Gå til innhold

1994 E31 850 Hamann CSI


josulf
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Daniel. said:

Blir vel snart parkert for vinteren denne nå? :)

Kjekt selskap du har i garasjen da 😀

Blir en tur eller to til før den skal skrues på 😄skal ha ut inner taket og få noen til å trekke det opp igjen, tenkte mørkegråt så matcher det fargen på listene rundt vinduene 🤗,så skal eg bytte varmeregister før det begynnere å lekke å da må dashbord ut, har bestilt deler, er en stor svakhet på e31 å da skal den utbedres før evt lekasje🙃  så blir det å få den på lakk igjen å rette noe små feil som vi utsatte å ferdigstille for eg ville bruke bilen i sommer 🏎🏎🏎  

 

Bonzo er altid md i garasjen 🐶🐕  litt plasomt når han stjeler verktøy å skal tygge på dt, men dt hører med 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, josulf skrev:

Blir en tur eller to til før den skal skrues på 😄skal ha ut inner taket og få noen til å trekke det opp igjen, tenkte mørkegråt så matcher det fargen på listene rundt vinduene 🤗,så skal eg bytte varmeregister før det begynnere å lekke å da må dashbord ut, har bestilt deler, er en stor svakhet på e31 å da skal den utbedres før evt lekasje🙃  så blir det å få den på lakk igjen å rette noe små feil som vi utsatte å ferdigstille for eg ville bruke bilen i sommer 🏎🏎🏎 

Bonzo er altid md i garasjen 🐶🐕  litt plasomt når han stjeler verktøy å skal tygge på dt, men dt hører med 😅

Høres ut som du ikke blir helt arbeidsledig i løpet av vinteren i hvertfall 😅 Originalt mørkt taktrekk er vel en eller annen form for antrasitt farge om jeg ikke bommer helt. Blir det noe slikt, eller blir det lysere?

Ja, kan vel være en fordel å ta det før det går galt. Kjipt å stå med noe slikt i sommer f.eks.

Hehe, han sjekker kvaliteten på verktøyet da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig like bra arbeid du gjør 😀

Og skru kamerat er viktig .

Hadde det samme jeg og .

Naboen hadde Staff og den likte å ligge på teppet og kose seg når jeg skrudde .

Desverre flyttet de .😩

Veldig gøy tråd å følge dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Daniel. said:

Høres ut som du ikke blir helt arbeidsledig i løpet av vinteren i hvertfall 😅 Originalt mørkt taktrekk er vel en eller annen form for antrasitt farge om jeg ikke bommer helt. Blir det noe slikt, eller blir det lysere?

Ja, kan vel være en fordel å ta det før det går galt. Kjipt å stå med noe slikt i sommer f.eks.

Hehe, han sjekker kvaliteten på verktøyet da 😂

Arbeidsledig blir eg aldri😄 har sandblåst e61'n under og byttet til powerflex traversforinger, byttet en drivaksling og hjulager da jeg ødla dt med slegge 😁 endte opp med å lakke bilen med raptor bedliner under, så sauset eg den in med tynnstoff der salt å gugge samlerseg.  

Så når alt hva ferdig, fant eg ut at vinter felgene fortjente ny lakk, 6 år siden de ble kjøpt 😊Måtte ha nye vinter dekk bak, hadde Michelin vinterdekk men de søg ballesvette, bort med de etter en og halv sesong (8000km), forferdelig å kjøre på, hadde Michelin på styring også de ble byttet etter 2000km no har eg Yokohama på den tenkte å prøve de å se om det funker 😊

 

850en tenkte eg antrasitt farge faktisk 😄 kjøpte nye pakninger i antrasitt farge til dørene så må være så likt som mulig 😋  egentlig skal paningene være en nyanse lysere men så klart så lages de ikkje lengre ☠ men det blir nok bra 😇  

så eg trenger ikkje å være redd for å gå tom for arbeid 😁 

20201002_162645.jpg

20201002_162648.jpg

20201007_130542.jpg

20201007_130545.jpg

20201018_152114.jpg

20201018_185532.jpg

20201019_131123.jpg

20201019_140129.jpg

20201019_164650.jpg

20201019_164712.jpg

Endret av josulf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, sveigis said:

Stadig like bra arbeid du gjør 😀

Og skru kamerat er viktig .

Hadde det samme jeg og .

Naboen hadde Staff og den likte å ligge på teppet og kose seg når jeg skrudde .

Desverre flyttet de .😩

Veldig gøy tråd å følge dette.

Takk 😊 kjekt å dele litt bilder å sånt 

 

Den hunden hører sikkert mye rart når han e med meg 😅🐶🐕🦮🐕‍🦺🐩 

Får tigge deg til en hund, dt eg gjorde eg i heimen😇 aldri hatt hund før bonzoen kom 🥳

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er store søstern til min 🥰første genrasjon hamann 850

Er den og min som er kjent som full hamann biler i google verden, min er gen 2 så litt anderledes den føste gen. 

