Gå til innhold

Endelig!!


Billyboy
 Share

Anbefalte innlegg

1. Oktober var ventetiden over, det var på tide å plukke opp drømmebilen! Jeg tok 3 dager ferie, dusjet og barberte meg, tok på casual+ klær og møtte opp hos forhandleren med enorme forventninger! Kona ble også med for å dele den store dagen med meg.

Der sto M5’en fin og blå og ventet på oss 🤩 det ble en god gjennomgang av de tekniske detaljene. Bilselgeren kommenterte underveis til kona «Jeg synes du smiler jeg!», og det gjorde hun. Jeg tror BMW traff yndlingsfargen hennes godt med Marina Bay Blue. Det er en veldig flott lakk, og spesielt når man ser den i sola. Jeg tenkte først sort da jeg la inn bestillingen, men ombestemte meg kort tid etter og fikk endret til blå.

Da det ble tid for avgang satte vi kursen for en restaurant vi hadde planlagt på forhånd for å feire dagen. På vei gjennom byen brummet det bak oss i en MC, og den kom etterhvert opp på siden av oss og karen gav oss en thumbsup før han svingte av til venstre. Da kom det tørt fra madammen «And so it begins...!» 😂 

Nå noen dager etter - Når jeg kjører rundt i bilen er det enten null reaksjon, eller kanskje et lite blikk som sier «det var da veldig til lyd, dah». Og så er det de som vet hva en M5 er, og da er det lange blikk og «dæven, sjekk den». Men det absolutt kuleste med bilen er å kjenne den kontrollen man føler man har i svinger og hvor uanstrengt den tar seg fram. Helt herlig. Alt annet jeg har kjørt hittil føles tungt og daft i forhold, selv 535i’en som nå er solgt. Det blir rolige turer nå de første 2000 - i følge instruksjonsboka er det maks 5500 rpm og ikke bånn gass.

En av snarveiknappene er seff til innvendig belysning, småttisene får bestemme hva slags farge som passer best ;)

Det er noen store dager i livet. Størst hittil er nok bryllupsdagen og de to dagene barna mine kom til verden. Men på en sterk 4. plass kommer den dagen jeg plukker opp M5’en 😍

(Valgte å få 19 tommers vinterdekk på da jeg hentet. Har 20 på sommer.)

B42A19FD-CEB0-4459-9D16-94CEB7672AC0.jpeg

Endret av Billyboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr:

M-sport eksos
Soft-close
Mørke vinduer bak
Rattvarme
Night vision
Massasje
Laserlys (gikk feil i bestillingen men blir ettermontert, har adaptive LED nå)
Active Protection
Parking assistant plus
Driving assistant plus
B&W lyd
Apple carplay
Gesture control
Massasjeseter
M setebelter
M setene
Integrert universalbetjening
Keramiske kontroller
BMW individual leselys til baksete
Oppvarmet for og baksete
ventilerte forseter
++ alt som er standard på en 2020-modell. 
 

C6815779-D6DE-4101-A4AC-202A87913801.jpeg

0140C20D-0DEA-46EF-879A-2316A10EE49D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fargekombo det der. Så mye triveligere enn svart på svart! (Kommer fra en som har svart på svart...). 

Er de setene du har mer sportslige enn standardstolene i M5? Når jeg så på bildet tenkte jeg først "såpass sportslig må det være i en M5".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, papertiger skrev:

Fin fargekombo det der. Så mye triveligere enn svart på svart! (Kommer fra en som har svart på svart...). 

Er de setene du har mer sportslige enn standardstolene i M5? Når jeg så på bildet tenkte jeg først "såpass sportslig må det være i en M5".

Her er standardstolene, fra konfiguratoren -

M-setene er helt must, tenker jeg.

Svart på svart er tidløst og elegant, gjør seg fint på en BMW det. Men hadde lyst til å skille meg ut litt fra svart-grå, når jeg fikk kjent på det :)

standardseter.jpg

Endret av Billyboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med verdens beste bil 🤩 Det må være en helt sykt følelse å få muligheten til å kjøpe seg en splitter ny M5. Vet ikke med andre her men det har iallfall vært min drøm i mange år. Veldig artig å lese entusiasmen i ditt første innlegg, har ikke problem med å skjønne at det legger seg i toppen av livets store begivenheter. 

Utrolig pent utstyrt bil, i helt riktig farge. Her har du ultimat bilglede for hele familien i mange år fremover 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...