Gå til innhold

Fortell om din heftigste opplevelse med en BMW.


Conquest
 Share

Anbefalte innlegg

Påvei opp bømlafjordtunnelen, satt på en kompis i en E46 M3, mens en annen kompis lå bak i en Vito. Rett etter fotoboksen, så hadde han bak i vitoen talt 3 sekunder før vi var forsvunnet utav synet hans.

Meg og kompis skulle handle kebab, traff på en gamling i en V90 T8 på vei hjem som skulle prøve å ta oss på innern. Kjørte en orginal E60 535d, uten M-tech, med orginal 18" 7eikere, i orginalhøyde. Han ble bra tam i blikket når vi seig ifra han uten problemer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 23732 skrev:

Meg og kompis skulle handle kebab, traff på en gamling i en V90 T8 på vei hjem som skulle prøve å ta oss på innern. Kjørte en orginal E60 535d, uten M-tech, med orginal 18" 7eikere, i orginalhøyde. Han ble bra tam i blikket når vi seig ifra han uten problemer 😅

Artig det du sier der 😂 Det er mange som kjører Volvo T8 som tror de har så spreke biler, nå skal dem endelig klå BMW gutta med sine 407 hester og 2,3 tonn. Jeg har en lik opplevelse, dog ikke blant mine heftigste BMW opplevelser...men artig var det. Jeg kom kjørende på E18 over østerholdt heia i min helt standard utseende G30 540d M-sport....ser ut som en 520d eller 530e som det går tolv av på dusinet. I forbikjøringsfeltet opp mot Brokelandsheia så tenke jeg å kjøre forbi en hvit XC60 T8, men det skulle vi bli to om mente han. Han ga på i det jeg var oppå sia hans, jeg ga på litt mer men han ga seg liksom ikke. Så da var det kickdown i Comfort mode, da dro vi godt ifra opp over bakkene der. Holdt tempoet høyt ett stykke bare for virkelig å la han se 5-serie hekken forsvinne i det fjerne 😂

Veldig tullete og uansvarlig selvfølgelig, jeg skal ikke forsvare sånn kjøring. Men jeg tror vi alle har vært der en eller annen gang. Men jeg må vel si at de T8 modellene til Volvo går langt fra så bra som effekten skulle tilsi. Men en sterk dieselsekser fra BMW skal du ha litt motor for å klare å kjøre ifra, de går utrolig bra. Satt på i en tuna 435d xDrive med ca 390 hk, den gikk vanvittig bra 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Artig det du sier der 😂 Det er mange som kjører Volvo T8 som tror de har så spreke biler, nå skal dem endelig klå BMW gutta med sine 407 hester og 2,3 tonn. Jeg har en lik opplevelse, dog ikke blant mine heftigste BMW opplevelser...men artig var det. Jeg kom kjørende på E18 over østerholdt heia i min helt standard utseende G30 540d M-sport....ser ut som en 520d eller 530e som det går tolv av på dusinet. I forbikjøringsfeltet opp mot Brokelandsheia så tenke jeg å kjøre forbi en hvit XC60 T8, men det skulle vi bli to om mente han. Han ga på i det jeg var oppå sia hans, jeg ga på litt mer men han ga seg liksom ikke. Så da var det kickdown i Comfort mode, da dro vi godt ifra opp over bakkene der. Holdt tempoet høyt ett stykke bare for virkelig å la han se 5-serie hekken forsvinne i det fjerne 😂

Veldig tullete og uansvarlig selvfølgelig, jeg skal ikke forsvare sånn kjøring. Men jeg tror vi alle har vært der en eller annen gang. Men jeg må vel si at de T8 modellene til Volvo går langt fra så bra som effekten skulle tilsi. Men en sterk dieselsekser fra BMW skal du ha litt motor for å klare å kjøre ifra, de går utrolig bra. Satt på i en tuna 435d xDrive med ca 390 hk, den gikk vanvittig bra 😀

At en e60 535d med 270hk  kjører fra en t8 tror jeg ikke på, de tallene er ikke mulig å få til å stemme. At 540d med 320 hk klarer, ja kanskje, men volvoen har 320 bensin pluss 90 el, så at det ikke var en fight, tvilsomt, men at den kan være hårfint sprekere, ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt om kapp med mye forskjellig M4, Nissan GTR, Lamborghini Gallardo, Huracan og Ferrari 488 med S1000RR, morro å bare dra ifra på bakhjulet :-) 100-200 på 3.9s gps.

Er litt moro og holde bra følge med M2 og e92 M3 i gamle diesel stasjonsvogna også :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, flobben skrev:

At en e60 535d med 270hk  kjører fra en t8 tror jeg ikke på, de tallene er ikke mulig å få til å stemme. At 540d med 320 hk klarer, ja kanskje, men volvoen har 320 bensin pluss 90 el, så at det ikke var en fight, tvilsomt, men at den kan være hårfint sprekere, ok.

