Gå til innhold

2020 Bmw G30 530E X drive M-Sport


M3Turbo
 Share

Anbefalte innlegg

På 17.11.2019 den 13.50, Solberg93 skrev:

252hk er for lite for din del?

Gratulerer med nydelig vogn!

Hei Solberg93.

252Hk er ikke mye i en bil på 2 tonn og 4hjulstrekk dessverre. Og du veit aldri helt hvor mye effekt du har. du kan legge deg ut for å kjøre forbi også har du kun bensin effekt og ingenting fra el motor. Da er det bare å glemme å komme forbi.

Veldig uforutsigbar på effekten. Og ZF 8 trinns girkassen er veldig mye tregere enn den er på andre bilen med rein bensin/diesel. Er nok tunet anderledes. Irriterende treg.

Skal inn på verksted nå for å se på problemene. Men jeg trur det er sånn den er bare.

Vi får se om 330E er lik når den kommer i desember. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, M3Turbo skrev:

Hei Solberg93.

252Hk er ikke mye i en bil på 2 tonn og 4hjulstrekk dessverre. Og du veit aldri helt hvor mye effekt du har. du kan legge deg ut for å kjøre forbi også har du kun bensin effekt og ingenting fra el motor. Da er det bare å glemme å komme forbi.

Veldig uforutsigbar på effekten. Og ZF 8 trinns girkassen er veldig mye tregere enn den er på andre bilen med rein bensin/diesel. Er nok tunet anderledes. Irriterende treg.

Skal inn på verksted nå for å se på problemene. Men jeg trur det er sånn den er bare.

Vi får se om 330E er lik når den kommer i desember. 

 

Høres pussig ut, jeg opplever aldri et elmotoren ikke er med ved pådrag. Er jo også verdt å nevne at du kan få 50-100hk til fra bensinmotoren med remap (f.eks bootmod3) :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, M3Turbo skrev:

Hei Solberg93.

252Hk er ikke mye i en bil på 2 tonn og 4hjulstrekk dessverre. Og du veit aldri helt hvor mye effekt du har. du kan legge deg ut for å kjøre forbi også har du kun bensin effekt og ingenting fra el motor. Da er det bare å glemme å komme forbi.

Veldig uforutsigbar på effekten. Og ZF 8 trinns girkassen er veldig mye tregere enn den er på andre bilen med rein bensin/diesel. Er nok tunet anderledes. Irriterende treg.

Skal inn på verksted nå for å se på problemene. Men jeg trur det er sånn den er bare.

Vi får se om 330E er lik når den kommer i desember. 

 

BMW har vel valgt en kompakt designløsning på sine hybrider, mulig at for å skåne kassa med masse el moment, den er tregere? Dette blir det spennende å høre mer om, siden jeg vurderer X3 hybriden, den er vel generasjonen nyere enn i G30, er vel den som sitter i G20 330e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

BMW har vel valgt en kompakt designløsning på sine hybrider, mulig at for å skåne kassa med masse el moment, den er tregere? Dette blir det spennende å høre mer om, siden jeg vurderer X3 hybriden, den er vel generasjonen nyere enn i G30, er vel den som sitter i G20 330e.

På hybridene er vel converteren byttet ut med elmotor og en plateclutch. Tipper det er styring av plateclutchen som trenger lenger tid uten momentoverføring mellom hver giring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 15.36, Fredrik 90 skrev:

Det er en del effekt å hente på tune en 530e, man får fort 300 hk og det bør hjelpe passelig på 😀 

@Chris A

Meget flotte felger du har, kan jeg spørre hva de heter?

@Fredrik 90 sorry sent svar. Det stemmer er M 669 med pirelli RFT hjul på. passer bilen bra syns jeg, er meget lette! 

Denne pakken fra BMW.

https://shop.bmw.co.uk/bmw-uk-responsive/en_GB/p/-/20-bmw-m-performance-light-alloy-wheels-double-spoke-style-669-m/2446967/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...