Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du har jo en sånn rar feilkoder leser som ikke sier en kode, men bare tilfeldig tall?

Uansett så er feilkode 29 noe feil med webasto. 15 er sannsynligvis feil med vannpumpen til webasto. Og 28 er feil på oljenivå sensor i bunnpanne.

Ingen av de feilene er ukjent på e39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Otis skrev:

Du har jo en sånn rar feilkoder leser som ikke sier en kode, men bare tilfeldig tall?

Uansett så er feilkode 29 noe feil med webasto. 15 er sannsynligvis feil med vannpumpen til webasto. Og 28 er feil på oljenivå sensor i bunnpanne.

Ingen av de feilene er ukjent på e39.

Kjøpte en Autophix ES910 fra GS bildeler. Det leser ut error tall og navnet på erroren mener jeg. Og hvet du nøyaktig hva som er galt med webastoen? Har prøvd selv og finne ut av hva error 29 er i sammenheng med webasto. Hvor er det denne vannpumpen sitter? Og oljegreia for jeg nok ta en dag jeg gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, webasto vet man ikke nøyaktig hva er feil med. Når den er så gammel kan det være alt mulig. Må enten plukke den fra hverandre å bytte alt, eller få lest av feilkoder nøyaktig. 

Vannpumpen henger på slangene til webasto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Otis skrev:

Nei, webasto vet man ikke nøyaktig hva er feil med. Når den er så gammel kan det være alt mulig. Må enten plukke den fra hverandre å bytte alt, eller få lest av feilkoder nøyaktig. 

Vannpumpen henger på slangene til webasto.

Ah ok, hvet du hvordan jeg får lest av mer nøyaktig? Og vannpumpen skal ikke være så vanskelig og finne nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, NorwegianE90 skrev:

Kode 29 er egentligt "1A04" Electric auxiliary heater

Kode 15 er egentligt "9C76" Auxiliary-water pump

Kode 28 er egentligt "4541" Thermal oil-level sensor

 

-Troy

Hei tusen takk for svaret :D Hvor er det du fikk oversatt feilkodene? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NorwegianE90 skrev:

Har ett par cheat sheets og har drevet litt med sånne generic feilkodere samt INPA og ISTA 

Legger med en .txt fil med Alle feilkodene BMW sine sytem kan gi (bruk Ctrl + f og søk)

BMW Error Codes.txt

da har jeg lagret cheat cheatet! Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, anbefaler deg og kjøpe en "K +Dcan kabel" fra ebay og laste ned Feks INPA eller ISTA D (rheingold) er mye mye lettere og bruek samt mer oversikt og hauger å lass med funksjonalitet. Kabel koster mellom 100-170kr på ebay og programmene er gratis via forums medlemmer osv og da vil du også få hele feilkoder Feks "40E0" som gjør det super lett og bare copy paste koden inn i det cheatsheetet for å få en kort forklaring (rheingold gjør dette automatisk og viser forklaring og kode på samme tid) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke noe "Electric auxiliary heater" på E39. Dette er feilkode for webasto, som går på diesel.

"Auxiliary water pump" er vannpumpa som sitter under vannventilen, som sitter rett over rammevangen på førersiden.
Det er ikke sikkert du har denne pumpa, men du vil ha feilkode på den uansett om du skal ha den eller ikke. (vist du har pumpa, så er den nok gåen selvsagt)

Ellers er jeg enig med det Otis sier, både når det gjelder feila og at du trenger skikkelig feilkodeutstyr.
Sånne greier som det der er bare borkasta penger.

Men som han sier så kan feil på webasto være mye rart, men du kan begynde med å starte motoren, og ta ut sikringa (nummer 47 bak over batteriet om jeg ikke husker feil) (innen 30 sek etter start, vist nok). Gi den 10 sek elns. og sett inn igjen sikringa. Da sletter du evt. lockout som kan komme fra bla. overoppheting eller at du har startet parkeringsvarme med for lite diesel på tanken. Så kan du starte den manuelt (om du har denne muligheten), eller høre godt etter bak venstre forhjul etter start i 5 grader og nedover. Da skal den starte av seg selv.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 6.11.2019 den 21.21, NorwegianE90 skrev:

Btw, anbefaler deg og kjøpe en "K +Dcan kabel" fra ebay og laste ned Feks INPA eller ISTA D (rheingold) er mye mye lettere og bruek samt mer oversikt og hauger å lass med funksjonalitet. Kabel koster mellom 100-170kr på ebay og programmene er gratis via forums medlemmer osv og da vil du også få hele feilkoder Feks "40E0" som gjør det super lett og bare copy paste koden inn i det cheatsheetet for å få en kort forklaring (rheingold gjør dette automatisk og viser forklaring og kode på samme tid) 

https://www.ebay.com/itm/Inpa-K-Can-Ftdi-Ft232Rl-Chip-With-Switch-For-Bmw-Scanner-Inpa-K-Dcan-Usb-Ca-A8U2/254316769198?epid=11029821259&hash=item3b3675efae:g:0jcAAOSwTPddQm-W
var det en slik du mente? Og hvilke forumsmedlemer har nedlastingen til disse programmene? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...