Gå til innhold

Turbohavari N47-D20A X3 2008 mod.


Foksen
 Share

Anbefalte innlegg

Oisann...

Da røyk turboen under vanlig kjøring fra Oslo til Haugesund.  Kun gått 109000 km. Del av blad brukket av og inn i intercooleren. Heldigvis forsikret men det går noen lapper i egenandel.

Herlige motorer dette...Lurer på hva det neste blir :-(

 

Foksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 17.43, Basse Lusk skrev:

Hører gjerne hvordan det går med å få dette dekket på forsikringen. Hvilket selskap har du?

Hei - Bilen står på verksted på Åmot. Skal hente den når jeg kommer hjem igjen fra jobb om 4 uker. 

Bruker Codan og de var hyggelige. Mer info når jeg har hentet bilen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, johanngj skrev:

Det neste blir registerhavari da du har n47a, og deretter ryker dieselpumpen din cp4. Overlever du disse to, så blir neste på listen fordelingkassen grunnet ujevn dekkslitasje. Du bare spurte :-) 

Hehe - Ikke uventet svar - Kjenner at jeg sannsynligvis hadde kjøpt en 3-liter hvis jeg hadde visst det jeg vet idag om disse motorene... Burde nok ha vært innom Forum her før jeg handlet. Har hatt bilen i 2 år. Oppgradert inn og utvendig og bilen er helt rustfri så den er verd å beholde. Har forsikring hvis noe skulle skje men egenandelen er jo ganske høy etter passert 100 tusen kilometer. 

Er det noen 3-litere som kan anbefales som "feilfrie"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kimhas skrev:

Nå er det ikke unikt for BMW at turboer kan ryke tidligere en man bør kunne forvente. Blandt annet pga (for?)lange service intervall. 

 

Har lest om serviceintervallene men er ikke teknisk nok til å ha noen formening om dem... Men oljekvaliteten idag er så god at jeg heller til at dårlig gjennomtenkt design med tanke på flow og motorens evne til å holde seg ren spiller en vesentlig rolle her! Slanger og rør som tetter seg hvis motoren ikke blir kjørt i et bestemt mønster er rare greier når man selger samme bilen worldwide... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daniel. skrev:

X3 med M57 finnes kun i den generasjonen du har nå. (03-10) så de finner du vel til langt under 350k :)

Ok - Kikker på Finn.no. Var det bare den 3-literen (M57) i de årsmodellene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Foksen skrev:

Ok - Kikker på Finn.no. Var det bare den 3-literen (M57) i de årsmodellene? 

Du får også SD modellen, 286hk tror jeg det var. 

Importert et par av disse for lenge siden, på den ene så røyk turbo på 68k... underdimensjonert turbo på 177hk.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får både m57n og m57n2 i e83. Sistnevnte også i "SD" utgave.

 

Ron; Turboen på n47 177hk er egentlig ganske bra (selv om det har vært noen havarier av ymse årsaker). Ytelsemessig er den helt rå alt tatt i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...