Gå til innhold

Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda


Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Evopower skrev:

Framfelgene passer jo ikke 🤔 de stikker langt utforbi. Og 225 på 9" er ikke bra. 255 er typisk 9" bredde.

Men designet på felgen er flott, og kler bilen fint :) og bremsene er knallstilige!

Vet at ikke du blir fornøyd med det. Ser du har poengtert dette flere ganger i andre tråder. Folk er forskjellige og godt er det😜 Bare å stille mer camber så passer de helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Vet at ikke du blir fornøyd med det. Ser du har poengtert dette flere ganger i andre tråder. Folk er forskjellige og godt er det😜 Bare å stille mer camber så passer de helt fint. 

Var litt for å terge også 😅😀

Alle er forskjellige og det er flott, men når man kommer til det punktet hvor man må vise bilen på nytt og får påpakk ved teknisk kontroll slik som dette er, samtidig at man får steinsprukt oppetter hele siden på bilen så forstår jeg det ikke. Forstår heller ikke hva som er fint med dette, men det er bare meg. De aller fleste 3 seriene er jo senka med camber, strekk og feil innpress, så tydeligvis er det det som er normen 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Evopower skrev:

Var litt for å terge også 😅😀

Alle er forskjellige og det er flott, men når man kommer til det punktet hvor man må vise bilen på nytt og får påpakk ved teknisk kontroll slik som dette er, samtidig at man får steinsprukt oppetter hele siden på bilen så forstår jeg det ikke. Forstår heller ikke hva som er fint med dette, men det er bare meg. De aller fleste 3 seriene er jo senka med camber, strekk og feil innpress, så tydeligvis er det det som er normen 😅

 

Så lenge hjula er innafor buene kan de ikke si noe. Å treffe spot on med innpress og bredde må da være bedre enn å måtte bruke spacere, blir mer teknisk kontroll for det?

Camberen står i 0, skal nok ha rundt 2 grader så det matcher bak, da kommer dem innafor. Og er mer egnet for bane.

Dekk har jeg forøvrig ikke bestemt meg for helt enda. Det eneste jeg vil er å unngå subbing, nå er jeg dritt lei for å være ærlig. De to-tre siste åra har jeg hatt biler med grei effekt men ikke fått utnyttet det noe særlig annet enn rett fram grunnet bredde dekk/felg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

Har vært innom en kjapp tur hos @lagunilla for en liten diagnose. Takk til han som kunne skvise meg mellom ett par ordrer for en liten diagnose siden jeg selv ikke får kontakt med min pc, datasprutet er litt kranglete og kresen på hvilket program som brukes. Men ista funka.

Fikk en pen liten liste, airbag og abs sensor foran høyre som må fikses. Abs sensoren tenker jeg å ta sammen med bremsene. Mange av kodene som kommer opp er at sprutet og Canbusen ikke snakker helt sammen. Legger nå hvertfall med lista.

IMG_20200306_151137.thumb.jpg.5a7a1226be81d6f1fc4db391214a6000.jpg

Nytt ratt er også på trappene. Siden bilen er produsert sent i '99 kan jeg bruke dual stage ratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2020 den 18.26, Slavearbeider'n skrev:

De to-tre siste åra har jeg hatt biler med grei effekt men ikke fått utnyttet det noe særlig annet enn rett fram grunnet bredde dekk/felg. 

Dette er jeg glad for å lese! Blir kult å få deg mer med bane kjøringen i år!!! Du var så uheldig i fjor!!

Edit: har du forska litt på dekk i vinter? Jeg skal ha nye til Z3Men i år og vurderer Cup2 dekka fra Michelin. Tenker at dette er gode dekk som også funker til bane bruk. Tanker? Kanskje PS4 er allround dekk?

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, fxslin skrev:

Dette er jeg glad for å lese! Blir kult å få deg mer med bane kjøringen i år!!! Du var så uheldig i fjor!!

Edit: har du forska litt på dekk i vinter? Jeg skal ha nye til Z3Men i år og vurderer Cup2 dekka fra Michelin. Tenker at dette er gode dekk som også funker til bane bruk. Tanker? Kanskje PS4 er allround dekk?

Det regnet jeg nesten med. Ja, ble en kort og veldig amputert sesong i fjor. 
Har lest endel bra om disse https://nettbutikk.starco.no/product/dekk/23540-r-18-91w-yokohama-ad08-xrbl-e4s2-r5192
Får dekka billig gjennom jobben, sparer ca 5-600,- per dekk mot å kjøpe dem på nett.

