Gå til innhold

Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda


Anbefalte innlegg

Da var fronten endelig ferdig. Fikk tak i ett sett brukte orginal nyrer, ett par fester var knekt men de satt forde. Eller den ene er litt løs så må finne en løsning på det etterhvert. Lurer også litt på om jeg skal fjerne tåkelysa og kappe bort festene. Brukter nesten ikke tåkelysa uansett 

Før:IMG_20191103_151528.thumb.jpg.e0bcc1cca9eaa91e5a51365d67460ca6.jpg

Etter:IMG_20191103_152513.thumb.jpg.33c5bbe12b76ef2be52ab3aa8f307aee.jpg

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, fxslin skrev:

Slenge på noen skvett lapper? Just in case? 
er stygt som fy, men sparer vel kanaler og lakk mye!

Jeg syns ikke E46 sine org skvettlapper er så stygge. Bildet er tatt i dette sekund. Skal vaske de ned med surfex og shine de opp med plastfornyer før montering.

15727953500126102560967443866858.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, fxslin skrev:

Slenge på noen skvett lapper? Just in case? 
er stygt som fy, men sparer vel kanaler og lakk mye!

 

1 minutt siden, tennbrikket skrev:

Jeg syns ikke E46 sine org skvettlapper er så stygge. Bildet er tatt i dette sekund. Skal vaske de ned med surfex og shine de opp med plastfornyer før montering.

15727953500126102560967443866858.jpg

Hvordan festes dem? 

Er nok mest hennsiksmessig med lapper bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

 

Hvordan festes dem? 

Er nok mest hennsiksmessig med lapper bak. 

Litt usikker på hvordan skruer da jeg ikke fant mine i dette øyeblikk, men. Så vidt jeg ser så er det ikke noen originale som festes bak, men fins vel mye alternativt

15727962824685975609214488886479.jpg

15727963147295818230726209595131.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig fint med oransje blinkere på den .

Ble mer farger og livlig på denne 😀.

Og i og med denne skal bankes på vinteren ,bør du få deg et sett med skvettlapper .

Jeg har hatt det på alle mine biler ,dog foran.

Det sparer deg for enormt mye slitasje på sidene og steinsprut.

Er vel 4 årsiden dette ble montert på min e34 og der har det ikke kommet stort etter montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk når jeg tenker meg, så tror jeg at jeg har noen nye skvettlapper liggende som jeg kjøpte til Hellraten i sin tid.  Skal sjekke "lagret" i morgen, de kan du få av meg hvis jeg har dem forsatt og du vil ha dem. Er så sånne universale, så bør passe fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2019 den 22.24, fxslin skrev:

Faktisk når jeg tenker meg, så tror jeg at jeg har noen nye skvettlapper liggende som jeg kjøpte til Hellraten i sin tid.  Skal sjekke "lagret" i morgen, de kan du få av meg hvis jeg har dem forsatt og du vil ha dem. Er så sånne universale, så bør passe fint.

 

Litt dårlig bilde, men ligger et par lapper her. Hvis du vil ha.

IMG_4347.thumb.jpg.a2b08991b585ee15e738bf87e42a168b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 10.08, fxslin skrev:

Litt dårlig bilde, men ligger et par lapper her. Hvis du vil ha.

IMG_4347.thumb.jpg.a2b08991b585ee15e738bf87e42a168b.jpg

Nice, får se når jeg er ute i ditt området neste gang, ikke umulig at jeg svinger en tur innom.
IMG_20191111_071612.thumb.jpg.c5239e6f1bf0a4dd993e537810b57b55.jpg

Har nå fått prøvd bilen på snøføret i helgen og kan ikke se annet enn at jeg er fryktelig imponert over denne bilen. 205 17'' Nokian med pigg og diffbrems er nesten overlegent på føret det har vært nå i helgen. Bilen er vanvittig lett å kontrollere og veldig forutsigbar når rompa kommer, det ekstra momentet som pressa gir er bare herlig når man holder på. Synd å si det men det er en skam at BMW ikke lenger tilbyr skikkelig mekanisk diffbrems på alle motoralternativer. Moderne antispinn og DSC har blitt veldig bra men de dagene man står fast med en moderne BMW tørr jeg påstå at om bilen hadde hatt diffbrems i tillegg hadde ikke problemet oppstått. Skulle hvertfall veldig mye til før jeg stod fast med M5'en, så lenge det ikke var bakkestart🤣 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke så mye som skjer på disse kanter, bilen funker utmerket. En fantastisk bil som gir meg ett stort smil om munnen hver gang jeg bruker den. 

