Gå til innhold

F11 - slå av klimapanel i baksetet permanent?


stein-erik.carlsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en F11 med 4 soners klima. Og det er jo en god ting. Men ikke når man har småbarn i baksetet som elsker å skru på panelet bak. Og siden panelet er plassert slik at det ikke er mulig å se det fra framsetet uten å klatre bak i bilen skjer det titt og ofte at varmen eller viften er skrudd opp på max.  I iDrive er det mulig å slå av bakseteklima under innstillinger, men denne slår seg på igjen ved neste oppstart av bilen. Noen som vet om dette er en bug, eller om det er ment å fungere på denne måten? Burde jo være en setting som ble lagret i profil/nøkkel, og dermed ikke måtte settes hver gang man skal bruke bilen!

Bakseteklima.thumb.jpg.c689a08b6a282c7abd6c5559747e198d.jpg

138858574_Bakseteklima2.thumb.jpg.d38593b8e6fb35794e37d814a6332d82.jpg

Endret av stein-erik.carlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha sjekka dette, så er det kanskje mulig at man kan forandre noen parametere i enten HU_CIC/NBT eller IHKA.

Vet at det går ann å kode inn slik at IHKA modulen husker hva siste innstilling er, for normalt sett vil bilen skru på klimapanelet når tenning skrues på igjen etter en viss tid - til tross for at det var skrudd av tidligere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill. Og jeg har fått vite noe jeg ikke visste! Har alltid lurt på hvordor Sync lyset slukker fremme fra tid til annen (ganske ofte egentlig...) Har lurt på om det og har med at det ikke lagres i profilen. Men årsaken er jo forklart lenger oppe i denne tråden: Sync er også koblet mot panalet i baksetet! Så om noen av barna i baksetet har rørt panelet, kan jeg se det fremme ved at Sync lyset er slukket. Da er det jo bare å trykke på sync knappen så er alt som det skal være igjen! Happy days!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...