Gå til innhold

e28


Joakim Urke
 Share

Anbefalte innlegg

På 11.7.2019 den 21.24, sveigis skrev:

Denne bilen ser jo meget bra ut .

Det jeg ser er at frontplate er byttet ut til 535 .

Angående motorom,er jo dette helt originalt og urørt.

Det gule belegget er jo en form for beskyttelse fra bil var ny 😀,så dette er jo bare good.

Rust ?

Hvor skal enn begynne ?😀

Jekkfester ,gulv foran ,kanaler og kanaler bak ved traversinnfestning,rust inni bagasjerom på sidene ,rundt gummilist ved bagasjerom ,under batteri.

Sjekk drivstofftank der røret til påfylling er ,der ruster det.

Og ikke minst innerskjermer og opp mot fjørbeina.

Rundt inni ved dører /pakninger liker og rusten seg .

Noe må man nesten finne rundt dører ,men viktig å ikke få panikk.

Men som sagt denne så jo fin ut .

Om du sjekker ut min tråd ,så ser det noe av det jeg har funnet og gjort på min e28.

Hold posten oppdatert ,da hvertfall jeg er nysgjerrig på hvordan dette går som er en ihuga e28 entusiast.😀

Bare lurer: Hvordan ser du at frontplaten er byttet til 535 ?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert å sett på bilen, var utrolig lite rust på den. Nesten ingenting, var ikke antydning på dører eller med tanklokk. Kun litt på den chrom lista på bakfanger. Men pakninger var ikke helt bra å var litt tregstartet. Å gikk litt ujamt på tomgang. Min far som prøvekjørte bilen mente den ikke gikk så bra som den skal?🤷‍♂️. Men det som bekymret meg mest var at trip teller ikke virket så vet jo ikke hvor langt den har gått? Km stand sto på 169 000

14B11DB2-F279-4157-9D12-86CD3939D15D.jpeg

9BA50F3D-89D6-4CE6-91E7-03B2EA539610.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at den er ugjevnt på tomgang og tungstartet ,trenger jo kun å være at det er lenge siden den har blitt brukt osv .

Ny bensin ,en god service og sjekke over vakuum,så går den nok.

Min var lik ,men med en service så går den som et skudd .😀

Altså ,jeg mener enn kan skru endel timer for å slippe rust .

Og denne ser jo så hel ut på det området .

En annen ting om den fjusker på feks om du drar ut 1 eller andre ,så kan det og bety at den ikke får nok bensin at pumpe i tank ikke virker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sveigis skrev:

Det at den er ugjevnt på tomgang og tungstartet ,trenger jo kun å være at det er lenge siden den har blitt brukt osv .

Ny bensin ,en god service og sjekke over vakuum,så går den nok.

Min var lik ,men med en service så går den som et skudd .😀

Altså ,jeg mener enn kan skru endel timer for å slippe rust .

Og denne ser jo så hel ut på det området .

En annen ting om den fjusker på feks om du drar ut 1 eller andre ,så kan det og bety at den ikke får nok bensin at pumpe i tank ikke virker .

Den har stått i 4 år så tror du sier noe der🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Joakim Urke skrev:

Den har stått i 4 år så tror du sier noe der🤔

Det er fasiten 😀😀

Det kombinert med dårlig bensin osv .

Nei du får bare hive deg rundt ,få den hjem ,ta en service og kos deg med noe av det kuleste du kan kjøpe for penger😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Det er fasiten 😀😀

Det kombinert med dårlig bensin osv .

Nei du får bare hive deg rundt ,få den hjem ,ta en service og kos deg med noe av det kuleste du kan kjøpe for penger😀

Må nok få den hjem ja😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rust er det eneste viktige , sånn små ting kan enkelt fikses for noen kr når man kommer hjem. å her har det sikkert ikke vert overhaling på tenningsanlegg å gått over div slanger på hauevis av år.  å at tripteller ikke virker , sånn km stand messig har lite å si om man ikke er lideskapelig opptatt av km stand da, om bilen er bra så er det egentlig et fett om den har gått 150.000 eller 300.000 så lenge den har blitt tatt vare på , å motor å drivlinje tåler fint høy km stand så lenge det ikke har vert herja med sånn voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stig. skrev:

rust er det eneste viktige , sånn små ting kan enkelt fikses for noen kr når man kommer hjem. å her har det sikkert ikke vert overhaling på tenningsanlegg å gått over div slanger på hauevis av år.  å at tripteller ikke virker , sånn km stand messig har lite å si om man ikke er lideskapelig opptatt av km stand da, om bilen er bra så er det egentlig et fett om den har gått 150.000 eller 300.000 så lenge den har blitt tatt vare på , å motor å drivlinje tåler fint høy km stand så lenge det ikke har vert herja med sånn voldsomt.

Ut i fra bilens tilstand så tror jeg nok at km stand på bilen stemmer ganske bra. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart ikke noe av den 528’en der dessverre:/. Men har funnet en E28 M535 (tror jeg. Venter på at han sender meg VIN nummere :) til overkommelig pris som jeg vurderer å kjøpe:).  Så spørsmalet mitt er også hva er forskjellen på 535 og M535? Kun mtech stylingen som er forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 9.02, sveigis skrev:

Pga den er luftehull de to i midten til oljekjøler noe ikke en 528 har originalt.

Jeg har hatt 528 og kun 535 og dieselutgaven som har det.😀

528i kan også ha den frontplaten med de to hullene nederst. Om 528i har det eller ikke, kommer ann på om den har den lille eller store radiatoren. Men den store radiatoren er ikke så vanlig i Norge, så det er ikke så ofte man ser det her hjemme.

Så jeg vil påstå at frontplaten ikke er byttet. (Men nå ble det ikke noe kjøp ser det ut til :) ).

1 time siden, Joakim Urke skrev:

Vart ikke noe av den 528’en der dessverre:/. Men har funnet en E28 M535 (tror jeg. Venter på at han sender meg VIN nummere :)til overkommelig pris som jeg vurderer å kjøpe:).  Så spørsmalet mitt er også hva er forskjellen på 535 og M535? Kun mtech stylingen som er forskjell?

Det så ut som en fin bil ut i fra bildene og filmen, men hvis du får tak i en med 3,5 liters motor som tilsynelatende er i like god stand, til en ikke alt for mye høyere pris, så er det et bedre kjøp.

En 535i går merbart bedre på lavt turtall i forhold til 528i, men når man får opp turtallet, er 528i heller ingen sinke (alt er relativt).
Husk at e28 er vesentlig lettere enn e34, så e28 går merkbart bedre med samme motor.

I praksis er forskjellen mellom 535i og M535i plastikken, som gir bedre aerodynamikk i M535i sin favør.
535i, har vel heller ikke diff-brems som standard, noe M535i har.

F.eks. vil en 528i med sportsunderstell også være lik en M535i, bortsett fra den utvendige plasten og 210 diff. (188 diff. på 528i).
M535i kommer org. med M-tech ratt, M-tech stoler, ABS-bremser og diff brems, noe som man måtte krysse av som ekstra på 528i. Bortsett fra diff bremsen, er dette ting som er lette å se på bilder.

Det er derfor svært få forskjeller mellom 528i (Med sportsunderstell), 535i og M535i.
Men større motor er jo et pluss.

Lykke til med bilkjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...