Gå til innhold

ENDELIG!!!


drturbo
 Share

Anbefalte innlegg

Litt mild vold løsnet ihvertfall 4 av stemplene. 2 sitter fremdeles fast.

I morgen skal jeg kjøpe sitronsyrepulver og la dette få jobbe en stund. 
4 av stemplene har spor etter nærkontakt med ventilene også.

Slik ser diverse lager ut;

 

08DB4C4C-32A8-457D-B9F3-CD98A7408B6A.jpeg

10AB381B-68A5-4A23-957C-796C7EFFB5EA.jpeg

97FAA86A-907B-4C44-87BD-4511429C2A69.jpeg

115D4ACA-929A-45B4-838B-82AF816F815B.jpeg

26C8056C-4688-4350-9AA2-34A92CAF97EA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Bilen er jo på en måte «ferdig», og nytes stort sett gjennom sommeren.

I dag fikk jeg endelig tak i siste rest av velour, så nå kan et av mange par Recaro trekkes om og monteres i bilen. 
Det originale komfort setet har opptil flere fjærer som er røket, og velour’n er pil råtten. Veldig gode seter, men Recaro er bedre, og veldig mye tøffere.

Da er det like greit å å koste på omtrekk av et par hele Recaro, fremfor noe «dølle» komfortseter. Her er kandidatene.
Fortsettelse følger!

 

 

 

 

D9254EFD-1D4E-468F-81C6-8C0940C2D4FB.jpeg

4DD6CB20-45E6-4364-A92A-2782CCF0E565.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ein eller anna grunn så har ikkje denna tråden dukka opp for meg før no, på tross av at eg har skreve i den tidlegare 🤔 Ser ihvertfall ut til at bilen har havna hjå rett eigar. Men e da ikkje blasfemi å slakta Cosworth-seter og setta dei i ein BMW? 😂

Svinga veldig kjapt innom finndel.no og fann eit par toppar til E28 525i. Sidan du allerede skal gjera ein heil del jobb på botndelen av 2.7'en, vil du ikkje då forhøyra deg med vrakane rundtom og kanskje vurdera å overhala ein 885-topp og? Når du først e igang med motorbyggingen uansett 😉😄

 

EDIT: Kom M30 med 2.5 liter? Kanskje da e M30-toppar vrakhandlarane ha til salgs 😂

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Joda, skal bruke en del tid og penger på en 2.7 liter, det stemmer. 
Kommer til å bruke en 731 topp som portes og bearbeides på alle måter, da denne har bedre forbrenningskammer kontra 885, samt at  kompresjonsfoholdene beholdes.

Mulig jeg snakker ut av ræva mi nå, men det er nå det jeg har konkludert med. 
Matchporter da også et b25 innsug, og bruker et matchende spjeldhus

 

Tror ikke det er så helligbrøde å «slakte» noen Cossie seter til dette. 
I bunn og grunn er det bare vanlige Recarostoler med annet trekk. 
 

M

13 timer siden, RF91 skrev:

Av ein eller anna grunn så har ikkje denna tråden dukka opp for meg før no, på tross av at eg har skreve i den tidlegare 🤔 Ser ihvertfall ut til at bilen har havna hjå rett eigar. Men e da ikkje blasfemi å slakta Cosworth-seter og setta dei i ein BMW? 😂

Svinga veldig kjapt innom finndel.no og fann eit par toppar til E28 525i. Sidan du allerede skal gjera ein heil del jobb på botndelen av 2.7'en, vil du ikkje då forhøyra deg med vrakane rundtom og kanskje vurdera å overhala ein 885-topp og? Når du først e igang med motorbyggingen uansett 😉😄

 

EDIT: Kom M30 med 2.5 liter? Kanskje da e M30-toppar vrakhandlarane ha til salgs 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

De siste årene har jeg rett og slett bare kost meg og kjørt bilen. 
da jeg fikk kjøpt den sommeren 2018 så hadde bilen gått 165000km, i dag, Mars 2024, litt over 210000km. Den skal jo brukes ikke sant? 
Fremdeles ikke fått trukket om Recarostoler, men kanskje det gjøres i sommer.
Helgen har gått med til å få byttet ut en fremdør som er rusten etter dårlig utbedret skade, med en grei dør som er lakkert.

Lakkerer traff rimelig godt med nyansen også

IMG_1486.jpeg

IMG_1495.jpeg

IMG_1536.jpeg

IMG_1539.jpeg

IMG_1537.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...