Gå til innhold

Designer's F11 M550D X-Drive | Solgt


Designer
 Share

Anbefalte innlegg

På 9.11.2019 den 18.02, sveigis skrev:

Godt det ser ut som lys i tunellen for deg angåendedrivaksel problematikken  din😀

Men flotte bilder de siste du la ut og vinge ,ja det er pent.

Ja nå er det bare å vente i spenning. Håper det ikke går vinter og vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mellomtiden må Datsun stille som daily igjen. 😎

Ikke noe problem det, fikk tak i kless nye vinterdekk til 1500kr. Noen som hadde kjøpt feil og skulle ha de bort fort på FINN. Så nå har den fått nye Conti IceContact 2. Tok seg overraskende godt frem uten full tank også opp en bratt vei. Så å komme seg fram med den i vinter med scootern bak på blir nok ikke så mye problem som jeg trodde. :D 

Eneste nå er at det ser veldig dumt ut med de hjula for de er ikke i nærhetene av bra fitment til bredderne. Se om man kanskje kunne fått til noe tvillinghjul bak kanskje? 🤔😂

 

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet hjem bilen i går. Ingen ulyd men de har kun byttet mansjetter noe jeg antok på forhånd. Sitat fra selger: "Bilen ble prøvekjørt og testet. Sjekket drivaksler i bukk, de er tighte og bra. Ingen antydning til slakk. Bestilt mansjetter, og de er nå byttet med nytt fett."

Er ganske sikker på at lyden kommer tilbake, men gjør den ikke det, så er nå det bra. Begynner å bli lei av å kjøre så ofte til Sarp.

Godt å ha igjen bilen uansett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Designer skrev:

Hentet hjem bilen i går. Ingen ulyd men de har kun byttet mansjetter noe jeg antok på forhånd. Sitat fra selger: "Bilen ble prøvekjørt og testet. Sjekket drivaksler i bukk, de er tighte og bra. Ingen antydning til slakk. Bestilt mansjetter, og de er nå byttet med nytt fett."

Er ganske sikker på at lyden kommer tilbake, men gjør den ikke det, så er nå det bra. Begynner å bli lei av å kjøre så ofte til Sarp.

Godt å ha igjen bilen uansett. :) 

MØKK LEI NÅ! 🤬

Knepper allerede (forventet) og ny mail sendt til selger. Ordner de ikke opp nå kan de få igjen bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de bare klemt inn mer fett uten å fjerne det gamle og vaske rent er det jo enda fullt av skitt inni der, aka slipepasta, så da varer nok ikke knutene lenge nei. Ville aldri gått med på noe mindre enn å få dekket delene og tatt jobben selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kvasi skrev:

Har de bare klemt inn mer fett uten å fjerne det gamle og vaske rent er det jo enda fullt av skitt inni der, aka slipepasta, så da varer nok ikke knutene lenge nei. Ville aldri gått med på noe mindre enn å få dekket delene og tatt jobben selv.

Ikke godt å si, knepper ikke konstant men hører det av og til. Nå har jeg kjørt lite denne uken da jeg jobber mye overtid, så blir kun et par situasjoner jeg svinger så og si fullt over. Men ja vil tippe de bare har vasket så godt de kunne uten å ta ut også måke på med nytt fett og nye mansjetter. 

Jeg går ikke med på noe mindre enn at de gjør alt eller tar bilen i retur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Designer skrev:

Ikke godt å si, knepper ikke konstant men hører det av og til. Nå har jeg kjørt lite denne uken da jeg jobber mye overtid, så blir kun et par situasjoner jeg svinger så og si fullt over. Men ja vil tippe de bare har vasket så godt de kunne uten å ta ut også måke på med nytt fett og nye mansjetter. 

Jeg går ikke med på noe mindre enn at de gjør alt eller tar bilen i retur. 

Kan du ikke bare slutte å sutre, innse at du har kjøpt en brukt gammel bil og ta ansvar for de reparasjonene som dukker opp?
Beklager at jeg virker litt krass, men de har gjort et forsøk i å gi deg god service. Det blir i overkant å forvente nye akslinger til titusenvis av kroner på en snart 10 år gammel brukt bil som har rullet oppunder 200 000km.

Endret av Clipictrial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Designer skrev:

Ikke godt å si, knepper ikke konstant men hører det av og til. Nå har jeg kjørt lite denne uken da jeg jobber mye overtid, så blir kun et par situasjoner jeg svinger så og si fullt over. Men ja vil tippe de bare har vasket så godt de kunne uten å ta ut også måke på med nytt fett og nye mansjetter. 

