sondre

kjølevæskelekkasje E39 525dat 2002

Recommended Posts

Har da får byttet termostat og vannpumpe, den gamle vannpumpen hadde en klikke lyd når jeg prøvde å bevege reimhjulet, det har ikke den nye, så tommel opp.

Var vannvittig mye å demontere, så om man skal bytte termostat så anbefaler jeg å ta pumpen samtidig.

Fikk tydeligvis ikke festet slange fra termostat til radiator godt nok, for når det ble så varmt at den åpnet seg så røyk det hvitt og coolant level low kom rakst i displayet, heldigvis gikk det greit å få den festet ritkg uten å demontere noe. 

Blir spennende i morgen om det har noen betydning for temperatur i kupeen etter 30 min med Webasto.

11 minutter siden, sondre skrev:

Var vannvittig mye å demontere, så om man skal bytte termostat så anbefaler jeg å ta pumpen samtidig.

Bytta termostat for 2 uker siden, eneste jeg tok av var radiatorvifta å dekselet rundt den 😁

Flere gode grunner til å fjerne hele egr systemet. 😜

2 minutter siden, Alpejohn skrev:

Bytta termostat for 2 uker siden, eneste jeg tok av var radiatorvifta å dekselet rundt den 😁

Flere gode grunner til å fjerne hele egr systemet. 😜

Ser den, og tenkte tanken når det skulle monteres igjen...

Ser ut til at dette ikke fjerner kjøleren så vannsløyfa må stå igjen.. Det går vel kanskje bra. Men du blir ikke kvitt alt sammen da.