Gå til innhold

E39 525D vannpumpe guide?


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

Ofte fulle av rust de strammerene, bare å bytte til nye om de er vrange å vri. 

bruker bare latmansarm med pipe på bolten i senter, så skal du klare å bøye de uten noe voldsomt til krefter. Er dem harde og seige er dem nok defekt slik som mine var. Klarte å vri dem, men dem ble fjæra ikke tilbake enten i min eller max posisjon. 

bmw har kit til denne jobben med alle reimhjula og reim, men ikke strammere, det må du kjøpe for seg selv. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hsd sier så setter ofte strammeren til AC seg fast. Har bytta alt på min en gang da alt satt bom fast. 
Kjente nå når jeg bytta vannpumpe selv på onsdag at den hadde begynt å bli treg igjen så spørs om jeg skal demontere å gjøre reint i håp om at den holder litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Alpejohn skrev:

Som hsd sier så setter ofte strammeren til AC seg fast. Har bytta alt på min en gang da alt satt bom fast. 
Kjente nå når jeg bytta vannpumpe selv på onsdag at den hadde begynt å bli treg igjen så spørs om jeg skal demontere å gjøre reint i håp om at den holder litt til.

 

 

Såppass ja. Kan ha en sammenheng med at jeg mangler dekselet under motor dette antar jeg.  Blir jo litt utsatt de nederste løpehjulene/strammerne.   Så det ikke var mange kr for en ny strammer. Bør vell samtidig få tak i ett deksel under motoren da 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har deksel under, men det blir dårlig likavel. Men det tar sikkert lenger tid med deksel da. :-)
Syns å huske akslingen til løpehjulet går igjennom alu, der det pakker seg med drit så det blir vanskelig å få ut akslingen, så du må lirke å blåse reint med luft elns for å få vekk dritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2019 den 9.33, Alpejohn skrev:

Jeg har deksel under, men det blir dårlig likavel. Men det tar sikkert lenger tid med deksel da. :-)
Syns å huske akslingen til løpehjulet går igjennom alu, der det pakker seg med drit så det blir vanskelig å få ut akslingen, så du må lirke å blåse reint med luft elns for å få vekk dritt. :)

Stemmer.  Det er der akslingen går gjennom alu at det er treghet.  Er nok korroderet pga alu og stål sammen tenker jeg.  

Har fått bevegelse i akslingen.  Skal prøve å lurt den ut. Vil helst slippe å ta ut hele kompressoren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å finne ut hvilken type kjølevæske jeg kan bruke.  

 

Jeg har nå skylt gjennom systemet.  Var ganske mye grums i systemet.

 

når jeg søker på regnr, kommer både rød pg blå som alternativ.  Hva bør jeg gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...