Gå til innhold

2020 Bmw G30 530E X drive M-Sport


M3Turbo
 Share

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, E.H.D skrev:

Er det ikke ET25 foran, og så er det allikevel for høyt?!

Jepp. ET25 foran/ET35 bak. Bak er greit og foran burde vært ET20. Eller hatt 9,5 " foran isteden for 9".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
8 timer siden, mslello skrev:

Pent! :)

Adaptivt understell? Må gjerne komme med tilbakemelding på hvordan komforten blir etter senk.. Litt for høy min også synes jeg.

Ikke adaptivt understell på 330e. Men 530e min har det og blei super med senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Er dette høyden på M sport understell? Naboen har en G20 330e og den er like høy ser det ut som, men han har nok ikke M sport understell. 

Er ikke M-Sport understell på Hybridene dessverre. Så en 330i med m sport vil være lavere og stivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mslello skrev:

Er du sikker på at det ikke er M fjærer på 330e? Ser ikke bort fra at BMW bruker klipp og lim bare i konfigurator. Jeg har heller ingen å sammenligne med i nærheten dessverre.

 

image.thumb.png.52c7e0f66134b13e663626e43c3ae880.png

Jeg har adaptive M suspension på min 530E, men fjørene er ikke M-sport fjører. Samme på 330E. Bilen er høy som en suv. Mens en normal M-Sport er 10mm lavere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, macrorain skrev:

Tror ikke det stemmer, selv F30 hybrid har m-sport understell.

Jeg hadde en F31 med >M-sport adaptivt og den hadde heller ikke M-Sport understell siden det var X-drive. Så måtte kaste fjørene der også. Kjenner en som hadde samme bilen uten x-drive og den hadde m-sport.

Jeg var også på fabrikken i munchen å henta bilen, de forklarte at de ikke levere X-drive med M-Sport pga vinkelen på drivakslene hvis man senka. De ville slites fortere og ryke. 

Jeg sjekket med BMW Norge før jeg handla 530E hva slags fjører som kom med bilen og de forklarte at hybridene ikke hadde M-Sport fjører. Dette er vel kanskje pga vekten. Vanlige M-Sport fjører ville blitt veldig lave på en Hybrid som veier 250+ kilo mer.

Endret av M3Turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2020 den 20.12, M3Turbo skrev:

Jeg hadde en F31 med >M-sport adaptivt og den hadde heller ikke M-Sport understell siden det var X-drive. Så måtte kaste fjørene der også. Kjenner en som hadde samme bilen uten x-drive og den hadde m-sport.

Jeg var også på fabrikken i munchen å henta bilen, de forklarte at de ikke levere X-drive med M-Sport pga vinkelen på drivakslene hvis man senka. De ville slites fortere og ryke. 

Jeg sjekket med BMW Norge før jeg handla 530E hva slags fjører som kom med bilen og de forklarte at hybridene ikke hadde M-Sport fjører. Dette er vel kanskje pga vekten. Vanlige M-Sport fjører ville blitt veldig lave på en Hybrid som veier 250+ kilo mer.

Hm, så kanskje jeg bare har trodd at det var sportsunderstell på min også da, siden den hadde M-sport pakke? Jeg var jo aldri spesielt fornøyd med den originalt sånn sett, ble mye bedre med H&R-fjærene (og veldig mye lavere). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 21.29, macrorain skrev:

Hm, så kanskje jeg bare har trodd at det var sportsunderstell på min også da, siden den hadde M-sport pakke? Jeg var jo aldri spesielt fornøyd med den originalt sånn sett, ble mye bedre med H&R-fjærene (og veldig mye lavere). 

Du ser veldig lett forskjell på en med m-sport fjører og ikke. Demperne er vist de samme ifølge bmw. (iallefall med adaptive dempere).

Bilen krenger også mye uten m-sport fjørene itilegg til å være myk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...