Gå til innhold

Angst for parkeringsbulker! Colorline, Stena line osv.


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Skal nedover Europa nå og da blir det Stena line fra Hirtshals-Bergen og det er mulig det blir Kielferga nedover. Hvordan unngår man p.bulker osv på best mulig vis 😛 ? Det ser jo ekstremt trangt ut på enkelte bilder jeg har sett.. Går det feks. Og be mannskapet på fergen om å få skvist seg inn en god plass? 

 

Hva gjør folket for og unngå dette på best mulig vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg kjøpte VW Passat som familiebil for å unngå denne problematikken 😂😂 

Jeg er redd dette ikke er så lett å unngå, når det kommer til stena line så kan du jo kjøpe "VIP" billett. Da får du vel kjøre på og av først, og på den måten ha mer kontroll på situasjonen kontra når "kaoset" starter. Men hvis det er en hektisk dag presser de inn så mange biler som mulig uansett.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør til anvist plassering, klapp inn speilene, vent med å gå ut av bilen til alle i nabobilen har forlatt og gå først i bilen igjen når du skal av. Da kan du ha oversikt over de som åpner dørene rundt deg. Dessverre er det få ting man kan beskytte seg mot når det kommer til væsker/sekker/bager og glidelåser som sklir borti fra uforsiktige folk som går forbi når man ikke ser det :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Si du har skamsenka bil og ikke kommer ned eller opp til bildekket, og spør om du heller kan stå med lastebiler og busser. Vet det har funka for noen 

På Kielferga? Er litt bekymret for frontleppen min på m3🙈 så det er vel egentlig sant😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skulebollen skrev:

På Kielferga? Er litt bekymret for frontleppen min på m3🙈 så det er vel egentlig sant😅

Vet noen har fått det til på vanlige ferger. Spør om du kan betale litt ekstra for å stå med lastebiler. Mulig det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattlige avganger er ofte mindre populære blandt barnefamilier + at folk ofte stresser mindre på disse avgangene (viser mer omtanke). Ellers tenker jeg at rådene Marius gir generelt virker ganske preventivt mot at folk i bilene ved siden av f.eks slår dørene opp uten å vise hensyn. 

Det kan også være fornuftig å komme tidlig på populære avganger. Da kommer man først i køen og dermed lengst inn eller lengst frem i kjørebanen på fergen som igjen betyr mindre trafikk rundt bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Det er spesielt ryggsekker osv. Jeg ser folk gladelig drar rundt bilene.. @Ampera betaler man ekstra for det?

Jeg kom sendt til avgang med Kiel ferga, da hadde de fylt løftedekk og da ble jeg henvist til dekk sammen med vogntog. Har aldri betalt ekstra. Har også reist med Superspeed fra Kr. Sand, spurte om å få stå sammen med vogntog , bobiler det var ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Si du har skamsenka bil og ikke kommer ned eller opp til bildekket, og spør om du heller kan stå med lastebiler og busser. Vet det har funka for noen 

Ser for meg at jeg kjører inn med X5'en og bare "halla, bilen min er 3 meter høy men den er skamsenka så jeg kommer ikke ned" :P

sist jeg kjørte på Bastøyferga slapp jeg kjelleren, de høyere bilene ble sendt sammen med lastebilene. Men det er jo bare ei lita ferge. Kan hende sånt koster på de store fergene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Skulebollen skrev:

Billigste koster jo horrible 4700 for Kielferga 1 veg, for 2 voksne med 1 bil.. er det virkelig så dyrt😳?  Og komme først på avgang er vel kanskje fornuftig ja, må reise midt på natten da men 🙄🤦 

Siklert like greit å komme sist på om det passer tidsplanen bedre. Forøvrig er København-Oslo som regel mye billigere enn Kiel-Oslo, men ikke en like bra båt da. Også må man regne inn kostnadene av å kjøre til København istedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne nok ha fått det en del billigere om du hadde bestilt tidligere, jeg forstår det slik at du reiser neste uke men enda ikke har bestilt båtbilletter? 

Når vi reiste med morgenavgang på Fjord Line fra Kristiansand til Hirtshals i fjor var jeg redd det samme, men det gikk helt fint. Som @Marius2002 sa, vi ventet til alle rundt oss hadde parkert og gått fra bilene sine, vi oppholdt oss i og rundt bilen hele denne tiden for å ha "kontroll på omgivelsene" , såkalt "på leting etter ting i bilen" 😛 .  Fulgte samme prosedyren i revers når vi nærmet oss land igjen 😛  Hadde relativt god plass rundt bilen begge veier, og passet på å parkere litt ego. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...