Gå til innhold

Oppdatere kart.


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Takk for svar Eivind320X.

No lasta eg ned kartet på datamaskina mi og skulle føre det over på ein 32GB minnepenn, men fårei feilmelding  som seier at "fila er for stor for målfilsystemet" Kartfila er 12,4GB.

Er det nokon som har tips til korlkeis eg kan føre over kartfila frå datamaskina til bilen?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må pakke ut .zip filen med winzip eller winrar. for deretter å overføre dem utpakkede filene til en minnepinne. Minnepinnen bør være formatert som NTFS da FAT har en begrensning på max 4 gig filstørrelse pr enktelt fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god hjelp.

Eg lasta ned WinRAR.com, leste litt om pakking og utpakking på internett og fikk dermed pakka denne fila ut direkte på minnepennen (har aldri hørt om inn og utpakking av filer før)
korleis minnepennen er formatert anar eg ikkje, men fikk ingen feilmelding under utpakkinga.

Skal no bestille FSC-kode på ebay.

Men er det mulig å laste ned både vest europa og øst europa på bilnavigasjonen eller vil det siste kartet du lastar inn 
slette det som var lasta inn først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare 1 kart om gangen,  det er kun siste versjon at Europa er blitt delt opp, hva det skyldes vet jeg ikke men mulig det er kommet mer informasjon på kartene eller bedre grafikk muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at kartene ble splittet har dem også gått ned i størrelse. Forrige gang jeg oppdaterte måtte jeg bruke en 64GB minnepinne da 32 ble akkurat for lite. Denne gangen holdt det, med en god del plass til over, med en 32GB minnepinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har no fått kode og prøvde å legge inn kartet i navigasjonen.
Slik eg har forstått det så er det berre å stikke minnepennen inn i USB-kontakta i hanskerommet,
så skal det starte av seg sjølv, men det gjorde det ikkje.

Er det nokon som har eit tips til meg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du må ha riktig mappestruktur på minnepennen ellers vil ikke bilen finne filene. Om de som har lagt det ut for nedlasting har lagt alt inni ei ekstra mappe må de ut av den mappa, jeg sier ikke at det er slik men det er en mulighet siden du ba om tips. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg  har bil frå 2010 (facelift) og har då forstått det slik at det er CIC eg har.

Kartetet som er i bilen i dag er eit Premium  for west europe 2016/2

Innbiller meg at det er dette kartet eg då skal laste inn 
https://yadi.sk/d/GnnO7eAU3XETgh/Road Map Europe East PREMIUM (USB) 2019-2.zip

Men no skal eg ha East europe (pga av det er dit ferieturen er tenkt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...