Min er bredere bakskjermer på å litt annet snaks.

Finnes også en til rosa 850csi som har Hamann spec alt uten motor😋

Screenshot_20201009-091657_Facebook.jpg

Endret av josulf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, josulf skrev:

Arbeidsledig blir eg aldri😄 har sandblåst e61'n under og byttet til powerflex traversforinger, byttet en drivaksling og hjulager da jeg ødla dt med slegge 😁 endte opp med å lakke bilen med raptor bedliner under, så sauset eg den in med tynnstoff der salt å gugge samlerseg.  

Så når alt hva ferdig, fant eg ut at vinter felgene fortjente ny lakk, 6 år siden de ble kjøpt 😊Måtte ha nye vinter dekk bak, hadde Michelin vinterdekk men de søg ballesvette, bort med de etter en og halv sesong (8000km), forferdelig å kjøre på, hadde Michelin på styring også de ble byttet etter 2000km no har eg Yokohama på den tenkte å prøve de å se om det funker 😊

850en tenkte eg antrasitt farge faktisk 😄 kjøpte nye pakninger i antrasitt farge til dørene så må være så likt som mulig 😋  egentlig skal paningene være en nyanse lysere men så klart så lages de ikkje lengre ☠ men det blir nok bra 😇  

så eg trenger ikkje å være redd for å gå tom for arbeid 😁

Hehe, nei ser dette. :P Med tanke på hvor mye salt som brukes her i Bergen så kan det være en fordel å gjøre det ja. Min ble sandblåst og tectylert før vinteren i fjor.

Skulle hatt ny lakk på både sommerfelger, vinterfelger og et par ting på bilen jeg 😂😂

Å? Trodde Michelin skulle være bra jeg?

Kjøpte nye Goodyear piggfrie i fjor før vinteren og de virker å fungere fint 🤔 Vet ikke hvordan de blir når de er 2-3 sesonger gamle da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Daniel. said:

Hehe, nei ser dette. :P Med tanke på hvor mye salt som brukes her i Bergen så kan det være en fordel å gjøre det ja. Min ble sandblåst og tectylert før vinteren i fjor.

Skulle hatt ny lakk på både sommerfelger, vinterfelger og et par ting på bilen jeg 😂😂

Å? Trodde Michelin skulle være bra jeg?

Kjøpte nye Goodyear piggfrie i fjor før vinteren og de virker å fungere fint 🤔 Vet ikke hvordan de blir når de er 2-3 sesonger gamle da men..

 

Greit å prøve å holde saltet borte fra metallet så lenge som mulig, værtfall her i bergen 😄

Trodde og michelin skulle være gode greier........😒 men de hva stiv å kjøre med rett å slett ubehagelige, funker sikkert bedre på en tyngre bil som bruker dildo bensin😇 

Bra med grep på de e🙃 men de skulle vært behagelig å kjøre med, værtfall til den prisen de kostet, er 265 35 19 bak å 245 fremme. 

No har eg vredestein fremme og Yokohama bak, eg velger aldri dekk selv bare hiver bilen fra meg så fikser villanger dekk opp i dt 😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med knallfin 850 😍 Dette var morsom lesning og jeg kjenner meg igjen i detaljfrikeriet 😅 Ikke at jeg har hatt samme forbruk på alle disse detaljene som deg, men jeg hadde helt klart prioritert å gjøre akkurat det samme som deg om jeg hadde hatt råd til det ☺️
Uansett, det er øye-godteri å se alle de snasne bildene og alt du legger ned av arbeid 🥳 Det må være såå tilfredsstillende å få være eier av det fineste Bmw har laget noensinne 👍😃

Kan si hva du vil om at den Amg’n til mora di sine prestanda, men fine er dem ikke 😂 For et dråg av en bil !! Jeg hadde glatt heller valgt å få eie en av de gamle mercene der gitt 🥳🤘

Ja ja, her skal jeg følge med ☺️👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter å hatt delene i 3 uker fant eg ut det er bare å hive seg i dt 🦧 er langt i fra gøy da den minste feil koster en formue da interiør deler er dyrt 🤪🤑 å noe av dt er nla så det hjelper ikkje heller 😄 men fant ingen lekasje, har kjent liten sukker lukt når man starter varme apparatet men var tørt å fint inni dashen 🤔

 Har lest at man bør ta ut dashbordet men ser ut som dt går på min måte 😁  

 

20201122_212819.jpg

20201124_115529.jpg

20201124_122536.jpg

20201124_125032.jpg

20201124_125035.jpg

20201124_130007.jpg

20201124_132954.jpg

20201124_133252.jpg

20201124_142801.jpg

Endret av josulf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...