Gå til innhold

Designer's F11 M550D X-Drive | Solgt


Designer
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke fått utført noen upgrades enda, nyter bare bilen dag for dag. :D 

Tok diagnose med Carly dagen etter handel, da fikk jeg opp denne feilen: 287500 Oxygen Sensor. Dette er altså fremre oksygen sensor, sjekket også med ISTA+, samme feil: Oxygen concentration implausibly low (in overrun mode). Så har sendt mail til selger om å få denne dekket da denne kunne jeg umulig vite at var ødelagt da bilen går normalt føles det som.

Kun erfaringer med samme hk klasse som sier meg at denne skal gå bedre enn det den gjør...håper jeg?! Satser på at de ordner opp og håper det gjør mye. Ser et par skrekk bilder av koks på biler rundt 200.000km, kanskje jeg bør åpne innsug og div for en vask, mye jobb? 

Gruer meg også til å handle vinterdekk, ønsker pigg. Har fortsatt Style 230 liggende etter 335i, tenkte kanskje de som vinterhjul. Blir for dyrt å kjøre vinterdekk på de Style 312 jeg har på nå. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Designer skrev:

Gruer meg også til å handle vinterdekk, ønsker pigg. Har fortsatt Style 230 liggende etter 335i, tenkte kanskje de som vinterhjul. Blir for dyrt å kjøre vinterdekk på de Style 312 jeg har på nå. 😂

Har kjørt 20" vinterdekk i fire sesonger nå og det er ikke akkurat billig når det skal handles nytt :P Men er vel ikke så altfor gale om du handler en av de billigste stedene? Skulle få tak i fire dekk i 20" for rundt 15 000 kroner vil jeg anta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Walkabout skrev:

Har kjørt 20" vinterdekk i fire sesonger nå og det er ikke akkurat billig når det skal handles nytt :P Men er vel ikke så altfor gale om du handler en av de billigste stedene? Skulle få tak i fire dekk i 20" for rundt 15 000 kroner vil jeg anta :) 

Fikk pris fra lokal dekkmann forhandler nå. Continental Vikingcontact 20" ca 13k. :) Billigere enn jeg trodde men vant med priser for 17/18 og da havna jeg på rundt 7/8k, så er jo 5 lapper til 😩

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har den kjørt nå? :) 

Jeg renset innsuget på fattern sin F10 da den hadde gått 175kkm. Det så mildt sagt ut helt jævlig. Rensen fjernet 97%, merket man at bilen gikk langt bedre. Så er ikke dette gjort og bilen har gått mer enn 130-150kkm så anbefaler jeg å gjøre dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, ahj skrev:

Hvor langt har den kjørt nå? :) 

Jeg renset innsuget på fattern sin F10 da den hadde gått 175kkm. Det så mildt sagt ut helt jævlig. Rensen fjernet 97%, merket man at bilen gikk langt bedre. Så er ikke dette gjort og bilen har gått mer enn 130-150kkm så anbefaler jeg å gjøre dette :) 

Den har gått 196.000, så det bør nok utføres en rens ja. Leste såvidt at det var annerledes på M550d da IC sitter oppå motor, stemmer det? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anbefaling av hva jeg bør handle av pakninger til å utføre en slik enkel vask/skrap rens av innsug? Kun innsugspakning?

Sitter EGR lett tilgjengelig slik at man kan ta den også? Kommer uansett til å bli kobla ut ved tuning, men tuning skjer ikke heeelt enda så.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan donere Style 230 til meg 🤣

Skal du fjerne swirlflaps og når innsuget først er ute?

Kan jo ta av motordeksel å se om du ser noe som kan være verdt å bytte ut når det først må demonteres. Ting av gummi varer jo ikke evig i et varmt motorrom :P Men ja nye innsugspakninger er lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Daniel. skrev:

Du kan donere Style 230 til meg 🤣

Skal du fjerne swirlflaps og når innsuget først er ute?

Kan jo ta av motordeksel å se om du ser noe som kan være verdt å bytte ut når det først må demonteres. Ting av gummi varer jo ikke evig i et varmt motorrom :P Men ja nye innsugspakninger er lurt :)

Du kan få kjøpe de, bare send meg PM så blir vi enig 😅

Tja burde kanskje det? Er de like dårlige som i på M57? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Designer skrev:

Du kan få kjøpe de, bare send meg PM så blir vi enig 😅

Tja burde kanskje det? Er de like dårlige som i på M57? 

Haha tror ikke jeg kan ta meg råd til det med alle utgiftene jeg har på bilen nå 🤮

Nei de skal være bedre enn M47/57, men mange som fortsatt fjerner de. @danskiii skal vel til med samme jobben etter anbefaling fra TRF på F10n sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daniel. skrev:

Haha tror ikke jeg kan ta meg råd til det med alle utgiftene jeg har på bilen nå 🤮

Nei de skal være bedre enn M47/57, men mange som fortsatt fjerner de. @danskiii skal vel til med samme jobben etter anbefaling fra TRF på F10n sin.

Ser den 😪 

hmmm ja er nok ikke dumt å fjerne de hvertfall. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer på etterskudd med rå vogn! :) Blir spennende å se hvordan denne ender opp. Og absolutt lurt å fjerne swirl flaps, ser i praksis ingen grunn til å la være egentlig. 

Takk! 😁

Ja nei er vel bare å handle inn delete-kit 😅👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...