Gå til innhold

Bilstein B14 og E39...for stivt!


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Otis skrev:

Jeg tror at @sst079 har det samme problemet som både jeg og @Hpi har hatt på våre B8. Det er derfor det er så stivt. Så det blir noe rettferdig å sammenligne med noe annet enn så lenge det sst079 er defekt.

Da B8 var OK på min bil, synes jeg å huske at jeg faktisk var godt fornøyd med understellet, selv om jeg mener at det var noe hardere enn feks Sachs Supertouring.

Jeg jeg stemmer i den @Otis Jeg gikk fra den originale Msport demperen til b8 og de var helt supre å kjøre med, både komfort og sportslighet hadde en fin balanse. Jeg likte de så godt at jeg bytta til Bilstein bak også, b6 tror jeg og de var det aldri noe galt med og stod på bilen da jeg solgte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også samme problem med B8 på E39. Hadde 2 sett, og begge røk på samme måten, etter få mil. (satt på sett nr 3 og solgte bilen like etter). Mistet litt tilliten til Bilstein etter det. Synes de fungerte rimelig bra de få milene de faktisk virket da. Joda, de var stive, men det var mest på stygge asfaltskjøter og generelt dårlig vei man merket det.

Ellers er originale m-dempere og Eibach eller H&R en bra løsning. Kjører OE m-sport dempere og H&R på E60 nå, og det er helt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hpi skrev:

Jeg jeg stemmer i den @Otis Jeg gikk fra den originale Msport demperen til b8 og de var helt supre å kjøre med, både komfort og sportslighet hadde en fin balanse. Jeg likte de så godt at jeg bytta til Bilstein bak også, b6 tror jeg og de var det aldri noe galt med og stod på bilen da jeg solgte den. 

Bilstein er vel generelt kjent for å levere bra saker, men jeg blir litt skeptisk på å innhandle nye Bilstein etter visses opplevelser, pluss mine egne. B8 er vel monotube mens B6 er twintube, mener jeg å huske. 

Kan virke som det er monotube-demperne som viser seg å kunne svikte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *MrB* skrev:

Jeg hadde også samme problem med B8 på E39. Hadde 2 sett, og begge røk på samme måten, etter få mil. (satt på sett nr 3 og solgte bilen like etter). Mistet litt tilliten til Bilstein etter det. Synes de fungerte rimelig bra de få milene de faktisk virket da. Joda, de var stive, men det var mest på stygge asfaltskjøter og generelt dårlig vei man merket det.

Ellers er originale m-dempere og Eibach eller H&R en bra løsning. Kjører OE m-sport dempere og H&R på E60 nå, og det er helt supert.

Det oppsettet du nevner til slutt er nok det jeg kommer til å havne opp med også. Alternativt Eibach, da jeg har skjønt at de er en smule mer komfortable :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *MrB* skrev:

Min mening er at Eibach og H&R sine 30-35mm sett er vanskelige å skille i en blindtest. Begge er bra greier, så vil tro du blir fornøyd uansett.

Det tror jeg du har helt rett i. Mener jeg har registrert at Eibach ofte er noen hundrelapper billigere, men ikke noe dårligere av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...