Gå til innhold

Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda


Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

de er veldig glad i å henge seg opp i store bremser

en i bygda her har e46 35d bygg med bigbrake kit fikk feil på bremser under visning og begrunnet det med at bilen kom til å stoppe så fort ved bråbrems at trafikken bak ikke klarte å stoppe raskt nok.... håper ikke alle kontrollører har så lite teknisk innsikt. 

vist du ringer inn så mener jeg at du kan få vite grunnlag for innkallelse 

Hvis man som kontrollør har så lite teknisk innsikt og klarer å lire av seg det der, vil jeg gjerne vite hvor han har lært dette. Bedre bremser burde man få klapp på skuldern for, ingenting sier trafikksikkerhet mer i mitt hodet enn gode bremser. 

Har allerede bestilt time, nå på fredag, så får ikke sjekket hva de kaller meg inn for. Men er sikkert eksos og mørke ruter. Får bytta ruter i morgen, så en mindre ting de kan ta meg for hvertfall. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daniel. skrev:

Kjipt å høre, men går vel forhåpentligvis greit :)

Hjul som sitter langt ute kan vel og være nok til at en firkantet tulling kan melde det inn, eller bruke det som grunnlag til innkallelse om h*n jobber i SVV.

Hahah, dummeste jeg har hørt 😂

Mine hjul er innafor buene, både foran og bak. Dog kanskje litt mye camber foran, men de er likefullt innafor buene. Det er kravet. Kjøreegenskapene er heller ikke forinnget pga dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Slavearbeider'n skrev:

Mine hjul er innafor buene, både foran og bak. Dog kanskje litt mye camber foran, men de er likefullt innafor buene. Det er kravet. Kjøreegenskapene er heller ikke forinnget pga dette. 

Joda, men SVV kan jo være ganske firkantet angående dette med hjul etter hva jeg har sett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Ja, ingenting overrasker meg lenger 

Ikke meg heller. Gleder meg til jeg skal godkjenne senk 😍 Henger seg vel opp i mye annet da.

Så det var en på E9x gruppen (tror jeg) som fikk problemer med originale hjul når han skulle godkjenne senk. Kontrolløren mente at de ikke kom med staggered hjuldimensjoner, noe de gjør. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daniel. skrev:

Ikke meg heller. Gleder meg til jeg skal godkjenne senk 😍 Henger seg vel opp i mye annet da.

Så det var en på E9x gruppen (tror jeg) som fikk problemer med originale hjul når han skulle godkjenne senk. Kontrolløren mente at de ikke kom med staggered hjuldimensjoner, noe de gjør. 🙄

Håpløst.

De på Risløkka skal være ganske greie å ha med å gjøre og skal ha god teknisk innsikt. Er vel en av de bedre stasjonene på Østlandet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Håpløst.

De på Risløkka skal være ganske greie å ha med å gjøre og skal ha god teknisk innsikt. Er vel en av de bedre stasjonene på Østlandet 

Jepp.

Går nok sikkert fint. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske latterlig at det ikke trengs og oppgis en grunn for innkalling.  Du må jo bl.a ta deg fri fra jobb en dag.. Om det skulle vere en filleting som mistanke om sotete ruter  burde jo BT komme til deg. Men det er vel sikkert politikontrollen som har meldt deg inn da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Daniel. skrev:

Ikke meg heller. Gleder meg til jeg skal godkjenne senk 😍 Henger seg vel opp i mye annet da.

Så det var en på E9x gruppen (tror jeg) som fikk problemer med originale hjul når han skulle godkjenne senk. Kontrolløren mente at de ikke kom med staggered hjuldimensjoner, noe de gjør. 🙄

De hang seg opp i hjul når jeg skulle godkjenne senk også. Og selv om jeg hadde mindre agressivt oppsett (høyere profil) enn det som var i godkjenningspapirene så hjalp ikke det når det ikke var likt. 

Stod i TUV-papirene til felgene at jeg kunne ha 265/30R19 bak og 235/35R19 foran, mens jeg hadde 265/35R19 bak og 235/40R19 foran. Og det var jo ikke det samme, så det gikk jo ikke an å godkjenne må vite.

EDIT: Hører med til historien at de til slutt bare droppet godkjenning av felgene, mao latet som de ikke hadde sett dem. Så det var jo forsåvidt en ok løsning. :D 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Skulebollen skrev:

Ganske latterlig at det ikke trengs og oppgis en grunn for innkalling.  Du må jo bl.a ta deg fri fra jobb en dag.. Om det skulle vere en filleting som mistanke om sotete ruter  burde jo BT komme til deg. Men det er vel sikkert politikontrollen som har meldt deg inn da.. 

Heldigvis har jeg fri på fredag, har fortsatt hjemmekontor så hadde fått det til uansett. Men kjipt å måtte bruke tid på det. Hadde andre planer for idag og i morgen, planen var ikke å skru bil. Begynner å blo smålei det nå. Måtte skru noen timer på 17. mai også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Slavearbeider'n changed the title to Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...