forbasket at jeg ikke var hjemme idag ,men som sagt til helga tror jeg at ingenting skjer .

Og gjør det,sier jeg ifra .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ble altså bilen seende ut etter min kjøretur her sist, de skvettlappene kan ikke komme fort nok. Så møkkete tror jeg ikke denne bilen har vært i mitt eie. 

Men for å fjerne det verste så kjørte jeg på med Surfex HD 1:20 og la Autofoam over. Tenkte å se hvor mye denne duoen fjerner uten å gå løs på berørings vask.

79325E59-3CB1-4837-9F8D-BC67AFE23F8F.thumb.jpeg.7fb1363d02fa8fe81dda32b4990905a6.jpeg

A65E74E2-7B49-4ABA-8257-6E0FF319C4BB.thumb.jpeg.14647764da197c153a4e95078b77e63b.jpeg

D8158085-5CDA-49C7-BAB3-1FEEB02D1F93.thumb.jpeg.f83fe08873a0adadd666548d3fe29726.jpeg

Det blei ikke så halvgalt uten å røre noe. Nå har det meldt noe regn til uka så da nøyde jeg meg med denne avspylingen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Sånn ble altså bilen seende ut etter min kjøretur her sist, de skvettlappene kan ikke komme fort nok. Så møkkete tror jeg ikke denne bilen har vært i mitt eie. 

Men for å fjerne det verste så kjørte jeg på med Surfex HD 1:20 og la Autofoam over. Tenkte å se hvor mye denne duoen fjerner uten å gå løs på berørings vask.

79325E59-3CB1-4837-9F8D-BC67AFE23F8F.thumb.jpeg.7fb1363d02fa8fe81dda32b4990905a6.jpeg

A65E74E2-7B49-4ABA-8257-6E0FF319C4BB.thumb.jpeg.14647764da197c153a4e95078b77e63b.jpeg

D8158085-5CDA-49C7-BAB3-1FEEB02D1F93.thumb.jpeg.f83fe08873a0adadd666548d3fe29726.jpeg

Det blei ikke så halvgalt uten å røre noe. Nå har det meldt noe regn til uka så da nøyde jeg meg med denne avspylingen her. 

Blir fort skittent nå om dagen. Kjører du på sommerdekk eller ser jeg feil:) ? 
kjøpte du orginale skvettlapper eller ebay? 
fikk pris på orginale. 724.- pr par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chris A skrev:

Blir fort skittent nå om dagen. Kjører du på sommerdekk eller ser jeg feil:) ? 
kjøpte du orginale skvettlapper eller ebay? 
fikk pris på orginale. 724.- pr par.

Ja det er fælt, særlig på de sideveiene jeg oppsøkte. Hovedveien her og E18 er tørr, både Mondeoen og E34en er fortsatt rene (men støvete) etter en uke på veien nå. Ellers så observerer du riktig, jeg kjører på sommerdekk. Det er fordi vi denne "vinteren" hittil har ligget på en snitt temperatur på 7 grader. Altså ikke behov for vinterdekk, vi får innimellom sånne vintere her på Sørlandet. Enten får vi skikkelig brutal vinter i ca to uker, eller så går bare høsten over til vår. Sist dette skjedde var i 2014, da lot jeg også sommerdekkene stå på. Men om været snur så sitter jeg med fingeren klar på "bestill" knappen på Dekkonline, da blir det Hakka R3. Jeg skulle ønske meg noe snø for å få testa xDriven litt, men foreløpig har det bare vært tull å kjøpe vinterdekk her hos oss.

Jeg prøver de skvettlappene fra ebay som @MarkusRykkje hadde god erfaring med. Kommer til å tilpasse de slik han gjorde, synes det så bra ut 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når jeg ser disse bildene at jeg kunne tenkt meg selge alt jeg har og fått meg en nyere 5er .

Så elegant ,så vakkert .😀😀.

Nei vi må satse på at vinter ikke kommer Fredrik nå og kun kose oss med denne flotte vinteren .

Takk for besøket igår og hjelpen .veldig hyggelig .😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Det er når jeg ser disse bildene at jeg kunne tenkt meg selge alt jeg har og fått meg en nyere 5er .

Så elegant ,så vakkert .😀😀.

Nei vi må satse på at vinter ikke kommer Fredrik nå og kun kose oss med denne flotte vinteren .

Takk for besøket igår og hjelpen .veldig hyggelig .😀👍

Nyere 5-serie er helt klart en flott bil, det er en fornøyelse å eie. Det er nok også derfor 5-serien stadig er så populær som den er. Men som med alt annet så finnes det en kjedelig hverdag, og da kan man noen ganger stille seg spørsmålet om hvorfor man gidder å ha så dyr bil. Men det er fort glemt etter en god luftetur eller roadtripp 😀

Jeg irriterer meg litt over denne trofast heten jeg har til 5-serien, det finnes jo så mange andre bra modeller der ute. Jeg har sykt lyst på den nye G20 3-serien, eller en X5 kunne jeg alltid tenkt meg. Eller noe helt annet kanskje, cowboyen i meg har en softspot for pickuper...digre pickuper. F150 Raptor eller den nye Ram pickupen gir meg vann i munnen. Uansett hva jeg ser på så ender jeg opp på 5-serie 😂 Men neste gang må jeg prøve noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har madammen vært avgårde og kjøpt barnevogn uten å tenke på å måle i bilen eller spørre meg. Så da måtte vi jo prøve å se hvordan dette passet. Jeg hadde jo sett for meg en vogn hvor understell og bærebag kan stå ved siden av hverandre i bagasjerommet. Men pga utformingen av G30ens bagasjerom så kunne jeg glemme det. Dette ble så keitete at bagen må ligge halvveis under understellet. Da med begrensede muligheter for bagasje andre veier. 

