Gå til innhold

Designer's F11 M550D X-Drive | Solgt


Designer
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Kjipt å høre.

Om det ender opp med at du må ta regninga selv, så har jeg fått med meg flere som har bestilt uoriginal drivaksel, men kun benyttet seg av knuta. Altså uoriginal knute på original aksel. 

Var vel noe med at de uoriginale akslene var for korte eller noe slikt. Regner med at det er mye billigere enn OE drivaksel.

 

Helt enig :) 

Så at nye drivaksler koster fort 12k uten rabatt pr stk. Men med litt rabatt kan man nok få dem til nærmere 9k. Fortsatt veldig mye pæng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Kjipt å høre.

Om det ender opp med at du må ta regninga selv, så har jeg fått med meg flere som har bestilt uoriginal drivaksel, men kun benyttet seg av knuta. Altså uoriginal knute på original aksel. 

Var vel noe med at de uoriginale akslene var for korte eller noe slikt. Regner med at det er mye billigere enn OE drivaksel.

Takk for tipset 🙂

 

13 timer siden, Kvasi skrev:

Ja jo, men blir fortsatt mye kr som jeg ikke mener skal gå av min lomme. 

 

1 time siden, ahj skrev:

Helt enig :) 

Så at nye drivaksler koster fort 12k uten rabatt pr stk. Men med litt rabatt kan man nok få dem til nærmere 9k. Fortsatt veldig mye pæng. 

Ja ikke sant... 🙈

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Designer skrev:

Ja jo, men blir fortsatt mye kr som jeg ikke mener skal gå av min lomme. 

 

Er langt påvei enig. Men du kjøpte vel bilen pga at du ønsker å ha den og vil heller reparere enn å levere tilbake som jeg forstår det.
Tenker det er et mye bedre forhandlingskort overfor selger som sikkert ikke tjente såå mye på å selge deg bilen. De får nok mest sannsynlig rabatt på Meca og har like lyst som deg å få saken ut av verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kvasi skrev:

Er langt påvei enig. Men du kjøpte vel bilen pga at du ønsker å ha den og vil heller reparere enn å levere tilbake som jeg forstår det. Tenker det er et mye bedre forhandlingskort overfor selger som sikkert ikke tjente såå mye på å selge deg bilen. De får nok mest sannsynlig rabatt på Meca og har like lyst som deg å få saken ut av verden. 

Ja vil selvfølgelig ha den, hvertfall til godt utpå nyåret var planen. De har enda ikke svart så må purre de opp.

 

10 timer siden, Conquest skrev:

Hei. har du sjekket hvor lite effekt det er i øsa di? Bmw pleier jo å ligge godt over oppgitt effekt.

Har ikke hatt den i benk, men det hadde i grunn vært spennende å finne ut hvor mye den har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Godt nyttår! (Hvor lenge skal man si det? :P)

Bilen blir lite brukt siden feilen er der enda, venter på svar fra forbrukerrrådet ang. saken med drivakslingene. Håper på en snarlig avklaring selv om det blir en tidkrevende sak. De av dere som fortsatt mener jeg ikke har en god sak får bare mene det. Jeg står på mitt.

Andre ting som har dukket opp er at modulen for TPMS har tatt kvelden, visstnok en vanlig sak ifølge mekanikern på Bilia. En modul som sitter i bakfangeren som tar opp signalene fra hjula. I tillegg har keyless i håndtaket på min sjåførdør gitt seg, så her fungerer lås og alt som en uten keyless, men ikke lås opp og igjen.

Så har den bilen begynt å sige bak på venstre side. Kun når det er kaldt virker det som? Har ikke fått sjekket det, men antar en slange eller belg lekker når materialet er kaldt. Når det blir varmt så er det akkurat mykt nok til å klemme sammen lekkasjen og holde på luften? (Min teori) 

Begynner å balle på seg kroner her, hvis ikke forbrukerrådet gir en "rask" avklaring på jeg har en god sak eller ei så får jeg bare koste på nye akslinger selv. Men unngår jo det til det lengste, i stedet blir en Forester brukt mye.

Utrolig god bil, med super fremkommelighet! Dog merker jo kvalitetsforskjeller, men til prisen og forståelsen av simpelheten til Subaru så er det en krutte god bil! :D 

M550d'n blir nok solgt så fort alt er i orden, da jeg skal overta huset jeg bor i til sommeren og da trengs de kronene man har. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt sånn oppgitt på dine vegne av det jeg leser .

Ha sånn en flott og dyr bil og stadig feil , ja skjønner at denne skal bort etterhvert uansett hvor fin og flott den er .

Og kjekt med litt kroner når man skal overta hus .😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Kjenner jeg blir litt sånn oppgitt på dine vegne av det jeg leser .

Ha sånn en flott og dyr bil og stadig feil , ja skjønner at denne skal bort etterhvert uansett hvor fin og flott den er .

Og kjekt med litt kroner når man skal overta hus .😀👍

Har gått bra til nå med biler med litt km, men her var jeg litt mer uheldig. Forsåvidt greie feil men alt koster og når man har den saken over seg fra før av blir disse andre feilene bare enda mer dråper slik at det renner over. Bilen i seg selv er jo driiiit god å kjøre, krefter til tusen og mer komfortabelt skal man lete lenge etter. :) 

Men man blir igjen litt lei. 😕 
 

Hus krever sitt, absolutt. Så blir nok stille med BMW en stund når det er på plass. Neste ser uansett ut til å bli E30, det som frister mest. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
22 timer siden, Vingerei skrev:

Noe nytt her da? 

TPMS - RDC modulen er byttet, fant en brukt på finn. Belg venstre bak er byttet, men kompressoren gikk og styret på dagen etter. Klarte heller ikke å finne noen hull i den gamle belgen så skal undersøke slangen for lekkasje er det neste. :) 

Ang. drivledd saken så har jeg fått svar av forbrukerrådet med svar fra selger. Han står fortsatt på sitt og jeg på mitt, nå har det pågått i mange mnd, og er ganske lei. Ville gjerne hatt tid og ork til å gå videre men skal kjøpe meg hus ganske snart så derfor avsluttet jeg saken. Fikser de selv og selger bilen så fort alt er i orden. Ganske sikker på at jeg hadde vunnet hadde jeg gått til retten men det får bare være. Om noen skulle være interessert så er det bare å si ifra. :) 

 

Handlet meg ny bruksbil i går, ingen andre enn livets bil - en 2007 Hi-Ace :D

Så nå er det bare å se fram til et billig bilhold og bruke antagelig så og si alt på hus og oppussing. Så får vi komme sterkere tilbake med en E30 om et par år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...