Gå til innhold

Flataas sin E39 535dat, VURDERES SOLGT


Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, hsd skrev:

bak. 

Jeg har problem foran med HEL slangene, ligger bilde lengre opp men mistenker det med demperne.

Her er bilde av bremseslangene bak, du sliter med at de blir for korte?  Ser ikke ut som om det blir et problem her 

IMG_20210406_075240.thumb.jpg.93cef404efa575c7fbcd0ec025de5c3d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo helt flott. Mine blir veldig ved full utfjøring. Ser du har org dempere bak, nesten sånn jeg lurer på om supersport jalla greiene har lengre utfjøringsveg.... 

 

 Har prøvd både 530d og m5 slanger nå, men spørs om jeg må prøve noe slikt. Får du derimot de slangene der igjennom PKK/SVV? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, hsd skrev:

Det der er jo helt flott. Mine blir veldig ved full utfjøring. Ser du har org dempere bak, nesten sånn jeg lurer på om supersport jalla greiene har lengre utfjøringsveg.... 

 

 Har prøvd både 530d og m5 slanger nå, men spørs om jeg må prøve noe slikt. Får du derimot de slangene der igjennom PKK/SVV? 

 

Har org dempere bak ja men de foran er ikke orginale for de har ikke den "kanten" som skal stoppe i spindelen, derfor jeg tror slangene foran blir bedre med orginale dempere. Absolutt alt i understellet skal byttes uansett pga slitasje osv. Blir bare lemförder, meyle og orginale deler(Kjøper arnott belger og h&r senkefjærer foran).

Skal ha bilen til godkjenning hos SVV om 1-2 måneder så vi finner det ut da men i følge siden deres så er dem "road legal anywhere"

Legger ved utklipp fra siden deres
bilde.thumb.png.1b1ab657cd99c8e5bb8676b06371819e.png

 

 

bilde.thumb.png.907d437aa924cd2285718bbf67ec8321.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fått sendt @TRF en liten pakke og har mottatt en pakke fra Koed som skal sendes til gkn.

IMG_20210423_202515.thumb.jpg.a4b421fbdaa91523bccc00b646514c3d.jpg

Nye foringer, pakninger, hylser, bolter osv

IMG_20210428_145236.thumb.jpg.86c1c73a8a5943bfa5b986131239e81c.jpg

IMG_20210428_150052.thumb.jpg.d8632eebd7d042658b000e58c36689cc.jpg

Orginal mellomaksling fra 335d som skal skøtes med min orginale for å få rett flens mot medbringer på girkassen samt bli rett lengde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Arnott belger har for lange pinner og nippel så den må shimses 4-5mm for å kunne få montert bekledningen over

Lite lyst å bruke 6k på nye belger når Arnott koster 1700kr stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Flataas changed the title to Flataas sin E39 535dat, Eksosforslag?

Mens jeg venter på pakke fra gkn og trf så har jeg fått kjøpt frontlykter med proddato før 02 og bixenon ombyggingskit som skal monteres i disse.

Funderer på hvordan jeg skal gjøre det angående eksosen på bilen, har funnet Eisenmann og Supersprint potter hos Schmiedmann og Supersport hos gs. Vurderer også å dra til svendsen eksos med bilen å få laget dem til å lage

Har tidligere sett på Alpina D10 eksos fra tyskland men selger var ikke villig til å sende så det ble ikke noe av.

