Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er ikke den som maser om å få kjøpe noe, når han da ikke gidder å svare på henvendelser en gang da er hele fyren useriøs. Eller det vil si, han svarte på den første henvendelsen, veldig kort og upresist...etter det ble det stille.

Jeg er helt enig... dette er også noe av det mest useriøse jeg kan tenke meg. Noen selgere har det med å oppføre seg som primadonnaer, mens andre bare lukter lang vei. Begge deler er like useriøst og fortjener ikke mer oppmerksomhet. Det er bra at du presiserer dette... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 - slike ting gidder ikke jeg heller. Beste tilfellet var når jeg sendte forspørsel til en kar i Oslo på noen IKEA dekksider til kjøkken. Sendte flere meldinger til han uten å få svar, men såg at de var "sett". Etter at kona sendte tilsvarende meldinger til han fikk hun omsider et kort svar etter en uke. Og det var det, ingen flere svar. Er ganske utrolig hvor lite salgsinnstilte noen folk på Finn er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg er helt enig... dette er også noe av det mest useriøse jeg kan tenke meg. Noen selgere har det med å oppføre seg som primadonnaer, mens andre bare lukter lang vei. Begge deler er like useriøst og fortjener ikke mer oppmerksomhet. Det er bra at du presiserer dette... :)

Det som også gjør det hele så irriterende er jo at det faktum at man tar jo kontakt fordi vedkommende tilbyr ett produkt du har lyst på. Det er rett og slett for mange som mangler god norsk folkeskikk når det kommer til kjøp og salg. Ser vedkommende er født i 1998...ja jeg tenker mitt. Var vel ikke på mitt mest seriøse jeg heller når jeg var 21 år 😇

12 timer siden, papertiger skrev:

+1 - slike ting gidder ikke jeg heller. Beste tilfellet var når jeg sendte forspørsel til en kar i Oslo på noen IKEA dekksider til kjøkken. Sendte flere meldinger til han uten å få svar, men såg at de var "sett". Etter at kona sendte tilsvarende meldinger til han fikk hun omsider et kort svar etter en uke. Og det var det, ingen flere svar. Er ganske utrolig hvor lite salgsinnstilte noen folk på Finn er.

Ja det er helt på trynet, bør være en egen rapporterings knapp for useriøs opptreden på Finn.no. 

Men over til noe annet..er ikke dette samme felg? Ser han skriver at disse går til F10, men det er jo en annen boltsirkel enn G30

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174429106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men over til noe annet..er ikke dette samme felg? Ser han skriver at disse går til F10, men det er jo en annen boltsirkel enn G30

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174429106

Stemmer at det er samme felg. BMW Style 759i eller BMW Individual V-Spoke Style 759i, alt etter hvor mye man orker å skrive :D Individualfelger som er ment til G30 som da har 5x112 boltsirkel. F10 har 5x120 ja og det vil ikke passe. Med mindre dette er ettermarkedsfelger, noe det ikke ser ut til. Selger burde likevel tatt bilder av baksiden og "infoen" der, spesielt på brukte felger til 15000,-. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men over til noe annet..er ikke dette samme felg? Ser han skriver at disse går til F10, men det er jo en annen boltsirkel enn G30

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174429106

Jo jeg kikka noen ganger på disse etterpå og tenkte å hive ut en link til deg her, men i og med at det stod så spesifikke data mot F1x så trodde jeg det var kopifelger. Etter litt research så ser det ut som at innpress stemmer mot originale G30 felger :) så jeg ville absolutt ha tatt kontakt med selger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...ehh det blei veldig fort felger på meg gitt. Jeg kom over noen ubrukte 664, levert med ny G30 i høst og lagt rett på lager. Han hadde kjøpt noen andre sommerfelger og hadde disse til overs. Med nye stjernemerkede Michelin, dekksensor og strøkene felger. Fikk pruta meg til en veldig god pris og satte kursen mot Hønefoss med gravid konemor som copilot 😉

Greit med Mondeo stasjonsvogn, tror jeg skulle slitt med å få dem med i G30en. Bedre motorveicruiser utenfor premiumsegmentet får man ikke 👍

94C273E6-D989-48BC-A896-D06881384A18.thumb.jpeg.da5ec5ac7b669d15ba2147ae139d8c90.jpeg

En liten beinstrekk nede ved Tyrifjorden i Utvika. Med Utøya i solnedgang i bakgrunnen, det ga tid til ettertanke.

