Gå til innhold

BMW 5 serie tre barn


AW81
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig sugen på en 520 F10 men har tre barn og er litt usikker på plassen. Må ha inn en bakovervendt stol og to puter. Vi har S max i dag, men pga tung campingvogn må jeg ha en bil som kan dra 2 tonn og foretrekker langt på vei stasjonsvogn fremfor flerbruksbil. Er det noen som har F10/11 og tre barn? 

Endret av AW81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke F11, men har gjennomført samme øvelse med e61,e53,og e70. Jeg tror at så lenge det er snakk om 2 puter så bør det gå fint. Det finnes dog et uttal varianter av stoler, og det beste er nok å prøve for å se om det fungerer ift forventningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har F34 pga bakseteplass og praktisk nok bagasjerom. Usikker om det kan være en modell som kan passe, men har du vurdert? Jeg er usikker på hvor mye den kan dra på tilhenger, men finnes jo både med diesel, 4x4 og bensinvarianter.

Eneste er kanskje at du ikke får stort nok bagasjerom om du holder på med barnevogn fortsatt.

Vi har bakovervendt til hun på 3 og en stol til storesøster og det er mulig å sitte i midten i tillegg ekstra mye plass bak seter++

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stonescream skrev:

Jeg har F34 pga bakseteplass og praktisk nok bagasjerom. Usikker om det kan være en modell som kan passe, men har du vurdert? Jeg er usikker på hvor mye den kan dra på tilhenger, men finnes jo både med diesel, 4x4 og bensinvarianter.

Eneste er kanskje at du ikke får stort nok bagasjerom om du holder på med barnevogn fortsatt.

Vi har bakovervendt til hun på 3 og en stol til storesøster og det er mulig å sitte i midten i tillegg ekstra mye plass bak seter++

 

Er det mer plass i kupeen i F34? Vil helst ha stort bagasjerom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tok en rask prøvesitting av baksetet i F31, F34, F11 og x3 var F34 det som opplevdes størst. Setene er ikke så "formet" som på 5 serie og har ikke så store puter på sidene som forsvinner. Midtsetet er heller ikke veldig forhøyet - men lik høyde som resten av setet.

Bagasjerommet er 520 liter om jeg ikke husker helt feil, så du får inn feks 2 50x70 trillekofferter + litt plastikkposer og småtteri rundt om. Eneste er om du bruker barnevogn så blir man litt begrenset pga høyden på bagasjerommet.

Vi har reist på 2 ukers ferie med en sportsvogn liggende på tvers.

Bilen er ellers nesten nøyaktig like lang og bred som en "gammal" E39 stasjonsvogn som vi hadde tidligere og med større bagasjerom i antall liter.

 

Litt bilder og info om mål og specs her:

https://www.carbuyer.co.uk/reviews/bmw/series-3/hatchback/practicality

 

I følge den siden, er maks hengervekt 1800 kg, så da utgår kanskje denne uansett?

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AW81 said:

Vi kan dra 1750 i dag og må opp i 1900 for å kunne fylle opp vogna. 5-serien ser jævlig bra ut og det er noe dritt at baksetene tydeligvis er laget for to personer. 

 

Jeg også mener 5 serie stasjonsvognen er en veldig flott bil, men den ble for stor for garasjeplassen vår ( fellesgarasje i Oslobygda ) og det "vanlige". 

Så da ble det 3 serie GT for vår del.

 

Nyeste 5 serie skal vel ha 3 isofix seter bak og plass til 3... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske få vanlige personbiler som har flatt baksete. De fleste har en bul i midten, og atpåtil kort avstand mellom isofixfestene på hver side. Det siste der er ganske viktig også, for det bestemmer hvor langt ut du får det ene barnesetet som er bakovervendt. Selv i F15, som jeg opplever som bredere bak enn F11, har disse vel langt inn mot midten. F31 er helt håpløs. har man 2 stoler der er det ikke plass til noe mer enn en liten veske i midten.

F11 kan dra 2 tonn mener jeg. F34 ligger lavere. Rundt 16-1700kg. (F15 kan dra over 2,5 tonn).

Mulig G30 har 3 isofixfester som opsjon, men det er/var i hvertfall ikke standard, ettersom jeg ikke har sett det i noen biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt slem her, men du har ikke bare vurdert en nyere S-Max da? Du har åpenbart behov for noe med større baksete enn 5-serien, og så vidt jeg vet så trekker siste generasjon S-Max 2 tonn. Så når barna er så store at de kan sitte uten puter og stoler, så finner du deg en fin 5-serie :) Det er noe som heter alt til sin tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Nå skal jeg være litt slem her, men du har ikke bare vurdert en nyere S-Max da? Du har åpenbart behov for noe med større baksete enn 5-serien, og så vidt jeg vet så trekker siste generasjon S-Max 2 tonn. Så når barna er så store at de kan sitte uten puter og stoler, så finner du deg en fin 5-serie :) Det er noe som heter alt til sin tid

😂 Jo du treffer spikeren på hodet her😂 Men av og til så spiller følelser inn også.... Faren er at jeg får pes fra fruen når vi får er helvete med å sette i selene på hun i midten. Ser ut som dette blir med drømmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *MrB* skrev:

Det er ganske få vanlige personbiler som har flatt baksete. De fleste har en bul i midten, og atpåtil kort avstand mellom isofixfestene på hver side. Det siste der er ganske viktig også, for det bestemmer hvor langt ut du får det ene barnesetet som er bakovervendt. Selv i F15, som jeg opplever som bredere bak enn F11, har disse vel langt inn mot midten. F31 er helt håpløs. har man 2 stoler der er det ikke plass til noe mer enn en liten veske i midten.

F11 kan dra 2 tonn mener jeg. F34 ligger lavere. Rundt 16-1700kg. (F15 kan dra over 2,5 tonn).

Mulig G30 har 3 isofixfester som opsjon, men det er/var i hvertfall ikke standard, ettersom jeg ikke har sett det i noen biler.

Ja plasseringen er meget viktig. Vi har en Kia Soul som bil nr to og her sitter alle tre ved siden av hverandre. Et bakovervendt og to puter. Litt trangt, men overhodet ikke problematisk. Bruker de smaleste putene vi fant, og her er isofix festene ganske langt ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke barna som skal sitte bak da?

Godt voksne folk i baksetene opplever jeg ihvertfall ytterst sjeldent i mine biler, så forstår ikke helt hvorfor man skal ha himmel og hav med plass der. Har 2015 F11 selv, om null problemer med full lasta bil. Du har 1 barn som krever stol, og 2 som skal ha puter? Bør jo gå utmerket i en F11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...