Skulebollen

Skulebollens 635csi. Acs type 1

Recommended Posts

Hoi! Ble vel mye biler i min andre tråd nå, så tenkte og starte en "prosjekt"tråd på min nyinnkjøpte 635csi :)

Bilen er en 1980 mod. 635csi som ble handlet i Bergen.

Hadde vel egentlig ikke råd til bilen, men har siklet på e24 i mange år, og når denne kom opp måtte jeg bare handle. 😬 Tok bare litt tid og bli enige om pris med selger :P

Bilen er i mine øyne latterlig bra. Tilnærmet strøken utvendig, og såvidt jeg har sett rustfri. Ingen tectyl eller den slags som skjuler mye rart under. Gått kun 118k km. Har tilogmed original innkjøringsprosedyreklistremerke  i frontruten :D

 

Planer for bilen er litt diffust, men foreløpig:

Interiør:

Nytt mindre ratt (?) Må vere originalt Bmw ratt

Sportstoler fremme

Sort golvteppe og hattehylle ( Grønt nå )

Ny Girmansjett

 

Eksteriør:

Nye felger

Senk ( Handlet inn noen fjærer av ukjent merke )

Polering

Behandling av understell med Lanolinolje

Pusse opp/ skifte frontlykter

Litt grovere endestusser (?)

 

Teknisk:

Gå over servostyring ( Synes den er veel tung på rattet ved stillestående )

Kanskje fått til AC?

 

Er ganske ny på såpass gammal Bmw så her tar jeg imot tips til det meste!

 

Noen bilder :)
IMG_20190825_145610073_HDR.thumb.jpg.c84f2e6b68e22b6b72b8bb5795a9b337.jpg

IMG_20190907_210955725.thumb.jpg.c7b8cabb7f25582ffbf38dcab151110f.jpg

Så noen fra annonsen, kjøpte den uten kopihjula

885_2016941235.thumb.jpg.49a239eca926878264ca1413c045556e.jpg

885_1072406051.jpg.4345b7bbd0f23e9e9c578c44111d4087.jpg

885_197381775.jpg.e6e8ae5b404b19b8c6547e767f7fcad2.jpg

885_685647468.jpg.97837659c3c0cdcacdc70a52fff9e51d.jpg

885_1277645131.jpg

Edited by Skulebollen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dette blir bra!  Er selv svak for disse doningene med skikkelig nese :-D  Må føles ut som å være konge på veien i en slik en. 

Ser veldig ryddig ut på bildene! Og ja, som @danskiii ingen grunn til å være sjenert med bilder :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

635CSi av denne årgangen er kult! Bra sprut i de motorene der, og med dogleg!

Er vel Karmann-bygget denne, og mitt råd er å ta en nøye titt under tepper og isolasjon under pedalstellet og tilsvarende på andre siden. Disse bilene har en tendens til å ta inn mye vann..

Den jeg hadde slet med vann inn ved frontruten. Fikk aldri rotet meg til å sjekke opp det nøyere.

 

Edited by FredrikE24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takker for fine kommentarer :) Skal prøve og få tatt litt bilder etterhvert som ting blir gjort. Står mye til pynt i garasjen nå😅

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Lekker bil, dette er en skikkelig klassiker 👍 Kommer til å gjøre seg bra med M-tech ratt, de originalratta er enorme. 

Takktakk, litt usikker på hvilke ratt som passer. Dette er en e12 basert bil så vet ikke om der finnes noe M-tech ratt til denne 🤔

12 timer siden, FredrikE24 skrev:

635CSi av denne årgangen er kult! Bra sprut i de motorene der, og med dogleg!

Er vel Karmann-bygget denne, og mitt råd er å ta en nøye titt under tepper og isolasjon under pedalstellet og tilsvarende på andre siden. Disse bilene har en tendens til å ta inn mye vann..

Den jeg hadde slet med vann inn ved frontruten. Fikk aldri rotet meg til å sjekke opp det nøyere.

 

Karmann biler var vel kun 76-78? Denne er en 80 mod. Så er vel litt bedre bygget enn første serien😊

Skal ut med alt av interiør i vinter for og dobbelsjekke at alt er på stell 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 timer siden, sveigis skrev:

Vet du får sportsratt til denne ,men tror ikke det som feks jeg vil passe.

Jeg har originalkatalog fra 1985 ,der står alternativene ,kan finne den og poste her om du vil .

Står der hva som passer til e12 også? Hadde vert enkelt om man fikk ratt fra e30 eller e28 til og passe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De var bare de første årsmodellene som ble bygget hos Karman ja men de bygget karosseriene til langt opp på 80 tallet, mulig de bygde de hele veien. Uansett så er det 76-78 som er værst også ble de gradvis bedre. Karman bilene kan nesten kalles prototyper alle sammen. Det er forbausende stor forskjell på f.eks hvilke brytere o.l man brukte. Ser nesten ut som at man fikk tilsendt en masse brytere fra BMW også fant man noen i haugen som passet i akkurat den bilen.

BMW byttet utførelsen av rattstammen på tidlig 80 tall. Husker ikke akkurat årstall men det var noe med at tidlig E28 ratt ikke passer i de senere. Hvis man studerer ETK så kan man sikkert finne det ut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dårlig med oppdateringer, men det skjer dessverre lite.. tok noken bilder før den ble satt bort. Saltet kom tidlig i år, ( sep/oktober ) så den skal ikke ut igjen før til våren😊

 

Har dog fått senket den med nye fjærer. skulle hatt den litt lavere fremme føler jeg.. Meen går vel ikke og få kjøpt senkeskåler til denne 🤔

Skal få ut en update til fortløpende med bilder av senking

IMG_20190923_185711167_HDR.jpg

IMG_20190923_190312399_HDR.jpg

IMG_20190923_190235989_HDR.jpg

IMG_20190923_190327707_HDR.jpg

IMG_20190923_190341026_HDR.jpg

IMG_20190923_185732365_HDR.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.