1378363F-EE5C-423C-8CDA-9A4845F075D7.thumb.jpeg.612d0e95e9a054623b524f12d60348bd.jpeg

Så da var mild sagt overraskelsen stor da jeg forsøkte å pakke dette inn i E34en. Her gikk understell og bærebag rett inn ved siden av hverandre, i tillegg til en verktøykasse som alltid står her. Da har jeg også plass til bagasje på siden helt bak og oppi understellet. Videre er lastekanten på E34en vesentlig lavere så vogna er lettere å laste inn og ut. DET hadde jeg ikke venta, den så jeg virkelig ikke komme 😂

EF79634C-2097-4425-8969-FC8A1DEC9575.thumb.jpeg.a4eac8172674217c211f5f0ee2be4853.jpeg

Så den mest praktiske familiebilen i husstanden er vår 25 år gamle, alltid trofaste 5-serie 😂 E34 for the win

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er skummelt og sende de på oppdrag helt alene, men det ordner seg utrolig nok hver gang. De sier nok det samme om oss også på enkelte punkter. så det går begge veier. Akkurat slik det skal være :D Barnesete derimot har jeg sagt at jeg skal stå for og det har fungert det også, selv om begge(babystol og småbarnsstol)var kjøpt usett fra nettbutikk da de ikke fører Recaro i Molde. Har du kjøpt stol for ungen til bilen?

Og ja sedaner sluker mer enn man skulle tro :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Marius2002 skrev:

Haha, det er skummelt og sende de på oppdrag helt alene, men det ordner seg utrolig nok hver gang. De sier nok det samme om oss også på enkelte punkter. så det går begge veier. Akkurat slik det skal være :D Barnesete derimot har jeg sagt at jeg skal stå for og det har fungert det også, selv om begge(babystol og småbarnsstol)var kjøpt usett fra nettbutikk da de ikke fører Recaro i Molde. Har du kjøpt stol for ungen til bilen?

Og ja sedaner sluker mer enn man skulle tro :) 

Ja det gjelder å følge med, hvis ikke så kan de bli galt. Men jeg tror det gjelder andre veien også, tror damene synes det kan være skummelt å overlate visse oppgaver til oss menn. Jeg får ikke lov å vaske klær, de skifter liksom farge og fasong hvis jeg gjør det 🤣 

Vi har barnestol med isofix base, denne passer veldig greit i G30en :) 

16 timer siden, Turbo-HF skrev:

Moro! :) "Measure twice, fit once..." Merker nå at jeg tenker på E34, sedan, siden jeg ikke har hatt noen siden 2012! 😮 

Ja det kan være lurt å gjøre det :) Du skulle fått deg en E34 igjen, dette er jo så koselige biler å kjøre rundt i.

15 timer siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, ja, noe var bedre før, selv om jeg personlig ikke hadde innlosjert det mest dyrebare og uerstattelige en eier i en gammel E34. Lukter investering i en X5 45e lang vei her. :D

Ja jeg så ikke den komme at E34en skulle fremstå som mer praktisk akkurat der :) Men dette blir uansett ikke hovedfamiliebil, men den fungerer som nr 2 bil så den kommer nok til å bli brukt noe. Den vil nok aldri bli så sikker som en moderne stor familiebil, men jeg ser folk kjøre rundt med unger i gamle fillete småbiler som Fiesta og Citroen C1...det ser ikke trygt ut. Men det er ikke alle som har anledning til å kjøpe en stor SUV til 800 000 pluss dessverre.

Hehe, jeg kunne veldig godt hatt en X5 45e...første SUV som jeg anser som ett aktuelt alternativ. Men, nå har jeg kun eid G30en i 10 mnd og jeg har ingen planer om å bytte bil. Jeg er utrolig fornøyd og vi har en litt mindre vogn som kan brukes mer i det daglige. Denne tar vesentlig mindre plass, så dette løser seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagasjerommet i e34 er stort og rommer som du vogn greit.😀

Det råeste igjen er at i e28 så går og vogn og understell greit .

Men bra du ikke tenker stv tanken som alle småbarnsfedre gjør inkludert meg i sin tid .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man venter småbarn starter prosessen med å bygge rede og det kan ikke bli bra nok. Min erfaring etter to barn er å tenke seg om minst to ganger hvis ikke blir det kostbart. Veldig hyggelig er imidlertid hele prosessen og nyt den mens du kan... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...