Gå til innhold

Bækkmann's BMW F06 650i - Individual!


 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, hanssae skrev:

Rwd var netopp grunnen til at jeg for min del ikke kjøpte BMW men ALPINA 😁

Ønsket meg M6 men innså at så mye krefter på bakhjulene var bare tull på en bruksbil som går hele året med flere sjåfører.

Så da ble det xDrive B6 og angrer ikke på det 😋

Skjønner.
Mitt behov er ikke xDrive. Tvertimot er jeg svært skeptisk til det  pga. min forhistorie på 90 tallet med en 1996  S6 Quattro jeg eide. ''Besøkte'' naturen 2 ganger pga. firehjulstrekket! og piggfritt. Den ene gang var  farten ca. 25 kmt! i en blankpolert rundkjøring en dag i januar.
Solgte monsteret etter det....til tross for at den dro meg opp i 285 +++  på Autobahn og kjøpte en pen e39 530d som var chippet hos sure & tverre  Karlsen i Mjøndalen

Men, denne F12 650i dekker det viktigste(!) for meg; ''Kaldt klima'' pakken + webasto. Derfor vurderes den sterkt.
Dette er beskrevet i første post i min tråd om min F10 525d., så da får jeg finne meg i at den har xDrive.
Og i tillegg; for meg er BMW bakhjulsdrift. 
Hvis ikke kan man likså godt kjøpe VAG🥵

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg endelig fått Connected Drive appen til å fungere opp mot bilen min, selv om dette ikke var tilgjengelig i Norge før på 2014 modeller, ish. Har lest litt her og der om at dette skulle la seg gjøre på en tysk importert bil, med tysk Connected Drive konto.  Sannelig stemte det.

Skriver litt detaljert hva som må til, for det er håpløst å finne info om dette på nett.

2030067556_ConnectedDrive.thumb.png.15ecc1c1b40ad03046853bc0e7640790.png

 

Men uten remote services så er jo dette temmelig lite nyttig. Dette skal BMW ha betalt for. Det å se drivstoffnivå i stua er ikke såå spennende.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

43445126_RemoteServices.thumb.png.eecd52e1f6d8ffd888688d19898cbe4b.png

 

Så finner jeg det her. Da ble jeg litt bekymret et øyeblikk. Men jeg var helt sikker på at jeg har sett remote services fungere hos andre, så måtte gjøre enda litt research.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OnlineAssist.thumb.jpg.2955779dc3c034e7df5c6b53acb5d5dc.jpg

Men så ser jeg denne. BMW Online/Assist. Det viser seg at Remote services er inkludert i BMW Online pakken, dog til en noe stiv pris. Nysgjerrig som jeg er, så måtte dette prøves.

Jeg måtte ut med hele 1256 norske kroner for å få dette et halvår.. Men, kan bekrefte at det fungerte. BMW Online inkludert. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1613619717_ConnectedDrive2.thumb.png.f42fa1f9113c372d2751f36a80614a7c.png

Remote Services tilsynelatende oppe å går. Ser frem til å kunne fjernstyre webasto, uten å være avhengig av å være 2-300meter unna bilen.

Det skal sies at jeg har ikke rukket å teste om det faktisk fungerer enda. Om det ikke gjør det, så finnes det ikke nyttig.. :P 

1585730368_BMWOnlinevr.thumb.jpg.abfa72f5ebbafa8ffa5bec5940590c61.jpg

Værvarsel fungerer utmerket med BMW Online. Dette var nok helt villt for noen år siden. :D 

730333058_BMWOnlinemail.thumb.jpg.82ca9ca1cba1bde7b7d98104b8f6f48e.jpg

Ser ut til at det går an å få mail innboksen i bilen også. Har ikke rukket å teste dette heller.

Ulempen med alt dette er at BMW Online kun fungerer på tysk, siden jeg har juksa det til med tysk konto. Jeg har i alle fall ikke funnet ut av om det går an å endre språk. Om noen vet løsning på det, så blir jeg glad for bistand. :D 

 

Om du har en tyskimportert bil og ønsker å få bilen i Connected Drive appen, så må følgende gjøres.

image.thumb.png.902b0c16dd4b471bb73dade931d3af46.png

Dette skjemaet må fylles ut, og sendes til bmw-connecteddrive@bmw.de.

Vognkort Del 1 må også vedlegges, for å bekrefte at du faktisk eier bilen.

Du må også ha en TYSK Connected Drive konto, ikke Norsk. Jeg lagde meg bare en tulle mail, og registrerte denne opp mot Connected Drive Tyskland. Du må også ha tysk adresse. Jeg valgte Am Olympiapark 1, altså BMW Welt i Munchen. 😁 

Så er det egentlig bare å vente på bekreftelses mail fra Connected Drive Tyskland, og logge inn i Appen med den tyske brukeren din. 

Håper dette er til hjelp for den som har tenkt på dette, men bare ikke har orket å prakkes. :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for infoen.
Jeg bruker den kun til å starte Webastoen, ...enda.
Må bli kjent med dette og mye annet på bilen.

Som du sier, så blir det ålreit å slippe å bruke fjernkontrollen.
Min fjernkontroll er forøvrig kaputt. 
Forrige eier brutke kun mobil appen og viste ikke, (iflg. han selv) at det lå en Webasto fjernkontroll i bilen.
Problemet var at batteriene var så gamle at de hadde begynt å lekke og dermed ødelagt elektronikken, slik at jeg må kjøpe ny. Lar seg ikke reparere iflg. verksted.
Pris ca, kr. 3 335,- :-(
Jeg kjøper ikke. Bruker mobilen og sparer de penga.

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kjennern skrev:

 

Kikket litt på denne, men ble ikke helt klok på dette skjemaet som skal innsendes. Dette fikk jeg link til etter å ha skrevet inn VIN nummeret. Tror feilen jeg gjorde sist var at jeg brukte norsk konto.

Men nå ligger det iværtfall masse god info på cyberspacen. :D 

Og takk for særdeles godt tips, Stive priser på Connected Drive tjenester. Lettjente penger for BMW det her.

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga ble det en liten photoshoot. Er litt for dårlig til å ta bilder selv, men har en kompis som holder på med drone fotografering og film. Skal ikke se bort ifra at det kan bli en film etterhvert og. 🤩

Photoshoot_Levanger2.thumb.JPG.1e0c6707d4e237761f74fb25c8ddbc34.JPG

Photoshoot_Levanger.thumb.JPG.a9991fc72481e4d40cbe0bd0c494bd14.JPG

754426849_Photoshootparkkjeller.thumb.jpg.60d1886392bb1529ad054d9c8c941ef9.jpg

Dette bildet ble tatt med telefon.

 

Legger ved et lite klipp med eksos, synes lydbildet er overaskende hissig til å være orginalt :D 

 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bækkmann skrev:

.....

Legger ved et lite klipp med eksos, synes lydbildet er overaskende hissig til å være orginalt :D 

....

Er det her helt originalt uten noen modifiseringer på eksosanlegget? :o  Isåfall er jeg veldig imponert over BMW for på min tidligere E63 6 serie var lyden rimelig tam før jeg fjernet litt lyd demping!

Og igjen, helt nydelig bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carlsius skrev:

 

Det stemmer, ved unntak av at jeg har tvangsåpnet vakuumventilene i eksosen. Dette utgjorde liten forskjell, ble kun litt mer rumling på tomgang. :) Også vet jeg at M-sport utgaven har en helt annen eksos enn de uten. 

Takk! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...