3E05EE9E-3C28-4CA6-91B0-24641AAC7BF4.thumb.jpeg.cafe2f9d898468989fd6f7c73d7860f2.jpeg

Vel hjemme så polerte meg opp de nye felgene med en god gammel kjenning, Swissvax Autobahn 👍

DAE8A7D8-7447-4364-8AF7-82D236B76478.thumb.jpeg.37bf9840643214e787cd80ef76e7c0a5.jpeg

Jeg må si jeg ble litt sjokkert over å finne sprekker mellom mønsteret på de gamle dekka mine. Det var tidlig, de er 2,5 år gamle. Goodyear Eagel F1, skal jo være dekk av høy kvalitet. Og disse kjørte jeg i 150 km/t i snitt gjennom Europa på langs i fjor med 🤮 

F4DA459F-C694-4FDD-B8DC-8712EC541BE6.thumb.jpeg.cabdf9c554c71d07ae256b60ba6d8631.jpeg

Men jeg må si at jeg ble veldig fornøyd, jeg synes 664 også er veldig fine. Mange vil nok mene at 20" ville sett bedre ut, men man må huske på hvordan jeg bruker denne bilen. Dette er en kontinentkrysser, jeg kjører på brostein i Paris og hullete motorveier Spania. Særlig syd i Europa er det mye dårlig veidekke. Samt på piggslitt asfalt her hjemme, så tror jeg at jeg blir vel så fornøyd med 19". 

Litt høybeint etter nettopp å ha kommer ned av løftebukken. Men jeg synes dette ble bra, samt at de er nye så var dette en no brainer 💰

4F1223AD-B924-4F6C-A499-8914FA11DAD7.thumb.jpeg.243004137354c6c9e9017544ac36aaab.jpeg

F6A99DB1-74C2-4888-92AF-769E1552A3A0.thumb.jpeg.a7d6e3c69a9bf6aca55998030b236639.jpeg

C88529B9-0617-4E45-8D73-63E2DF1D11D4.thumb.jpeg.d3e4724db152c4271e5d965d81cc4467.jpeg

D94554E9-6590-43B0-A114-7DBB5BF6AF0B.thumb.jpeg.4fd33e6d451ae8c01d99489e0c151ad6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette såg veldig bra ut, de passer nok ditt bruk bra! Synes den felgmodellen er veldig fin, kjekt at du fikk fatt på et sett nye til en god pris :) . Bare pass på fortauskanter, det er jo så flott og fint med maskinerte fronter på felgene nå til dags men det gjør det bortimot umulig å reparere de om du tar borti en fortauskant med de ulakkerte frontene 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19» er et fornuftig valg, 20» blir mer støy, dyrere dekk, mindre komfort osv osv.
Sitter som et skudd Fredrik, riktig valg!

Har selv hatt F1, myke dekk, men blir fort slitt og slike sprekker.. Hvis du kjøpte de nye, ville jeg kanskje reklamert på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Dette ble helt perfekt Fredrik som hånd i hanske .😀😀.

 

Takk for det Jan, måtte si meg fornøyd etter å ha gått noen runder rundt bilen i løpet av dagen i dag 😅

2 timer siden, viggo E34 skrev:

pent:bmw:

Takker for det 👍

36 minutter siden, ogee1 skrev:

Fordelen med 19" er at du ikke trenger senk for at det skal se bra ut. Synes dette ble veldig fint!

Der har du ett godt poeng, blir fort litt på stylter om man går over 19" 😉 Også det å begynner å senke en bil, med all den avanserte teknologien som er i understellet nå det tør jeg ikke. Dette er bruksbil som skal forsere snøkanter og nedkjøringer til parkerings garasjer 😀

7 minutter siden, papertiger skrev:

Dette såg veldig bra ut, de passer nok ditt bruk bra! Synes den felgmodellen er veldig fin, kjekt at du fikk fatt på et sett nye til en god pris :) . Bare pass på fortauskanter, det er jo så flott og fint med maskinerte fronter på felgene nå til dags men det gjør det bortimot umulig å reparere de om du tar borti en fortauskant med de ulakkerte frontene 🤔

Takk for hyggelig tilbakemelding 👍 Ja jeg er fornøyd med handelen, det ble ett godt stykke å kjøre sånn på sparket men jeg måtte bare hive meg rundt.

Ulempen er helt klart de maskinerte kantene, det kommer til å gi meg en liten hodebry. Men igjen, om jeg skulle være så uheldig så er det godt å vite at dette ikke er felger jeg har gitt 45 000,- for. Dessuten så er det en god kant på dekket som vil beskytte noe om jeg skulle ta borti noe 😀

2 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

19» er et fornuftig valg, 20» blir mer støy, dyrere dekk, mindre komfort osv osv.
Sitter som et skudd Fredrik, riktig valg!

Har selv hatt F1, myke dekk, men blir fort slitt og slike sprekker.. Hvis du kjøpte de nye, ville jeg kanskje reklamert på disse.

Helt enig i det du sier der, og jeg er redd for å miste komforten også. 20" ser bra ut, men da begynner ulempene å komme. Det skal heller ikke mer til enn ett hull i veien man ikke ser så punkterer man. 

F1 dekkene sto på bilen fra den var ny, så sånnsett så kan jeg nok ikke reklamere. Men hvis jeg hadde kjøpt dem selv og satt på så ville jeg reklamert. Jeg mener det er for dårlig at slike kvalitets dekk slår spekker etter 2,5 år. Billigdekka som har stått på E34en siden 2013 har ikke en gang fått sånne sprekker.

Takk for hyggelig tilbakemelding 👍😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Chris A skrev:

Syns disse passer bilen veldig godt. Disse hadde jeg lett kjøpt selv og hadde jeg vert på jakt😊 Gratulerer med flotte felger! 

Mange takk for det, hyggelig å høre 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...