Gå til innhold

ENDELIG!!!


drturbo
 Share

Anbefalte innlegg

Det føles litt feil å bruke 10 lapper på å overhale en topp, og jeg kunne sikkert fått det gjort billigere også. Men nå er den i orden, jobben er gjort med kvittering. Dessuten skal dette bli en ganske original bruksklassiker, derfor tar jeg motor nå, med nødvendig, men så lite som mulig jobb nå, så kan jeg bruke resten av vinteren på hjuloppheng og utbedring av det lille som må fikses på karosseriet og interiøret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det føles slik, men den toppen trengte det uansett. Kammen var jo i biter så jeg 😂

Men selv om m20 ikke er en racermotor så er det en fin motor 👍 Koselig låt i den sekseren ☺️ Nå er den uansett fiksa, så det er bare å kose seg med montering og oppstart 😄 Husk denne "oppstart-smøringa" som du smører inn kammen med 😉👍 Husker ikke navnet 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Mulig det føles slik, men den toppen trengte det uansett. Kammen var jo i biter så jeg 😂

Men selv om m20 ikke er en racermotor så er det en fin motor 👍 Koselig låt i den sekseren ☺️ Nå er den uansett fiksa, så det er bare å kose seg med montering og oppstart 😄 Husk denne "oppstart-smøringa" som du smører inn kammen med 😉👍 Husker ikke navnet 🤔

Kammen er satt inn med monteringsfett, sånt rødt, deilig fett. Kamlobene har ikke fått noe, men det skal de få før oppstart. Så blir der varmkjøring og innkjøring med Kendall mineralsk 10w40 med zink i første omgang. Til sommeren 20w50 av noe slag. 
Noen som vet hva slags olje som går på girkasse og bakaksling? 75w90 GL4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blir jeg arrestert av Original Polizei hvis jeg trekker om disse i Fishbone blå 130, dvs originaltekstil? Tenker det er like greit å bruke opp igjen seter jeg har liggende. 
Ikke aktuelt å bruke penger på de vanlig setene. 
Hva sier menigheten? 

CF1766E1-502C-449F-85E3-DDE48DD339DF.jpeg

C747F16D-8E4C-46C6-8D40-265CB7683F54.png

2D59FA2F-80DD-4E3F-8513-F651C6C57E63.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig setetrekk når det først skal være oldschool. De aller fleste alternative setetrekkene til E28 (når det ikke handlet om skinn) var etter hva jeg husker mer skotskrutet, men det var også mulig å kjøpe andre varianter. Jeg hadde originale sportsseter i rutet stoff i min E30 som jeg kjøpte i 1988. Sportssetene kjøpte jeg hos BMW etter at jeg kjøpte bilen og nettopp valget av stoff fremfor skinn var et helt bevisst valg. Fantastiske seter Made by Recaro for BMW... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik skrev:

Nydelig setetrekk når det først skal være oldschool. De aller fleste alternative setetrekkene til E28 (når det ikke handlet om skinn) var etter hva jeg husker mer skotskrutet, men det var også mulig å kjøpe andre varianter. Jeg hadde originale sportsseter i rutet stoff i min E30 som jeg kjøpte i 1988. Sportssetene kjøpte jeg hos BMW etter at jeg kjøpte bilen og nettopp valget av stoff fremfor skinn var et helt bevisst valg. Fantastiske seter Made by Recaro for BMW... :) 

Bare for å slippe å bytte ut hele interiøret så holder jeg meg til fiskebeinsmønsteret. Eneste som er litt synd er at bilen ikke har Recaro spec’et fra fabrikk (skjønner hvorfor jeg er redd originalpolizei). Alltid vært veldig glad  Recaroseter da de ikke kollapser i korsryggen slik som mange originalseter gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det går sakte men sikkert fremover. Montert topp med nye bolter. 30nm og 2x 90grader med en pause i mellom. Motoren går rundt for hånd uten ulyd og motstand. Venter på gummipluggene foran og bak på toppen. 
RZ 469 felgene fikk komplette senterkopper av snille onkel Ebay.
H&R fjærene er i hylla, Bilstein B8 er på vei. Fikk montert et helt greit 38cm M-tech ratt også. Tror ratt den er på veien igjen sammen med hestehoven og blåveisen!

C51A6FF7-C729-47C9-BE84-445749A3843C.jpeg

E23CA7AC-CEE4-4BEC-A9BF-BE33952EB3F3.jpeg

9B28635C-E36C-4CD8-8252-0CB3FC015DB9.jpeg

14740310-6B6E-434F-B60F-73B4D72D6A2F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...