Jeg går ikke med på noe mindre enn at de gjør alt eller tar bilen i retur

Tror du kan se langt etter at de ovennevnte problemene er hevingsgrunn på en bil som har rullet tett på 200 000 kilometer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener en bil som selges via et firma skal være gått igjennom før den ble lagt ut til salgs. Standard prosedyre for et firma med noe som helst seriøsitet bør være å få den på bukk og gå igjennom den kosmetisk og teknisk. Er en grunn for at de vanligvis ligger 40.000kr - 50.000kr høyere i pris. Og dermed har de oppdaget hullet i mansjetten.

At det så var hull i mansjetten til akslingen når den ble solgt burde dette vært fikset innen salg, eller kjøper blitt gjort oppmerksom på. Når kjøper så finner feilen og det har kommet en følge feil på noe firmaet har unnlatt å si mener jeg de må fikse feilen. 
Å sette på en ny mansjett og kline inn noe nytt olje virker i mitt hode som et latterlig forsøk på å gjøre det som er billigst uten å ha fokus på å faktisk løse problemet! For når det kommer kneppe-lyder så er det for sent å bare bytte mansjett 

Men hvis mansjetten var i orden når den ble solgt mener jeg alt havner hos kjøper. 

Dette er bare min mening om saken, og jeg er verken advokat eller bilmekaniker :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Clipictrial skrev:

Kan du ikke bare slutte å sutre, innse at du har kjøpt en brukt gammel bil og ta ansvar for de reparasjonene som dukker opp?
Beklager at jeg virker litt krass, men de har gjort et forsøk i å gi deg god service. Det blir i overkant å forvente nye akslinger til titusenvis av kroner på en snart 10 år gammel brukt bil som har rullet oppunder 200 000km.

Hadde feilen vært etter jeg hadde kjøpt bilen så hadde jeg ikke tatt dette med selger. Men siden de overnevnte feil har vært der før jeg kjøpte bilen og ikke noe selger opplyste om. Eneste de opplyste meg om var at bilen var i bra stand men hadde sine bruksmerker i lakk og interiør. Ikke noe annet. Når jeg da første jeg gjør er å komme hjem å koble meg på med diagnose så finner jeg feil på oksygen sensor. Dette løste seg med å være EGR kjøler, gratis for de da BMW tok den smellen. Så samtidig med at den er på undersøkelse hos Bilia så finner de at mansjettene er helt flerra, noe som ikke skjer på kort tid, og like etter jeg får vite det så kommer ulyden av drivleddene.

Så NEI jeg mener at de skal dekke feilen på reklamasjon. God service? Vil ikke uttype dette mer på nett, men god service kan ikke sies. 

2 timer siden, Walkabout skrev:

Tror du kan se langt etter at de ovennevnte problemene er hevingsgrunn på en bil som har rullet tett på 200 000 kilometer...

Tror ikke jeg.

 

53 minutter siden, Carlsius skrev:

Jeg mener en bil som selges via et firma skal være gått igjennom før den ble lagt ut til salgs. Standard prosedyre for et firma med noe som helst seriøsitet bør være å få den på bukk og gå igjennom den kosmetisk og teknisk. Er en grunn for at de vanligvis ligger 40.000kr - 50.000kr høyere i pris. Og dermed har de oppdaget hullet i mansjetten.

At det så var hull i mansjetten til akslingen når den ble solgt burde dette vært fikset innen salg, eller kjøper blitt gjort oppmerksom på. Når kjøper så finner feilen og det har kommet en følge feil på noe firmaet har unnlatt å si mener jeg de må fikse feilen. 
Å sette på en ny mansjett og kline inn noe nytt olje virker i mitt hode som et latterlig forsøk på å gjøre det som er billigst uten å ha fokus på å faktisk løse problemet! For når det kommer kneppe-lyder så er det for sent å bare bytte mansjett 

Men hvis mansjetten var i orden når den ble solgt mener jeg alt havner hos kjøper. 

Dette er bare min mening om saken, og jeg er verken advokat eller bilmekaniker :D 

Akkurat det samme tenker jeg. Hadde jeg vært på dems side hadde jeg nå gått over bilene før jeg skal selge og gå god for de. Og det med kun fett, sa jeg til de at ikke kom til å vare lenge, med skriftlig mail fra mekaniker som sa det samme. 

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å høre.

Om det ender opp med at du må ta regninga selv, så har jeg fått med meg flere som har bestilt uoriginal drivaksel, men kun benyttet seg av knuta. Altså uoriginal knute på original aksel. 

Var vel noe med at de uoriginale akslene var for korte eller noe slikt. Regner med at det er mye billigere enn OE drivaksel.

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...