Jump to content

Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - støtfanger fix


Recommended Posts

Jaaaa..... Gått veldig lei E36 M3'n siden den har stått så lenge og ikke passer slik hverdagen min er nå idag. En fantastisk morsom bil når den først funker, men med så mye skavanker i lakken har jeg mistet litt gløden for bilen. Da er det  heller bedre at noen andre tar over stafettpinnen. Så den skal fikses opp og selges ila høsten.
Jeg har sett etter ny bil en stund. Tittet på både E46 M3 og sittet litt å vurdert å kjøpe tilbake M5'en. Men så kom jeg over denne på finn og bare måtte ha den. Den har alt jeg ser etter, pluss litt til. Har avtalt kjøp og overtagelse idag. Alltid vært veldig glad i E46 og føler meg mest ''hjemme'' bak rattet i en E46.
Bilen er er altså en 328 godkjent med ESS TS2 presse og diverse annet snacks. Bilen er benka til 305 hjulhester og ca 470 nm.

Info om motor:
- Motor M52B28Tub med ESS TS2 kompressor 
- Oppgradert kjølesystem med stor intercooler i fronten til kompressoren
- S50 oljefilterhus med oljekjøler
- Cooperring toppakning
- ARP Bolter i toppen
- Link G4+ Thunder datasput
- Nuke catchtank med oppgradert bensin pumpe, (bygd skjult i bagasjerom)
- Eksos grenrør Supersprint mellom anlegg og Scorpion bak potte.
Drivverk/understell:
- E46 M3 Girkasse
- E46 M3 Mellomaksling (Nylig vært til overhaling, med bytte av alle kryss og lagrer)
- E46 M3 Bakstilling med diff, akslinger, bremser etc.
- Forsterkingplater i gulv bak, er sveist inn
- E46 M3 Forstilling, bremser, lenke armer etc. (Nye skiver og klosser i 2018)
- E46 M3 Forsterkings plater under framme
- H&R Monotube Coilovers
- Ground Control Camber/caster plater fremme
- Ground Control Camber stag bak
- Tårnstag fremme
- Tårnstag bak

Clutch:
- Lettvekts svinghjul 765
- 765 Sachs trykkplate
- 240MM 6-Puck lammel
Karosseri:
- CSL Bakluke i carbon
- M-tech pakke utvendig,
- M3 speil.
- Bilen ble i 2017, foruten tak, hellakkert.
Interiør:
- M-tech stoler, elektrisk med memory.
- Sportsratt, trekt i Alkantara
- RTD shifter
- Elektrisk rullegardin i bakvindu.
- Elektriske vipperute bak på sidene.
- Skjerm med CD, GPS, bluetooth, handsfree og oppkoblet til motor styring.
- Alle ruter på bilen er mørk tonet.
Felger: RH XD RAD 8,5x18'' et17 og 9,5x18'' et22                             


Gjennomførte planer:

- Lakkert interiørlister i bilens farge
- Montert helelektrisk M3 interiør med memory begge sider
- Lakkert interiør i Cinnamon
- Orange blinklys og sideblink
- Helrøde baklys
- Rtd Shifter
- CSL bremser foran
- Fjernet bakseter
- Tåkelys delete
- Lakkert bremser rundt baut i rød
- Stålomspunnede slanger foran
- Valset hjulbuer bak
- Led skiltlys

Fortsatt på blokka:

- Nytt dual stage ratt
- Magneter til skilt foran 
- Skrudd halvbur
- M tech kanalskjørt
- Oppgradering av oljepumpe
- Skvulpeplater
- Nye rådelagre og bolter 


208_537738414.thumb.jpg.e3a21d9de61ef0e0e2f42f21d1f3eb3e.jpg208_1699052672.thumb.jpg.6ea2ee2bf45d685056ccc56fdfc8977f.jpg208_1842108477.thumb.jpg.0078d19d596f05ffe67661c766cab407.jpg208_572018024.thumb.jpg.afb90c9ebd0a102a63975bbbf414834c.jpg208_1875377830.thumb.jpg.e14cd93af132561c8e17f8fa9c359cc6.jpg208_1937558220.thumb.jpg.fc598af6258f51afb4d718f10a2d74bb.jpg

Edited by Slavearbeider'n
Link to post
Share on other sites
  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var man endelig i mål med sommerhjul. Ingen subbing foreløpig hvertfall. Men 225 er nok på håret av hva som er mulig å få plass med 9'' framfelg.  Litt uvant oppsett ifht hva jeg har vært vant med

Endelig var dagen her. Dagen jeg har jobbet mot de siste to ukene, første trackday etter motorraset i fjor. Etter å vokna 05:15, passe trøtt og sliten var det bare få i seg noe mat og ture nedove

Jaaaa..... Gått veldig lei E36 M3'n siden den har stått så lenge og ikke passer slik hverdagen min er nå idag. En fantastisk morsom bil når den først funker, men med så mye skavanker i lakken har jeg

Posted Images

6 minutter siden, tennbrikket skrev:

E46 er og forblir det fineste "moderne" BMW chassiet. Gratulerer med ny bil, og velkommen tilbake i E46 klubben. Bra med NM med kompressoren, mer moment enn i min, men skjer noe der om dagen også 😏

Takk for det. Det er i E46 jeg føler meg hjemme. Alt er liksom riktig. 

Link to post
Share on other sites

Nok engang gratulerer! Virker som en meget godt bygg denne bilen her med alle de riktige modsene!

Jeg er spesielt interessert i dette ESS oppsettet og hva som måtte til for å få den godkjent. Så regn med å måtte vise/forklare/demonstrere i detalj neste gang vi møtes 😁

Link to post
Share on other sites
2 minutter siden, fxslin skrev:

Nok engang gratulerer! Virker som en meget godt bygg denne bilen her med alle de riktige modsene!

Jeg er spesielt interessert i dette ESS oppsettet og hva som måtte til for å få den godkjent. Så regn med å måtte vise/forklare/demonstrere i detalj neste gang vi møtes 😁

Noe annet hadde jeg ikke regnet med heller😜

Skal være godt med papirer på pressa og syklustesten så litt forsking på det skal vi nok  få til. Kan sikkert stikke innom deg til uka 

Link to post
Share on other sites
14 minutter siden, Daniel. skrev:

Gratulerer :)

Må være rått å ha godkjent kompressor :) Slipper tull med EU og Vegvesenet.

Ja, skal bli deilig det. Bilen ble eu godkjent igår uten merknader eller noe annet tull. Gikk gjennom med sota ruter også. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...