Ser ut som et greit kompromiss mellom bane og vei. Cup2 er mer banefokusert enn hva PS4 hvertfall. PS4 er nok bedre som allround på M'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Mottok ny abs sensor før helgen og siden jeg har fått hjemmekontor på ubestemt tid kunne begynne tidlig i går med bytte av sensoren. Sensoren satt ikke sånn fryktelig men nok til at jeg måtte jokke litt frem og tilbake får å få den løs. Ny sensor ble satt på plass med høy temp fett for å lette demontering neste gang. IMG_20200313_165527.thumb.jpg.d851920cf5181112ede80bb282e04146.jpg

Siden bilen allerede sto på bukker gikk jeg igang med bytte av bremsene. Og iom at jeg har hjemmekontor har jeg heller ingen behov for bil så den kan fint stå i ro til jeg blir ferdig. 

I gang med demontering. IMG_20200313_185931.thumb.jpg.768c651526adca604a3a8eaa84b312da.jpg

Nav ble pusset helt rent og ett lite lag med kobberpasta ble påført før montering av skive. 

Så til brakketene, boltene som fulgte med synes jeg var i overkant lange og nærme skiven at de måtte jeg space ut med noen skiverIMG_20200313_190012.thumb.jpg.4b96ca686a9fec8397aa59b46ba086c1.jpg

Bremseskjoldet måtte trimmes litt også IMG_20200313_191344.thumb.jpg.9699df172d5cab128e18549a3667c003.jpgIMG_20200313_191339.thumb.jpg.27613b9357d7cc29674a8b4a09b36a65.jpg

Etter en runde med blekksaksa var det i orden. Brakett på plass med nylonmutter for ekstra sikkerhet. IMG_20200313_191429.thumb.jpg.f8de983c8bfb65bee5d6a61941703b8c.jpg

Spacet ut i bak kant

IMG_20200313_191509.thumb.jpg.d50fabf8344e0be63c595028018aa1c5.jpg

Studs ble også montert, og påført blå Locktite. Gidder ikke bruke rød, blå holder helt fintIMG_20200313_191756.thumb.jpg.a2f9d68d57ad6fa8271d3eef71e3cde7.jpg

Strammet med dobbel nut metodenIMG_20200313_192338.thumb.jpg.d326e55a988656d0a6f96a17857da21f.jpg

Skive montertIMG_20200314_115417.thumb.jpg.5f2e9512efba9903d8f8661740945bef.jpg

Ferdig med kalliper IMG_20200314_125007.thumb.jpg.1051839ea4aeda3d385ede7e73ca765e.jpg

Stor forskjell fra originalt IMG_20200313_194732.thumb.jpg.e56cb36d21416b41088bbfec52c432d6.jpg

Lufting tar jeg i morgen. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor seg meget med både sruds og nye kaliperar 😁 Forresten, kor kjøpte du studs? Lurer på å handla eit sett eg og sidan dekkskift osv. blir mykje lettare. Og så lenge dei er passe lange i forhold til felg så ser det bra ut og 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RF91 skrev:

Kor seg meget med både sruds og nye kaliperar 😁 Forresten, kor kjøpte du studs? Lurer på å handla eit sett eg og sidan dekkskift osv. blir mykje lettare. Og så lenge dei er passe lange i forhold til felg så ser det bra ut og 🙂

Studs kjøpte jeg på GS da de hadde salg for litt siden. Betalte vel 400,- totalt. Mot det dobbelte det pleier å koste. Muttere kjøpte jeg fra England, da ingen har sorte muttere her i landet, ut ifra det jeg fant ut hvertfall. Mine studs er 70 mm. Det knotet med bolter orker jeg ikke lenger. Har blitt studs på tre siste bilene. Skal aldri bruke hjulbolter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått luftet bremsene og kan si de biter overaskende greit når de er kalde. Står Ferodo klosser på calliperne nå. Bytte av abs sensor var også en suksess, så nå har jeg endelig skikkelig bremser igjen. Har slitt med kast og vibrasjoner i skivene i hele vinter, pluss at abs'en har funkert når den har hatt lyst. 

Klaringen mellom calliper og felg er så tight at jeg måtte ta av loddene på felgene. Enda større grunn til å montere sommerdekk fort som f.... 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Dette så bra ut Slaven .👍

Og digg med bremser som biter skikkelig når du har litt fjutt under panser.

Det kommer til å se veldig bra ut når hjula er på plass. 

Nå biter bremsene så bra at om jeg står på bremsen sklir jeg grunnet piggdekka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Slavearbeider'n changed the title to Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...