Gå til innhold

Min 2020 M5 Competition


Ampera
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, *MrB* skrev:

G30 og F90 er uten tvil stjernen i dagens BMW-lineup. 

Absolutt, og jeg registrerer med fornøyelse at flere sammenlikner G30/31 generasjonen med E39. Kanskje beste 5-serien siden E39? Iallfall en sweetspot i dagens BMW lineup 😀 

Ellers så er det flott å se at bilen brukes skikkelig, så lenge ting vaskes og vedlikeholdes så ser jeg ikke noe problemer med å holde selv en M5 på veien hele vinteren 👍 Det er jo så kult at disse bilene er aktive i trafikkbildet, selv kjørte jeg bak en splitter ny M4 på vei hjem fra jobb i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro for de som kjører mye, og må fylle bensin. I mine 45 år med førerkort har jeg aldri betalt så mye for en liter bensin. Kr. 24.24 pr. liter. 🥶 Skal ikke klage, var 5 uker siden jeg sist fylte tanken. Klarte hele 29 mil på dette, men bare småkjøring.

4CBEEEA5-7EB7-425F-8FD2-A31767EEC9FB.jpeg

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
På 7.3.2022 den 16.52, Ampera skrev:

Ikke moro for de som kjører mye, og må fylle bensin. I mine 45 år med førerkort har jeg aldri betalt så mye for en liter bensin. Kr. 24.24 pr. liter. 🥶 Skal ikke klage, var 5 uker siden jeg sist fylte tanken. Klarte hele 29 mil på dette, men bare småkjøring.

4CBEEEA5-7EB7-425F-8FD2-A31767EEC9FB.jpeg

Det største problemet synes jeg er at det er for liten tank på disse typer biler, E63 min har vell også en 70liter tank, så man må fylle med litt for tett intervall når man kjører mye,  Kunne gått hvert 80-90 liters tanker:) og ofter man er ved pumpen jo mere lar man seg irritere av prisen, men for min egen del er det glemt i det jeg putter den i D og forlater bensinstasjonen og lar de vakre v8 tonene synge i ørene mine:) flotte biler du har skaffet deg:) liker begge veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Walkabout skrev:

På med sommerdekk snart, og LCI baklykter i samme slengen ;) 

Sommerdekk kommer etter påske, LCI baklykter kommer! Har fått tilbud fra Bavaria, men sjekker muligheten for å gjøre det i Tyskland under ferien i juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, skoglund skrev:

Det største problemet synes jeg er at det er for liten tank på disse typer biler, E63 min har vell også en 70liter tank, så man må fylle med litt for tett intervall når man kjører mye,  Kunne gått hvert 80-90 liters tanker:) og ofter man er ved pumpen jo mere lar man seg irritere av prisen, men for min egen del er det glemt i det jeg putter den i D og forlater bensinstasjonen og lar de vakre v8 tonene synge i ørene mine:) flotte biler du har skaffet deg:) liker begge veldig godt. 

Godt poeng du har der i grunnen, synes drivstoff tankene bare blir mindre og mindre. Min G30 540d har også 70 liters tank, som jo er greit nok ettersom denne har ett lavt forbruk i forhold til en M5. Men at ikke M5 har 80 eller 90 liters tank er rart. Min gamle 1994 modell E34 520i har hele 90 liter, som gir den en rekkevidde på 1100 km ved full tank. Svir jo litt ekstra når man fyller, med som du sier så er det faktisk glemt i det man fyrer opp V8eren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Godt poeng du har der i grunnen, synes drivstoff tankene bare blir mindre og mindre. Min G30 540d har også 70 liters tank, som jo er greit nok ettersom denne har ett lavt forbruk i forhold til en M5. Men at ikke M5 har 80 eller 90 liters tank er rart. Min gamle 1994 modell E34 520i har hele 90 liter, som gir den en rekkevidde på 1100 km ved full tank. Svir jo litt ekstra når man fyller, med som du sier så er det faktisk glemt i det man fyrer opp V8eren. 

Helt enig med at tank kunne vært større. F10 har 80 liter. og F90 har kun 68 liter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ampera skrev:

Helt enig med at tank kunne vært større. F10 har 80 liter. og F90 har kun 68 liter. 

Har nok samme tank vi da. Jeg personlig savner hybrid bilen med miniatyr tank, sunnmøringen i meg smilte hver gang jeg tanket full tank. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 På 80 og deler av 90-tallet var det faktisk ikke uvanlig at man som ekstrautstyr kunne bestille en større bensintank. Min tidligere 1984 Porsche 911 Carrera 3.2 hadde f.eks en bensintank på hele 110 liter. Jeg kan huske at med en literpris på litt over 4 kroner i 1985-86 merket man at det ikke var helt billig å tanke opp 911'en. Man merket dessverre også at det ikke gikk lang tid før man måtte fylle opp tanken igjen. På den annen side var fartsressursene fenomenale for tiden - i relativ forstand ikke ulikt dagens 911 Carrera GTS som gjør 0-100 Km/t på 3,4 sekunder og har en topphastighet på 310 Km/t.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/3/2022 at 3:16 PM, Ampera said:

Da var det bare å rokere om i garasjen. Få bilen med vinterdekk klar, det skal komme snø i morgen! Fikk seg en vask.😇

F4E7F1D7-C3C2-48D2-8A22-0F70D056549B.jpeg

1157AAB0-4C0F-4A68-BB66-715446C90287.jpeg

Denne også, herlig bil ! :-)

Du eier begge drømmebilene mine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...