Gå til innhold

Designer's F11 M550D X-Drive | Solgt


Designer
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, danskiii skrev:

Da må du kode også :) la stanga og aktuator være og du slipper 👍

Har mulighet til å kode, sånn sett. Men sett uten koding, så jeg skal kun sette inn den pluggen man får og la stange være? Eller ikke gjøre noen ting annet enn å ta bort selve flapsene og la stanga være? 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Designer skrev:

Har mulighet til å kode, sånn sett. Men sett uten koding, så jeg skal kun sette inn den pluggen man får og la stange være? Eller ikke gjøre noen ting annet enn å ta bort selve flapsene og la stanga være? 😅

 

Ta bort flaps, sett inn stanga igjen og du slipper tenke på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. senk til disse ser jeg at det er svindyrt! Billigeste coilovers jeg finner er 21k KW V3 hos laaav.no. De andre settene de har er kun til RWD. Finnes det altså ikke noe alternativ til disse som er justerbart. Er jo 21 lapper for å få det justerbart foran, burde vært halvpris? 😂 

Alternativet blir jo senkefjærer. Fadern har kjørt H&R fjærer på sin nå i noen år nå. Senket nå ikke mye så nesten så og si likt som orignal ut...skuffende var det den gang da synes jeg. Noen som har noen bilder/tråder å vise til med senkefjærer? 

Og nei...gidder ikke å høre om "hva er vitsen med å senke biler med X-drive". 😂 Senk må til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Designer skrev:

Ang. senk til disse ser jeg at det er svindyrt! Billigeste coilovers jeg finner er 21k KW V3 hos laaav.no. De andre settene de har er kun til RWD. Finnes det altså ikke noe alternativ til disse som er justerbart. Er jo 21 lapper for å få det justerbart foran, burde vært halvpris? 😂 

Alternativet blir jo senkefjærer. Fadern har kjørt H&R fjærer på sin nå i noen år nå. Senket nå ikke mye så nesten så og si likt som orignal ut...skuffende var det den gang da synes jeg. Noen som har noen bilder/tråder å vise til med senkefjærer? 

Og nei...gidder ikke å høre om "hva er vitsen med å senke biler med X-drive". 😂 Senk må til!

Har senk på min, men du vil sikkert senke mye mer regner jeg med. Har senket 25 mm foran og 15 mm bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Walkabout skrev:

Har senk på min, men du vil sikkert senke mye mer regner jeg med. Har senket 25 mm foran og 15 mm bak. 

Ja nei altså høyden din minus et par cm til er vel jo en fin høyde. Så kunne jo vurdert det. :)  Hvertfall om alternativet er 20 lapper for å få den lav..lav. 

Hvis jeg tar senkeskåler med 10-20mm og H&R senkefjærer med 35mm så nærmer vi oss noe kanskje...🧐

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk som nevnt opp en feilmelding på Oksygen sensor at bilen får for lite ved pådrag. Dette sendte jeg til Bilia, da selger ønsket å vite hvilken del/delenr. det gjaldt. De rakk ikke å se på det før helgen, i helgen som var tok vi ny diagnose tilfeldigvis. Da var også en feil for at den fikk for mye under vanlig kjøring. Fikk svar fra Bilia i dag at de har satt en mekaniker på saken, men at de helst skulle fått tatt en diagnose på bilen. Kanskje det kunne være turbo, lekkasje etc...

Så nå venter jeg på at selger gir meg et GO på å sette bilen på diagnose på dems regning. Hvis ikke må jeg vel ta selv også evt. kreve seinere når feilen er funnet...

Men over til problemet i seg selv? Noen andre som har vært borti samme feilkoder, og vet hva som er problemet? Bilen føles som den går som den skal, men jeg syns den går dårlig sammenlignet med andre biler. Nær venn av meg har en tunet A6 2012 3.0 BiTdi, den skal ha ca 380hk, fjernet DPF, Automat, firehjulstrekk, gått ca like langt. også. Altså samme vilkår, men denne går ikke i nærheten av like bra...irriterende. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time på Bilia den 16.10 for diagnose, så da får vi se hva de sier. Hva nå enn som er feil, dekker nå selger med enten ny del eller å komme ned til Fredrikstad for reperasjon. Er det kun en sensor, sparer jeg meg nok bryet må å kjøre ned og tar den selv, men er det noe omfattende så blir det tur.

Ellers måtte M550'n vike til "fordel" for mitt andre smykke på hjul i dag, Honda Civic Shuttle! 😅 Har ikke fått kostet på meg vinterdekk på BMWn enda, så da sto denne klar med pigg. 

IMG_9136.thumb.JPG.e81a8b7bff6e81693a2e525c1d4bd815.JPG

IMG_9137.thumb.JPG.58ab69198e28409f2f977adcb57c6676.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...