Gå til innhold

Designer's F11 M550D X-Drive | Solgt


Designer
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med et par små ting, og det irriterer! 😅

Webasto fjernkontroll får jeg ikke til å funke, lyser grønt når jeg klikker på O/I men den holder seg ikke grønn til jeg trykker på START slik jeg har skjønt at det skal funke. Får satt på timer i iDrive, men har ikke fått sjekket om det funker. (Les: første forsøk i dag tidlig). Må fjernkontroll pares på nytt kanskje?

Sliter også med å få koblet bil til ConnectedDrive appen, her har jeg gjort som @Kjennern anbefaler, å fylle ut skjema for å legitimisere seg selv sammen med vognkort.

På 22.1.2015 den 20.44, Kjennern skrev:

Lag en konto på den Tyske ConnectedDrive portalen: https://www.bmw-connecteddrive.de/cdp/release/internet/servlet/login?locale=de_DE

Det kommer opp en feilmelding når du prøver å legge til bilen din. Da får du en link til en PDF og/eller du kan ringe BMW ConnectedDrive services i Tyskland. 

PDF er et egenærklærings skjema som sier at du er du og bilen er din. Scan inn vognkortet ditt også da dette må sendes inn samtidig. Sendes på epost bare så går passe fort. Si du skal aktivere ConnectedDrive men at du IKKE skal ha hjelp av BMW Norge.

Etter en stund, tok vel 2 uker for meg så var bilen aktivert. Så måtte jeg kjøpe tilgang på tjenester, den billigste holder nok i massevis. Dette er et år av gangen du betaler for, om det ikke er inkludert i bilens utstyrsliste (Tror det oftest er i USA)

 

Håper dette funker. Vil ha den appen til å fungere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Designer skrev:

Sliter med et par små ting, og det irriterer! 😅

Webasto fjernkontroll får jeg ikke til å funke, lyser grønt når jeg klikker på O/I men den holder seg ikke grønn til jeg trykker på START slik jeg har skjønt at det skal funke. Får satt på timer i iDrive, men har ikke fått sjekket om det funker. (Les: første forsøk i dag tidlig). Må fjernkontroll pares på nytt kanskje?

Sliter også med å få koblet bil til ConnectedDrive appen, her har jeg gjort som @Kjennern anbefaler, å fylle ut skjema for å legitimisere seg selv sammen med vognkort.

 

Håper dette funker. Vil ha den appen til å fungere. :) 

Har du prøvd å bytte batteri å den webasto kontrollen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Designer Ja det er absolutt verdt et forsøk å koble om for å få maks glede ut av varmern! 

Slik jeg har skjønt det finnes to måter å gjøre det på. 

1. Sette inn en motstand for å lure spjeldet åpent (står åpen når motor er på). Står mer om dette i den tyske linken. 

2. Fysisk åpne ventilen og fjerne spjeldet. 

20190918_204013.thumb.jpg.66a963bd284b840bf31cc47592d61e8d.jpg

Her er iallefall hvordan en fra den norske F10/F11 gruppa beskrev det

20190918_204003.thumb.jpg.9ee4eecdfaf323ff700ad3a337edaefe.jpg

Link 1 (svensk)

Link 2 (tysk)

Det neves at feilkode kan dukke opp. Det er dog ikke en feilkode som blir synlig for deg med mindre du hooker den opp mot et diagnoseaparat. 

Jeg har selv montert sirkulasjonsvarmer på min f10, men denne går på strøm. Til tider kan det logge seg en feilkode i DDE som jeg antar kommer av at bilen ikke forventer at motortemp og andre temperaturer skal være såpass forskjellig ved en kaldstart. Har brukt varmeren ofte i c.a et år nå, og bilen har ikke tatt noen form for skade av det. Tvert imot føler jeg den takker meg hver gang den slipper å bli kaldstarta.

Brukeren på F10/F11 gruppa rapporterer også om kun positiv erfaring siden han "omkobla" webasto varmeren. 

Ps, du vil se økning i både kjøletemp (ofc), men også oljetemperatur ettersom motorblokka blir varmet opp ganske godt. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne enda en ting jeg stusser litt på.

Har kjøling i setene men det blir ikke kaldt/svalt. Viftene går for full guffe, men merker ikke at det kommer noe luft eller kjøling ut av hullene i setet?

Er hullene tette? Holder det å støvsuge ekstra nøye tro?

Kjøpte jo bil nyvasket og ren innvendig så har liksom ikke troen på det men. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Designer skrev:

Glemte å nevne enda en ting jeg stusser litt på.

Har kjøling i setene men det blir ikke kaldt/svalt. Viftene går for full guffe, men merker ikke at det kommer noe luft eller kjøling ut av hullene i setet?

Er hullene tette? Holder det å støvsuge ekstra nøye tro?

Kjøpte jo bil nyvasket og ren innvendig så har liksom ikke troen på det men. 😅

Viften sitter vel oppe øverst i stolryggen og det blåser veeeldig svalt. 

Har det samme i min bil og merker det blir kaldt men merker ikke 'vinden' :) sprer seg sakte nedover stolryggen etterhvert som det står på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, danskiii skrev:

Viften sitter vel oppe øverst i stolryggen og det blåser veeeldig svalt. 

Har det samme i min bil og merker det blir kaldt men merker ikke 'vinden' :) sprer seg sakte nedover stolryggen etterhvert som det står på. 

Hmmm tja synes det var lite futt ift. de andre setene med kjøling jeg har sett i andre biler. Ikke ofte men de få.😅 Vel merket litt mer i går at det ble kjøligere i ryggen. For teste litt mer, men syns det funket litt så som så. 🧐

 

Webasto startet på timer i dag tidlig og funket utmerket. :D

@ahj sa også hvordan jeg skulle bytte batteri, da utifra en video jeg sendte så stemte det med hvordan lyset på kontrollen bare blinket. Men det å få opp lokket på kontrollen var verre. Gav opp i går, uten at jeg prøvde med noe særlig bredt spekter av verktøy. Får se i helga om jeg får rota meg til det da. Var litt vrient. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med skikkelig kjøremaskin. E92 335i og f11 550d er to drømmebiler for min del, og du har klemt på med å teste begge. Disse med remap må jo bare gå helt sjukt, så lenge mappet ikke er noe i nærheten av hva optituning skryter av på sosialemedier så blir nok detta meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Gratulerer med skikkelig kjøremaskin. E92 335i og f11 550d er to drømmebiler for min del, og du har klemt på med å teste begge. Disse med remap må jo bare gå helt sjukt, så lenge mappet ikke er noe i nærheten av hva optituning skryter av på sosialemedier så blir nok detta meget bra.

Takk! Må teste før kjerring, hus og barn tar over lommeboka. 😅 Gleder meg til remap, blir helt klart ikke noe OptiTuning her i gården. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...