Gå til innhold

BMW E87 ingen lyd på i-drive etter 3 sek


olechr95
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

BMW E87 118d 2007 pre-lci

Lyden funker når man setter seg inn i bilen og setter nøkkelen i, men så fort man starter bilen forsvinner ALL lyd fra i-drive. Både på radio AUX, ikke lyd fra PDC eller lyd om man «glemmer» lyset på og åpner døra. Som sagt fungerer det helt til du starter bilen, fungerer da altså med tenningen på men uten å starte bilen. Forsvinner kun 2-3 sek etter oppstart...? Det fungere da heller ikke igjen om man slår av tenningen igjen etterpå, da er det helt dødt til man lar bilen stå låst en stund. 

Har prøvd å ta av batteriet over ca 12 timer uten hell. Legger ved bilder av feilmeldinger som kom opp i Carly ved feilsøk. Skal sies at feilmelding på CAS har forsvunnet og ikke kommet tilbake enda om den er relatert til dette.

 

 

 

Alt av tips taes imot med stor takk!

 

6389BC76-A6BC-4FF2-9D9E-4D9A925C7903.thumb.png.36deb8bbc2543de80da979c8b50e8edc.pngD484D8DD-7872-4A1A-96D1-61D1E543BA58.thumb.png.1d3360e60de73d625544e0fe15378691.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp ut GPS-antennen fra radioen? To av feilene gjelder kortslutning. Ekstra vannpumpe (A6D1) har neppe med dette å gjøre, men du finner den i motorrommet hvis du vil nappe ut strømmen for feilsøk (brukes til å pumpe overskuddsvarme til kupéen ved bruk av Rest-knappen på klimapanelet, vanlig at denne ryker uten større konsekvenser).

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 timer siden, Basse Lusk skrev:

Napp ut GPS-antennen fra radioen? To av feilene gjelder kortslutning. Ekstra vannpumpe (A6D1) har neppe med dette å gjøre, men du finner den i motorrommet hvis du vil nappe ut strømmen for feilsøk (brukes til å pumpe overskuddsvarme til kupéen ved bruk av Rest-knappen på klimapanelet, vanlig at denne ryker uten større konsekvenser).

GPSen har vært på bærtur siden jeg kjøpte bilen i februar så den feilen har nok vært der lenge men jeg skal prøve senere idag og se om det kan hjelpe noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Basse Lusk skrev:

Napp ut GPS-antennen fra radioen? To av feilene gjelder kortslutning. Ekstra vannpumpe (A6D1) har neppe med dette å gjøre, men du finner den i motorrommet hvis du vil nappe ut strømmen for feilsøk (brukes til å pumpe overskuddsvarme til kupéen ved bruk av Rest-knappen på klimapanelet, vanlig at denne ryker uten større konsekvenser).

Ingen forskjell med GPS-antenne frakoblet... nå er riktig nok feilen slik at om jeg slår av teningen og tar ut/inn nøkkelen så kommer lyden tilbake med en gang helt til jeg da starter bilen igjen så forsvinner den igjen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Du kan jo sjekke opp i om det er forsterkeren som driver å slår seg av, eventuelt dårlig kontakt. Mener denne ligger i bagasjerommet på venstre side bak med støtdemper.

Men tror du trenger litt mer avansert utstyr enn carly for å bli klokere på dette, mulig det går ann å slette eller resette denne feilen i INPA eller kode i Tool32

Finner veldig lite infor når jeg googler feilkode som kommer opp i Carly

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...