Gå til innhold

-


Skare1
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Skare1 skrev:

Det er jo en mulighet, takk for innspill :) 

Forøvrig vil jeg anslå at det hadde kostet noe sånt som 5k pluss deler å fått fikset dette der jeg jobber, hvis ikke de to foringene sitter særdeles vanskelig til.
Men hvis historien din stemmer, kjøp tilbake bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kvasi skrev:

Forøvrig vil jeg anslå at det hadde kostet noe sånt som 5k pluss deler å fått fikset dette der jeg jobber, hvis ikke de to foringene sitter særdeles vanskelig til.
Men hvis historien din stemmer, kjøp tilbake bilen. 

Det var disse foringene som var litt av et prosjekt å bytte, ettersom jeg kan se på prisoverslaget, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen virket tight og fin uten form for ulyder så kan jo man umulig vite at foringer og ledd er dårlige. Da burde isåfall disse kjøperne ha merket det under prøvekjøring. Rustne bremserør er noe de burde sett under inspeksjon av bil er min mening. Dette er en ikke-sak igrunn, men på grunn av slike folk så tør man nesten ikke selge biler privat lengre. En 14 år gammel X5 med 300k på telleren, den er pr. definisjon oppbrukt(i 2011 var gjennomsnittslevetid på bil her til lands 10,5 år) selv om den i praksis ikke er det. Jeg vet ikke. Jeg hadde enten kjøpt den tilbake eller stått på mitt. Du har gjort alt rett etter mitt syn.

Og ved ett internettsøk, noe jeg mener er grunnleggende før et bilkjøp i 2019, så kommer det tydelig frem at foringer og ledd er et svakt punkt. Og derfor noe man må påregne å utbedre før eller siden. Ei uke, tre måneder, to år... spiller ingen rolle https://www.tv2.no/a/8035520/

Noen folk er bare dust.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hvis bilen virket tight og fin uten form for ulyder så kan jo man umulig vite at foringer og ledd er dårlige. Da burde isåfall disse kjøperne ha merket det under prøvekjøring. Rustne bremserør er noe de burde sett under inspeksjon av bil er min mening. Dette er en ikke-sak igrunn, men på grunn av slike folk så tør man nesten ikke selge biler privat lengre. En 14 år gammel X5 med 300k på telleren, den er pr. definisjon oppbrukt(i 2011 var gjennomsnittslevetis på bil her til lands 10,5 år) selv om den i praksis ikke er det. Jeg vet ikke. Jeg hadde enten kjøpt den tilbake eller stått på mitt. 
 

Og ved ett internettsøk, noe jeg mener er grunnleggende før et bilkjøp i 2019, så kommer det tydelig frem at foringer og ledd er et svakt punkt. https://www.tv2.no/a/8035520/

Sorry ass, men noen folk er bare dust.

De poengterte selv hvor fin den var både å kjøre og å se på- og de fant lite å utsette på den, selv etter flere timer besiktigelse av bilen. Syns personlig det hadde vært bedre at de hadde spurt om en NAF-test på forhånd, hvis de var usikre på tilstanden. Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skare1 skrev:

De poengterte selv hvor fin den var både å kjøre og å se på- og de fant lite å utsette på den, selv etter flere timer besiktigelse av bilen. Syns personlig det hadde vært bedre at de hadde spurt om en NAF-test på forhånd, hvis de var usikre på tilstanden. Takk for innspill :)

Helt enig. Tar man NAF-test i etterkant så ville jeg tolket det dit at de ville få bedre oversikt over hva de har og eventuelt utbedre feil eller rettere sagt slitedeler(noe dette faktisk er) selv for å få bilen tipp topp. Jeg skjønner at det er kjipt å få høre at diverse burde utbedres på en ny bruktbil, men igjen, hva kan man forvente av en 14 år gammel SUV med relativt høy kilometerstand. Du har nok hele bimmers.no i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd dette tidligere ved salg av bil at folk kommer tilbake for å klage på de minste/mest utrolige ting som ingen kan vite når det ikke er noen skjulte feil.

En skjult feil betegnes slik jeg forstod det den gang som en feil som kan prøve å dekkes over. To eksempel er høyt oljeforbruk eller skjev dekkslitasje grunnet bakstilling ifm. kollisjonsskade.

De har ikke kjøpt seg en ny bil, derimot en 14år gammel bil såvidt meg forstått på første innlegget under gjennomsnittsprisen. Hadde sagt pent til de at det er dessverre slikt det er å kjøpe bruktbil og at det kan komme kostnader. Stå mer på ditt uten at de får vippet deg av pinnen, ja du er selger men ikke tillat slikt tull.

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem klage. De gir seg snart. Er jo en gammel bruktbil. Bare det at de brukte så lang tid både på prøvekjøring og besiktigelse stiller dem selv i dårlig lys. De som holder på sånn lider av stormannsgalskap. De skal ha gammel børstraktor/direktørbil som de tar seg godt ut i, men eier ikke nåla i veggen til å serve det.

Denne NAF-testen er jo også litt merkelig. Tipper de spekulerte i dette helt fra starten av.

Kamerater har solgt 10-20 år gamle biler og fått mange slike ettervirkninger. Kjøper opptrer urimelig, har advokat og truer med det ene og det andre. De kommer aldri noen vei, da alle utenforstående forstår at det er en gammel bruktbil.

Is i magen, og ikke gi eller lov dem noe, så skal du se de gir seg.

Dette er forøvrig noe som provoserer meg, og som jeg til stadighet leser på nettet. Folk som oppfordrer til å heve kjøpet for hvert minste lille problem. Har virkelig folk blitt så dumme og tror at man kan ta slike risikoer og bare kvitte seg med det eller få disp. Med loven i hånd? 
Han jeg kjøpte min E39 hadde blitt truet på livet og greier. Tok tilbake bilen i ren redsel. Bilen var fin den, men hadde en del slitedeler som måtte byttes, og som verksteder tar mye for. Nesten hele bilens verdi. Da var det greit å kunne si at jeg aldri kom til å ringe han igjen, og at jeg tar på meg alle problem som måtte dukke opp. Et prisavslag av ren glede, og et håndtrykk og bilen var min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte relativt nylig en e60 04 mod, altså en 15 år gammel bil. Alt av servicer var fulgt, sist for 9k/km siden for svimlende 25k hos bmw verksted. Tok med bilen inn for en gjennomgang og et tilbud hos brennes. Da kom overaskelsen. 62k for diverse sliteredeler (19k for tannstag) inkludert foringer i bakstilling. Grunnen til at disse var så dyre fra brennes auto var fordi bmw ikke leverte løse foringer, men hele bærebrua. Bestilt alt av deler fra utlandet bortsett fra tannstaget. Da kom kassalappen på 4k. Som kjøper forventet jeg aldri at dette skulle gå på selgers regning, det er kjøpers ansvar å besiktige bilen på en forsvarlig måte.

Tilbake til din tråd, så mener jeg at du ikke har noe ansvar i saken. Bare la de klage. Du kan anbefale de å gå til et annet ikke-autorisert bmw verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...