Gå til innhold

ENDELIG!!!


drturbo
 Share

Anbefalte innlegg

Det har med tomgangsreguleringen og gjøre. Du finner hovedprinsipet her. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=4051-EUR-02-1986-E28-BMW-520i&diagId=11_0849 Det er ikke sikkert du finner alle slangen på din bil. På 80 tallet så skilte det endel mellom de forskjellige landene avhengig av hvor strenge de var på utslippene.

Et lite tips. Hvis du legger inn biltypen i signaturen din så blir det lettere for oss andre som prøver og hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rune-K skrev:

Det har med tomgangsreguleringen og gjøre. Du finner hovedprinsipet her. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=4051-EUR-02-1986-E28-BMW-520i&diagId=11_0849 Det er ikke sikkert du finner alle slangen på din bil. På 80 tallet så skilte det endel mellom de forskjellige landene avhengig av hvor strenge de var på utslippene.

Et lite tips. Hvis du legger inn biltypen i signaturen din så blir det lettere for oss andre som prøver og hjelpe deg.

Oppdatert, bilen er en 1986 520i med sveitsisk specs, dvs. en type eksosrens som jeg nå har fjernet.

Det er en type tomgangsregulator som skal varme opp eksos under kaldstart for å redusere utslipp, så denne kan enkelt og greit fjernes også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo også med at den øker tomgangen litt ved kaldstart. Det første bildet dit er vel hvor du justerer tomgangen. Jeg ville ikke fjernet de helt men tatt vekk så mye slanger som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rune-K skrev:

Det har jo også med at den øker tomgangen litt ved kaldstart. Det første bildet dit er vel hvor du justerer tomgangen. Jeg ville ikke fjernet de helt men tatt vekk så mye slanger som mulig.

Er ingen justering på denne, lukker seg ved varm motor/eller omvendt. Blender stussen på innsuget, stussen i bakkant av blokka og stussen fra termostathuset.

Funker det ikke, så må jeg finne en annen løsning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Går motor rent da ? Ser jo ut som noe som kan gi mye falskluft 🧐

Ikke kommet så langt at jeg har prøvd å starte den, gjenstår litt småtteri, kanskje i kveld (som igjen betyr en dag til uka, kanskje).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sveigis skrev:

Bodil leverer garantert og la nå denne gamle fruen få det hun vil ha drikkemessig 😀

E28en min den heter Horst etter Horst Tappert fra Derrick.

Viktig med koselige navn på disse kjæledeggene,

Bodil skal få akkurat det hun vil ha, gamle damer tuller man ikke med. Får de det de krever, så leverer de, det vet jeg alt om!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...