Gå til innhold

Arvegods: E36 328i cab


 Share

Anbefalte innlegg

På 13.7.2020 den 15.19, Gabz skrev:

Hørtes ikke akkurat ut som et dumt kjøp, nei! Hvordan gikk det videre? :)

Et bremserør sprakk under trykktest så jeg har knotet litt med det, skal på ny EU-godkjenning i morra👍🏼
ellers har jeg vært bortreist og ikke så mye tid til å skru. Regner med å få bytta noen filtre og tatt et oljeskift på E39en i løpet av helgen og forhåpentligvis blir det montering av diffbrems og camberarmer på E36en i løpet av uka. Deretter skal jeg prøve å få pressa på Rennsportene som står på soverommet og samler støv😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble E39en EU-godkjent og har foreløpig fungert glimrende som sjævvebil. 12v uttaket orka ikke mer,  AC er selvfølgelig tom og den girer litt treigt fra tredje noen ganger. Men nå er nytt 12v uttak kjøpt og både gass, ATF-olje og automatkassefilter bestilt.

Har også fått på hvite blinkere rundt etter at bildet ble tatt. Bare jåleri som M-fangere, dobbel utblås, senk og M Parallel som gjenstår nå😎D787E9DD-AFBE-4A56-BE60-02DECD936AE9.thumb.jpeg.12fb21c4607db4ce31e1f18f5f400216.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her har det visst ikke skjedd en dritt på lenge. Har kjøpt meg leilighet, ordna meg kvinnfolk m.m og greid å få skrudd litt bil imellom slaga, samt tillagt enda en bil til stallen, E38 735i:

E38.thumb.jpg.3904b2721b4a49cd2c434ce38d2f20d2.jpg

Gikk for 15 laks. Rusthøl i travers, korrosjon på bremserør, løst bremseskjold, slitne bremseklosser foran, feil lysinstilling og lasteindeks på dekka (LOL vet, nazikontrollant) ellers strøken. Her er planene bare å få den gjennom EU-kontrollen, senk, muffler delete og Alpina-leppe eller lignende. Ellers er den perfekt. E38 er den flotteste BMWen gjennom tidene, ifølge meg.

Har også fått på noen ganske barske felger på E36en:

122007284_2545053395785216_8738070322371882775_n.thumb.jpg.f5aa5e0488c91b091bfc1a4283593ff7.jpg

Kjøpte katta i sekken angående diffen så må ha nye lameller og slipe bort litt punkting. Den har også begynt å gå jævla rart på tomgang så det er noe som skal bli sjekket opp i ganske snart.

E39en derimot bare går og går. 8000 km uten et eneste feilslag. Har gått til innkjøp av coilovers og M-techfanger men ettersom bilparken har vokst ut av alle proposjoner og jeg bor i bilhaterby numero uno og har pådratt meg gjeld som varer livet ut grunnet inngåelse av boliglån nå går det dessverre mot salg av både E39 og kanskje E36. Alt til sin tid. Det er tøffe avgjørelser jeg står ovenfor og trenger tid til å fordøye inntrykket.

Mye som skjer for tida men skal bli flinkere til å skrive her :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
På 23.2.2021 den 18.56, Ron Jeremy skrev:

Vel, om du selger E39 og E36’n, forsøk å selge her inne, slik at de forhåpentligvis kommer til et godt hjem. Disse bilene begynner det å bli færre av dessverre.

E38 et legende, spennende å se hva du får til der.

Solgte E39en til en ung entusiast fra Trondheim, han gir meg ukentlige oppdateringer på saker og ting han fikser fortløpende så den har heldigvis kommet til et godt hjem❤️

Ligger an til å greie å punge ut for renovering av bad uten å selge E36en så den blir nok værende en liten stund til. Er dessuten blitt en bil for spesielt interesserte etterhvert. Cab og racecar liksom🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 2 months later...
På 17.3.2023 den 23.16, Werther skrev:

Hadde vært kjekt med en oppdatering på E36en og E38en, @Weiders

Takk for omtanken!

Har vært veldig opptatt med oppstart av et firma de to siste årene så begge to har egentlig bare blitt vedlikeholdt såpass at de kommer seg gjennom EU-kontrollene dessverre. En brekkabel røk på E38en og hylsa sitter som støpt så akkurat nå er jeg på let etter noen som gidder å EU-godkjenne bilen med brekk som funker på ett hjul så jeg slipper å demontere spindel og eksos😂 Vurderer også salg av begge to for å kjøpe meg en 530e på grunn av de drakoniske bensinprisene og menneskefiendtlige bomstasjonene i Oslo og omegn, men vi får se. Får sikkert aldri ut fingeren før jeg flytter herfra og da er det ikke noe vits å selge hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...