Gå til innhold

hanssae
 Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk @Carlsius 😀

Grunnen til at det ble ALPINA startet med x-drive ,

hadde lyst på mye motor samtidig som at den kunne brukes av " alle " hele året.

Det går ikke med 600 hk på bakhjulene.

Etter hvert som jeg satte meg inn i hva ALPINA er så ble det enda mere spennende med B6 enn M6 😀

Og når jeg skulle registrere og forsikre den og fant ut at dette er den eneste , så ble det helt optimalt 😍

Var heldig og fant 20" orginalfelger i Engeland til vinterdekkene , så da ser den lik ut hele året 😀 👍

Endret av hanssae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i gamle bilder og mimrer litt . . . 😛

Fruen sto og filmet når jeg kom hjem med bilen fra Tyskland i August ,

det var en stor dag 😀

 

Endret av hanssae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Bækkmann :)

Det er ikke så mye lyd i denne som en kansje skulle tro , den er veldig diskre' , selv i sport mode.

Men du hører jo at det er noe der , både ute og inne selv om ALPINA ikke har aktiv lyd som M6 har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
10 timer siden, Ingvaldsen skrev:

trodde ikke så nye biler var nøye på type bensin

Er vel enkelte steder det fortsatt er ræva kvalitet på bensinen.

Vet at enkelte stater i USA har ganske dårlig bensin med lav oktanrating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja leser jevnlig om Amerikanere med misfire problemer etter å ha fylt "Walmart bensin" De har jo denne "top tier" lista over anbefalt bensin med bl.a Shell Vpower og Chevron. Selv fyller jeg kun Shell Vpower 98 pga mer rensemidler, ingen Etanol og bedre magefølelse, har fylt 95 noen ganger i Sverige pga manglende tilgang til 98 oktan i de Svenske skogene og det går jo fint det også :)

I Norge vaskes også bensinen ren for svovel, derfor kan vi bruke LL04 olje på bensinmotorene. I USA bruker de LL04 kun på diesel. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere biler er vel like følsomme for oktan som de alltid har vært, men fordelen nå er at de tilpasser mappet automatisk når de får dårlig bensin. 

Dårlig bensin her i Norge også, jeg må kjøre tune tilpasset 95 oktan selv om jeg fyller 98 (Gjelder også Shell V-power forøvrig, selv om det var litt bedre enn Esso). 

Alpinaen har nok endel mer agressiv mapping enn BMW normalt har siden de skriver at den skal ha 98, men bilene tilpasser seg jo ved å redusere tenningen hvis den ikke får god nok bensin, så det er neppe sånn at den dør av å få 95.  M-bilene til BMW anbefaler vel også 98 tipper jeg, det kan vel noen med M-bil her inne bekrefte sikkert. :) 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • hanssae changed the title to ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...