Ellers så har jeg så smått begynt å pusle med RH hjula, har fått strippet alle tønnene for lakk, en må på sveising da det har kommet en sprekk i ene bakfelgen. Holdt faktisk på lufta uten problemer.
IMG_20191227_185656.thumb.jpg.fed37a927d453d3dcf1f36eae5f5e335.jpg
Går for en litt annen look sesongen som kommer. Vil ikke ha samme farge på centrene neste sesong som tidligere. To sesonger med Frozen grey holder. Har lekt litt med tanken om hvit men også litt røffere industrilook. Tenker å slipe ned all lakk og polere opp centrene så de får litt høyglans. Det kommer til å ta tid så noe jeg ikke gleder meg spesielt til, men da får man hvertfall fylt tida litt mens man venter på vår. Kommer til å gå ned til 8.5. og 10'' igjen. Holder på å finne noen som kan være behjelpelig med å dreie ned centrene bak så jeg får litt høyere innpress også, evt å dreie ned ytterkanten bittelitt så de kan frontmonteres, det vil jeg egentlig ikke, men må man så må man. Orker ikke subbing nå også. Skal jo tross alt piskes litt på bane også. 
IMG_20191227_190550_907.thumb.jpg.82a685c19487fa5a877d0d660f47e9eb.jpg
Ellers så sliter jeg med å få bilen til å gå skikkelig når det er kaldt, bilen gir nærmest gass av seg selv når står på tomgang. Vet at litt unormal gange er å forvente på kald motor men når bilen selv gir gass opp til 2000 omdreininger uten at jeg er bilen, kan man jo begynne å lure. Mulig det er mappingen som gjør det. Er mappa i 15-20 grader så når temperaturen faller under 0 kødder det kanskje til mappinga. Noen med erfaring med datasprut som har innspill?
Det går jo over etter en stund men er fort gjort å få litt panikk når bilen plutselig går i nødmodus i tuneller og på E6/E18 f.eks. 

Får starte med å se på pluggene, står helt nye plugger i M3'en så kan teste med dem og se om det blir noe bedre. 

Ellers så lurer jeg på om jeg skal dra på isbanekjøring i januar. Er det noe vits med en forholdsvis fin bil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sveigis skrev:

Denne e46en liker jeg godt .

Fin farge og rett på alle måter .

Felgene du har ,er felger som passer godt på denne og blir jo særs spennende når du har pusset de opp igjen ,selv om jeg liker de nå og .😀👍

Isbane,er det Høydalsmo da ?

Er jo samme felgene jeg hadde på M5'e og den forrige e46'en. Så blir ikke store forandringen, felga har jeg brukt utrolig mye tid og penger på så har ikke hjertet til å selge dem, pluss at det er noe av det grommeste man kan ha på eldre bmw'er etter min mening. 
Er Høydalsmo det er snakk om ja. Om folk kjører som om de har stjælt både bilen og bensina gidda jeg ikke, men og det er delt opp i typ isbil med rallypigg og vanlig biler med pigg/piggfritt er det fort mer aktuelt. Kan jo ikke kjøre med disse villmenna i diverse winter beaters og rene isbiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja husker de fra de andre bilene og skjønner ditt ståsted .

Behold de uten tvil og fiks de opp som du planlegger.

Skal og opp til Høydalsmo dog som tilskuer.

Ingen av mine biler skal eller har noe der ute og gjøre nettopp pga det du nevner .

Men gøy å treffe andre der oppe og tilstelningen for de som evnt skal være på hotellet .

Men om du skal opp så håper jeg vi treffes .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ja, hvor skal man begynne? 

Har da altså klart å sprekke førerdøra mi, har klart å sprekke godset rundt innfestinga til hegnselet på døra. Synes nå det er merkelig at den plutselig sprekker når døra er rustfri. 

IMG_20200126_112245.thumb.jpg.eef925bde3c13a9ac70fda486556a497.jpg

Håper det lar seg fikse uten altfor mye jobb. Ikke lyst til å kjøpe kliss ny dør og heller ikke gira på å finne en brukt som skal være ''rustfri''. Vet jo aldri hva en får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Slavearbeider'n changed the title to Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...