Orginalt eksosanlegg er jo "en del/helt" fra downpipe og bak?  Må modifisere eksosen uansett da downpipen er 3" og resten er 2/2,5" og er 2 rør hvor den møter downpipe

https://www.schmiedmann.no/no/bmw-E39/7777-nytt?produkt=B5300.09831

https://www.schmiedmann.no/no/bmw-E39/18585-nytt?produkt=785907K3

https://www.gsbildeler.no/tuning_og_tilbehor-effektanlegg/supersport_effektanlegg_e_39_03_97_se_info_2x76mm_ev_s___663412

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok lat eksos stå urørt sålangt det lar seg gjøre, dieseltouring har lett for å få veldig høy romlelyd fra eksos om den er større en originalt

 

friere bakpotte er no av det som gir mest støy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Hadde nok lat eksos stå urørt sålangt det lar seg gjøre, dieseltouring har lett for å få veldig høy romlelyd fra eksos om den er større en originalt

 

friere bakpotte er no av det som gir mest støy

Er penere med dobbel utgang enn orginal 530d eksos som såvidt synes men skjønner hvor du vil, planla ikke å ha større eksos

2bbe602a298ec7a5544a8314a3249c41.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Daniel. skrev:

Magnaflow 14815 er vel et greit alternativ? 🤔 14816 er vel for stor. Mulig selv 14815 krever litt trimming av diffuseren også. 

Noe som er modelltilpasset eller er det universal?  Godkjent for veibruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Flataas skrev:

Noe som er modelltilpasset eller er det universal?  Godkjent for veibruk?

Universal.

Vil da tro det? Hadde slik på en 520i og det var ikke noe bråkete greier i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daniel. skrev:

Universal.

Vil da tro det? Hadde slik på en 520i og det var ikke noe bråkete greier i hvertfall.

Relativt grei pris i forhold til de andre jeg linket, vet at det finnes papirer på Supersprint og Supersport for de er modelltilpasset men vet ikke hvordan de er mtp støy. Har en 4,5" loff som er tilpasset resten av eksosanlegget men den demper nada 😂

Enkelt å henge opp Magnaflowen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Flataas skrev:

Relativt grei pris i forhold til de andre jeg linket, vet at det finnes papirer på Supersprint og Supersport for de er modelltilpasset men vet ikke hvordan de er mtp støy. Har en 4,5" loff som er tilpasset resten av eksosanlegget men den demper nada 😂

Enkelt å henge opp Magnaflowen?

Monterte magnaflow i fjor, veldig kurrant til prisen. Legger ved noen bilder. Gikk veldig greit for seg. Jeg valgte sånn v bands tror jeg det heter. Monterte det på org eksosen, så hvis det blir noen problemer så er det veldig fort gjort for en som ikke kan sveise (meg) å bytte tilbake.

 

Jeg fikk tak i min brukt på finn, 500kr. Enten har den bilen kun blitt sommerkjørt eller så er den helt rå mot salt. Kjøpte den av en fyr fra Stavanger så.

 

Hadde såklart ikke bilde av det ene festet som ble sveist på :P

IMG_20201017_143802.jpg

IMG_20201006_210023.jpg

IMG_20201006_175852.jpg

IMG_20201006_210040.jpg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tennbrikket skrev:

Monterte magnaflow i fjor, veldig kurrant til prisen. Legger ved noen bilder. Gikk veldig greit for seg. Jeg valgte sånn v bands tror jeg det heter. Monterte det på org eksosen, så hvis det blir noen problemer så er det veldig fort gjort for en som ikke kan sveise (meg) å bytte tilbake.

 

Jeg fikk tak i min brukt på finn, 500kr. Enten har den bilen kun blitt sommerkjørt eller så er den helt rå mot salt. Kjøpte den av en fyr fra Stavanger så.

 

Hadde såklart ikke bilde av det ene festet som ble sveist på :P

IMG_20201017_143802.jpg

IMG_20201006_210023.jpg

IMG_20201006_175852.jpg

IMG_20201006_210040.jpg

Ser bra ut det der, ser det finnes ekstremt mange forskjellige magnaflow potter å velge i. Sjekket o store internett i natt og fant Supersport eksosen til en brøkdel av hva gs skulle ha så vurderer å kjøpe den mtp tüv papirer, prisen på den og en ny magnaflow er ikke så ulik.  Vil helst ha noe som ikke gir meg problemer med verken godkjenning av ombyggingen eller andre ting

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Flataas changed the title to Flataas sin E39 535dat, VURDERES SOLGT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...