Gå til innhold

ENDELIG!!!


drturbo
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk ut låsesylinder som er grodd helt igjen. En dash sitronsyrepulver og vann, så har jeg marinade som den skal få ligge i

Spennende å se  den vil løse seg opp etter en stund. Det bobler godt om ikke annet. 
 

 

A2445BA2-77DF-425F-99E1-316E2ECD9476.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette løser seg. jeg måtte bygge om dør-sylinderen på E34 for å få tenningsnøkkel til å passe, så om denne sylinderen ikke vil videre er det fortsatt håp om å kunne bruke samme nøkkel. litt plukk og presisjoin, men gikk helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å lirke ut sylinder og samtlige «tumblere». Alt var en salig smørje av olje og irr. Nummerete tumblere så jeg noterte rekkefølgen.

Skal få ligge litt i marinaden fra i går får det settes samme godt innsmørt med egnet fett.

 

6D006B00-8E1E-41ED-996E-8B9466134BA0.jpeg

0B921DEB-B190-4B63-BDB1-B1EDDB41D193.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk bra! Alle «pallene», som det heter på norsk var nummererte. Lirket dem ut sammen med de små fjærene. Lot alt ligge i sitronsyre. Satt det sammen, smørte godt og nå kan BMW låses. Opp og igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Dessverre» så er samboers bil på verksted, så beklageligvis må hun låne min batteribil. Som igjen betyr at jeg må kjøre Bodil på jobb. Men jeg syns hun er så frekk at jeg vurderer å døpe henne om til Tanya Hansen...

Uansett på tide med litt posering igjen.

 

 

FBBBEC50-D39A-48AC-8259-B25C855F73E4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klok mann sa en gang « a chain is no stronger than its weakest link». 
I dag røk en eller annen kjølevæskeslange på vei til jobben, og som alle men rekkesekser vet, da er det bare å stoppe. Tvert.

 

A6E07C37-15E2-4D9C-A843-2E6448A2C624.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Kan du utdype ? 😅

Min m20b20 motor er Sveitsisk spekka. Så derfor har den vokstermostat på tomgangsstyring. Vannslange fra blokka til termostaten sprakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Åja he he, aldri hørt om vokstermostat 😅 

Ikke? Egentlig bra når det funker, om min funker eller ikke aner jeg faktisk ikke. Men den sitter nå der. Lokale båtsjappa hadde en stubb slange og nye slangeklemmer. Bilen går, igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...