Gå til innhold

Janmagga’s Z4"m" s54 supercharger swap *motor ferdig bygget


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei gutter og jenter :)

tenker å børste av forumstøvet med en ny prosjekttråd.

Bilen jeg har anskaffet meg er en velkjent Z4 fra forumet her, men som har ligget litt under radaren i noen år, men denne skal nå frem i lyset igjen og gjøres ( etter mine øyne) helt komplett og "ferdig" med S54 toppet med forhåpentlighvis en ess kompressor. Men alt til sin tid.

 

først og fremst skal det nevnes at jeg ikke tar noe kred for denne bilen og det som er gjort med den.  Men jeg tar av meg hatten for tidligere eier som har bygd dette , for det har vært mye tid og pengebruk i dette her. 
så håper jeg jeg kan fortsette med en interessant prosjekttråd med gode bilder og gode samtaler.

To do list:

•overhale og bygge s54

• eksos

• Felger

• godkjenne bygg. 

•550 kompressor kit

For de som ønsker å følge prosjektet på facebook kan gjøre det da jeg oppdaterer parralellt der :) 

Proskjettråd på facebook

 

6D60559E-6349-4C32-99A3-0556ED26A7E1.jpeg

A939BA47-2C7A-47C2-84BE-CF7D5F814B4C.jpeg

AECB58F1-BC47-487F-A817-8636E5959092.jpeg

E6354D95-D7CE-44EB-AE00-97F3A8D90590.jpeg

Endret av jan magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gabz skrev:

Meget artig å ha tilbake denne, ja. Angrer fælt på at jeg ikke kjøpte denne da den lå til salgs, helt rå bil. Men ser ut til å være i gode hender :) Blir spennende å se den "ferdig". Pøs på med bilder underveis!

Jeg hadde nok flaks som klarte å trekke det lengste strået da det virket som at flere hadde tinget på denne.

 

jeg håper jeg har tillit . Takk  :) 
kommer straks tilbake med litt mere bilder.  Har hentet maskinerte motordeler i går ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roter litt i arkivet her.

bare for å få litt bilder ifra start.

motor ble hevet ut i august og om-pinning av hele ledningsnettet ble påbegynt.

alt av info Om kabling er hentet fra Bmw tis info på nettet, som er helt essensiellt for å få til dette helt etter boka.  Det er masse forskjeller fra n52 til s54 av hva gjelder oppkobling mellom motor og bil, og  Kabling på moduler på n52 motoren som skal routes om til div kontakter til s54 delen.

90% av farger og ledninger som er der ifra før har bare vært å pinne om etter hva skjemaet sier, mens noe har måtte legges opp utenom for å få alle funksjoner.

 

nok prat! Mere bilder.

ps: angående kablingen så er den kun koblet til å funke, så skal det ryddes senere :)

 

9ADF9483-24B0-4C2C-8D16-6224DCCC4AFC.jpeg

ED278958-30FD-41DA-AB5D-A955C8977B3E.jpeg

3C8E35C1-30DF-48DA-A8D5-BC711A1A2800.jpeg

33AB924E-D58F-40C8-BA6F-437ADCABA8B7.jpeg

1636C47F-24C7-4700-9ACB-1F40F280651B.jpeg

D96AF4EA-30CC-4FFA-9E6F-73BEFAE3D14C.jpeg

5AE0D9E7-65B4-4AD5-B513-D8139BDD193C.jpeg

E9592401-0ADF-4CA5-8CD2-0AE7009BD5D5.jpeg

C1885363-1290-4148-AD1A-5E7765B0F538.jpeg

9F3FF134-DB07-4929-9D9A-21DD44969770.jpeg

3C6F6D24-B27B-4CC2-9E7C-4CA9DCD5C088.jpeg

271D2340-A3C1-4FFC-9CD5-84808EE0D749.jpeg

70C14850-CB0A-4AA3-945B-E6930106C347.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, StigJ skrev:

Kjekt du lager en tråd her inne :) Selvfølgelig følges det med fra denne kanten også 👍

 Bra :D ! Virker som at det blir litt mere tilbakemld her inne:) og det for meg gir masse energi og pågangsmot.

Endret av jan magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Hvorfor går du for s54 istedenfor n54? Sistnevnte kom vell i dette karosseriet🤔

n54 ble aldri montert i e85/e86, men e89 så var denne montert. e85/e86 fikk N46, M54, N52 og S54 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...