Gå til innhold

Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda


Anbefalte innlegg

Hmm ja, forsåvidt. Savner litt en mer direkte og "mekanisk" girskift, så er jo en meget fin oppgradering. Ser herlig ut å kjøre med. Er vel mest for eventuelt gjensalg jeg tenker at det burde stå original shifter i bilen og da er det jo litt styr å reversere. Ser jo brått litt ekstremt ut med 30cm spake liksom, haha. Får se an hvor mye jobb det blir å få det inn. Om kassa må ut også videre..

Ah, ja. Helt grei bybil det :) Skjønner at du ikke er helt tilhenger av det men i praksis i f.eks. Oslo så er det jo ganske lang liste med gode fordeler, så skjønner valget godt. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gabz skrev:

Hmm ja, forsåvidt. Savner litt en mer direkte og "mekanisk" girskift, så er jo en meget fin oppgradering. Ser herlig ut å kjøre med. Er vel mest for eventuelt gjensalg jeg tenker at det burde stå original shifter i bilen og da er det jo litt styr å reversere. Ser jo brått litt ekstremt ut med 30cm spake liksom, haha. Får se an hvor mye jobb det blir å få det inn. Om kassa må ut også videre..

Ah, ja. Helt grei bybil det :) Skjønner at du ikke er helt tilhenger av det men i praksis i f.eks. Oslo så er det jo ganske lang liste med gode fordeler, så skjønner valget godt. 

RTD shifteren får bare sitte i den dagen jeg selger bilen, helst noe jeg ikke gjør igjen. Har jo fortsatt det orginale spakstellet liggende, det selger jeg ikke. Blir vel fort litt annet som må demonteres på din grunnet xdrive også...

Som pendlerbil er en Citigo genial. Kjører ikke noe fortere enn 80 km/t unansett på Ring 3 eller E18 til Høvik, så sånn sett er den genial. Kan også lade rimelig på jobb og hjemme. Bare drivstoff på 328'n er 1000 kr i uka hvis jeg bruker den hver dag. Så planen er å kun betale forsikring og lån på 328'n og bruke den til kosekjøring og Citigoen til alt annet dagligdags.

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Har sittet å kikke på finn den siste uken etter nye felger. Fant først noe Work Meister som forsvant rett foran nesa på meg, usikker på om de hadde hatt nok klaring til bremsene så det er kanskje like greit at det ikke ble dem. 

Men iom at denne skal brukes på litt trackdays denne sesongen har jeg funnet banehjul, mulig disse blir permanente hele sesongen da de virkelig har falt i smak. Fikk tak i noen grisebillige 11 000,- style 513M fra en F82 M4 med kliss nye dekk. Disse er 9x18 et 29 og 10x18 et40. Dekka er for breie uansett så de skal selges til fordel for noen smalere. Spent på å veie felgene når dekka er vrengt av. Dog litt usikker på fargen, generelt ikke noe glad i mørke hjul på sort bil, men mulig det går seg til når de står på bil. 

IMG_20200220_214053.thumb.jpg.a93d3d008a0830efe148414348e2f043.jpgIMG_20200220_213842.thumb.jpg.be11ae81bdd1f4a60117231e28617111.jpgIMG_20200220_214109.thumb.jpg.83649beae4e2314e9ed7445edcda02d0.jpgIMG_20200220_214119.thumb.jpg.db957888826618f2793ddc8df075a933.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, NA skrev:

Kule felger😎 har et sett selv, som jeg vurderer å selge.

Tøft at bilen er godkjent med kompressor, det skulle jeg også gjerne gjort med min E46😀

Tøffe hjul ja. 

Veldig kjekt at den er godkjent med presse, gleder meg faktisk til å bli stoppa i kontroll og bare vifte med vognkortet, haha.

Er godkjent med 260 hjulhester i vognkortet. Effekten er skrudd opp noe nå til 305 hjulhester takket være datasprutet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Hvordan forklarer du det?

Hvordan? 

Den ble benka, noe den må for å kunne godkjenne økt effekt, før den ble godkjent hos SVV. Det var da med standard ess tune. Etter godkjenning har det blitt montert Link datasprut hvor man kan fintune enda bedre og dermed hente ut mer effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Hvordan? 

Den ble benka, noe den må for å kunne godkjenne økt effekt, før den ble godkjent hos SVV. Det var da med standard ess tune. Etter godkjenning har det blitt montert Link datasprut hvor man kan fintune enda bedre og dermed hente ut mer effekt. 

Og det har du bremsepapirer som bekrefter? Begrenset hva som reelt kan hentes ved "fintuning", uten også å øke ladetrykket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, NA skrev:

Vet du om denne bilen måtte til Tyskland for Tuv/dekra eller lignende for å godkjennes? Eller hvordan var prosessen ? 

Denne var vært i Stockholm for syklustest. Har masse papirer på det. Det er bare en del av hva som skal til for å godkjenne pressa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Og det har du bremsepapirer som bekrefter? Begrenset hva som reelt kan hentes ved "fintuning", uten også å øke ladetrykket.

 

Den går med 1 bar trykk. Har papirer ett eller annet sted på det. Det er hvertfall ikke 260 hjul i denne nå. Det kan jeg love deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Slavearbeider'n changed the title to Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...