Gå til innhold

E39 540iA hentet i Sverige!


 Share

Anbefalte innlegg

Etter litt frem og tilbake med tanke på valg av «kosebil», ble det endelig kjøpt en bil jeg lenge har hatt lyst å ha i garasjen som søndagsbil. 

Kjøpte bilen usett i Sverige for et par uker siden, og hentet den hjem i dag da vi allikevel skulle til Stockholm denne helgen. Valget falt da på en 2001 Topasblå E39 540iA M-Sport. Bilen er utrolig fin og særdeles godt tatt vare på. Perm med div. dokumentasjon og servicehefte. En «frisk» og godt holdt E39 er noe av det ypperste å kjøre, syns nå jeg. 

Planen var å få tatt noen bilder underveis, men dette gikk i glemmeboken! Legger derfor med det eneste jeg fikk med meg på turen, og det var en snap fra grensa, som gikk til et par kompiser😄 Flere bilder kommer...

 

28B46ECB-17AA-4C95-8339-6D701A77F59E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, viggo E34 skrev:

Gratulerer med grom skute, ser ut som ett flott eksemplar dette  :bmw:

Jo, takk for det😊 Tenkte om/når jeg skulle anskaffe en slik type bil, så måtte det være et eksemplar som var rimelig strøkent i utgangspunktet. Jeg er av typen som syns det er gøy å gjøre fine ting enda finere, men er dårlig på større prosjekter som rust osv😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble første vask (utvendig) utført i dag, og må si meg meget fornøyd. Har ikke hatt anledning å inspisere bilen noe særlig før nå, så litt spennende er det jo når man har kjøpt bil usett😁 Tidligere eiere har vært veldig snille med lakken, takker og bukker for det! Prøvde å finne «rester» etter opplakkering, men kunne ikke se noe.

Ellers er det ikke mye planer, men noe vil det jo alltids være. Bilen står på Bilstein B14 coils, og jeg mistenker disse er skrudd ganske lavt. Jeg begynner å bli en gammel mann, så dette er i laveste laget for meg. Samtidig vil jeg bytte ut Dotz 19 tommerne mot noen originale staggered i 18”. Jeg tror også jeg kommer til å bytte ut de svarte nyrene. Syns det ser bra ut på en del av de nyere Bmw’ene, men blir litt feil på gammel E39. 

Innvendig venter en ordentlig rens, og jeg vil bytte ut trelistene med noe annet som passer litt bedre i en M-Sport😄

 

FED6794F-8333-4561-96EF-08F1AFB7D792.jpeg

6C76F42B-A799-4527-8A0A-C3C54E786447.jpeg

E9524A23-8050-40C0-BB14-A409D0B089F2.jpeg

0D07BC91-3E8C-4CC8-BBE0-2412BD0C6DE2.jpeg

1C3641DE-DFB1-4F4D-ADC6-2C39EF82B8E6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Meget pen bil du har funnet deg :) Kjekk motor også, har hatt en E38 740i med samme motoren.

Syns høyden var grei jeg, men jeg er jo ungdom enda så... :P

Se om du finner nyrer med krom kant og sort senter, syns det er de fineste nyrene :) Med mindre du ønsker full krom selvfølgelig :P 

Takk for det😊 Rent utseendemessig syns jeg høyden er fin, men blir veeeldig stump å kjøre. Hadde jeg vært 20 år yngre hadde den nok vært midt i blinken😁

Krom kant og sort senter hørtes veldig riktig ut på shadowline-bil👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo helt strøken ut i lakken! Alltid betryggende med en eier som har dokumentert ting i perm, det vitner om en liebhaber. Bytte til krom-nyrer bør kanskje følges av en revurdering av sotede ruter? Ellers synes ikke stemningen å være så høy i passasjersetet. :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Shattered skrev:

Må følges med her :D Fin bil! :D

Hvor mye må du punge ut for å få norske skilt på denne da? :P

Takk og bukk😁 Har ikke regnet på importpris, da jeg venter på at bilen bikker 20 år. Da blir det vel omtrent bare kostnad av omreg. og visning, så plukke ut norske skilt😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Ser jo helt strøken ut i lakken! Alltid betryggende med en eier som har dokumentert ting i perm, det vitner om en liebhaber. Bytte til krom-nyrer bør kanskje følges av en revurdering av sotede ruter? Ellers synes ikke stemningen å være så høy i passasjersetet. :P

 

 

For en lakk ekspert er det sikkert en del å plukke på, men vil si den er godt over snittet pen i lakken. 

Var en veldig ærlig og ryddig selger, som sendte masse bilder og historikk før kjøpet. Derfor føltes det trygt å handle uten å ha sett bilen live😊

Ang. soting, lurer på om det er originalt..? Har neimen ikke kikket på dette, må sjekkes i kveld.

Fruen satt dypt inni en viktig mail i bildeøyeblikket, stemningen var egentlig god i alle 75 mil hjem😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...