Gå til innhold

F11 lekkasje luftfjæring


Odd-M
 Share

Anbefalte innlegg

På 3.3.2020 den 18.10, Mons1 skrev:

Har du sett denne?

Ja, det har jeg. Venter på ny "drain valve", så skal kompressoren inn på kjøkkenbenken, demonteres og tørkes skikkelig. Mistenker at jeg har samme problem, bare uten feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
På 5.3.2020 den 16.34, Kjennern skrev:

Min F11 nærmer seg 6 år, 90.000KM, belgene er helt fine og aldri byttet per dd.

Det finnes også BMW 745iL og BMW 760iL som har gått over 150000km uten problemer :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 12.03, Odd-M skrev:

Ja, det har jeg. Venter på ny "drain valve", så skal kompressoren inn på kjøkkenbenken, demonteres og tørkes skikkelig. Mistenker at jeg har samme problem, bare uten feilmeldinger.

Det er ikke lett å feilsøke på dette hvis lekkasjen ikke er stor nok. Det trigges feilkode hvis det tar for lang tid å "løfte" bilen til riktig høyde. Hvis kompressoren er frisk og sterk, så kan det hende at den løfter bilen til riktig høyde innen tidens terskelgrense.
Men i huset med tørrstoff, så er det en ventil som slipper ut overtrykket. Denne ventilen er laget i metall som ruster. Når tørrstoffet går i metning, så blir det fukt i denne ventilen og dermed begynner den å ruste. Og da hender det at ventilen ikke lukker seg skikkelig.
Men så har vi denne "Drain valve" som er en egen enhet som står koblet til kompressoren. Jeg føler at denne er den som differensiererer mellom høyre og venstre slik at det er lik høyde på begge sider. Det hender også at denne kan finne på å lekke. Problemet er at det er utrolig vanskelig å finne ut hvem av disse som er problemet.
På min så ser det ut som høyden reduseres likt mellom høyre og venstre side. Dvs en felles lekkasje.
Jeg mistenker feilen hos meg ligger i denne "Drain valve" ettersom det går lenge mellom hver gang jeg får feil-varsel. På 2 år har jeg bare fått varsel 2 ganger. Når jeg nullstiller varselen, så kan det ta 1 år til neste gang. Jeg hører ingen lekkasje, men merker at bilen begynner å senke seg etter 6 timer.
Jeg planlegger å gjøre det samme når det begynner å bli litt varmere i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Samlet mot og tok ut kompressoren.  Ikke noe pent syn å splitte denne, full av fukt og korrosjon. Har ikke trua på at det er nok å tørke dette så jeg har bestilt ny kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...