Gå til innhold

Problem med xDrive - E92


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Fått sjekket over sikringene nå. Var ingen rubrikk for 4x4-systemet i den sikringsguiden, men sjekket alle som var i ABS/anti-spinn-rubrikken og alle som var der var intakte. Er det noen måte å sjekke sikkert om det er aktuatoren som er røket, for eksempel? Eller må man bytte for å finne ut? Mye jobb å bytte den eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Fault Code 5F3A and BMW Fault Code 5463 - Usually three warning lights will light: 4x4 Warning Light, Brake Warning Light, and the ABS / DSC Warning Light. You'll usually hear a clicking noise or clunk when engine is turned off from the transfercase area.

This fault code group is usually caused by a faulty servomotor or worn servomotor gear. Your choices are replace the entire servo-motor or just the servomotor gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Har ikke merket noe ulyd og har ikke noe bremselampe heller. Men forsåvidt lite annet det kan være da, kanskje. Får bestille servoen etterhvert da. Sjekket youtube-video nå, så enkelt nok ut å bytte også.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... jeg er ganske sikker på at din bil ikke har det samme systemet som e53 det er linket til. Denne har vel kjededrift på transferkassa og det kjente problenet med plastikk tannhjul som slites med tiden. Din e92 har vel en mer direkte kobling, men korrekt meg on jeg tar feil.

Grunnen til dette var da jeg gjorde research på min 530xd så fant jeg ut at dette problemet med tannhjulet ikke var for den modellen (og da sikkert ikke e92 heller som er fra samme året) men at det kan være feil på selve servomotoren skal man ikke se bort ifra...

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...