Det skal du ikke være så skråsikker sikker på, en riktig tunet E60 535d vil ha null problem med å "ta" en slik Volvo. Nå kjenner ikke jeg til den aktuelle bilen @23732 kjørte med, men antar at den ikke var helt "stock" 😀

Hårfint og hårfint fru blom, seig godt ifra med min bil i allfall....og det forventa jeg også. Særlig når man kom opp i litt ulovlig fart så ble forskjellen større. Når jeg gikk av gassen for å roe ned så kom han i en helvetes fart, så det var liksom ikke tvil om at han sto på gasspedalen. Men ikke glem at XC60 T8 veier 350 kg mer, 0-100 på 5,3 sek kontra 4,7 sek. Det var selvsagt ikke fair match for Volvoens del, men han skulle nå yppe på seg en BMW og da var iallfall jeg med på "leken". De der Volvo T8ene er ikke så spreke som dere Volvo boys skal ha det til, de går iallfall ikke som biler med over 400 hk. Det er to problemer og det er automatkassa og vekta. V90 T8 gjør 0-100 på 5,3 sek, det er i samme område som G30 530d xDrive. Bare innse at Volvo er ekstremt dårlig til å lage raske og effektive drivlinjer kontra tyske premiumprodusenter. De er tunge og treige i forhold

https://ev-database.uk/car/1141/Volvo-V90-T8-Twin-Engine

Jeg må legge til at bilene synes jeg er flotte, Volvo har gjort en super jobb her. Ypperlig om man vil ha en sprek familiebil som også er ladbar. Men går man etter dem i sømmene, ser på teknikken så ser man at dette ikke er helt spitzen klasse slik vi er vant med fra BMW.

Men skal vi konsentrere oss om trådens tema nå eller er det noe mer du vil trekke i tvil og mene du vet bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi tar det i kronologisk rekkefølge, har jeg tre opplevelser i (eller med) BMW å gjøre som jeg husker.

Første var da jeg var unggutt og kjørte trimmet sedan Cosworth på motorveien. Passerte en E46 Alpina i normalt tempo, hvorpå han girer ned og gir full gass. Ikke at E46 Alpina er det råeste, er vel 270hk eller noe? Men han måtte pent sluke sin stolthet 😉

Andre gangen kjørte jeg min E39 M5, også på motorveien. Forbi meg kjører en E92 335i sakte forbi, imens han kikker på meg og gliser. (merkelig at folk alltid skal prøve seg om man kjører bil med litt motor?) Denne gangen tenkte jeg at jeg ikke skulle la meg påvirke, men han ga seg ikke. Dette var sent på kvelden, og nesten ikke trafikk. Jeg visste jo at det kunne bo litt effekt i 335i, spesielt om de er trimmet, og det var nok denne. Vi lå helt likt, dønn likt, til jeg ga meg da vi nærmet oss 1,5 ganger lovlig hastighet.

Siste gangen må være da jeg hentet men nåværende F10 M5. Den har stage 1 flash tune. Det var en liten lærekurve de første turene jeg hadde med den, det og kunne få effekten ned i bakken. Men når den biter tak og du kjenner stolryggen 🤩 Håper å få mange flere gode opplevelser med den så fort våren kommer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

 De der Volvo T8ene er ikke så spreke som dere Volvo boys skal ha det til, de går iallfall ikke som biler med over 400 hk. Det er to problemer og det er automatkassa og vekta. V90 T8 gjør 0-100 på 5,3 sek, det er i samme område som G30 530d xDrive. Bare innse at Volvo er ekstremt dårlig til å lage raske og effektive drivlinjer kontra tyske premiumprodusenter. De er tunge og treige i forhold

Her er vi rimelig enige. Den har vel heller ikke peak effekt fra begge motorene samtidig. Legg på et tvilsomt "firehulstrekk" på flere av disse sammen med nevnte aut kasse og vekt så ser man tydelig hvorfor de volvoene ikke er så spreke som det høres ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2020 den 22.24, mowz skrev:

Hvilken model har du? noe mods?

Har en 2011-modell som er stappa med karbon, Yoshi race-eksos og race-giring (snudd) med QS.

Men selger den nå til fordel for en 2018-modell - 7 hester ekstra, så jeg bikker de magiske 200 ;)

S1000RR.PNG

Endret av LoKi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2020 den 22.27, flobben skrev:

At en e60 535d med 270hk  kjører fra en t8 tror jeg ikke på, de tallene er ikke mulig å få til å stemme. At 540d med 320 hk klarer, ja kanskje, men volvoen har 320 bensin pluss 90 el, så at det ikke var en fight, tvilsomt, men at den kan være hårfint sprekere, ok.

Bilen var ifølge forrige eier tunet med noe greier, men enten så har han blitt lurt eller et forferdelig dårlig map, da bilen holder fint følge med 325d steg 2 fra ecotune, men siger ikke ifra noe særlig.

Biler ikke 100% orginal, satt i et KN-panelfilter og magnesiumfelger (vekten på en 8.5 og en 10 felg kombinert er ikke langt unna vekten på en orginal 7eiket 9" bmw felg.

Men ja, den nevnte 325d-en har også parkert T8er uten problem, så dem er ikke så spreke som folk skal ha det til.

Endret av 23732
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LoKi skrev:

Har en 2011-modell som er stappa med karbon, Yoshi race-eksos og race-giring (snudd) med QS.

Men selger den nå til fordel for en 2018-modell - 7 hester ekstra, så jeg bikker de magiske 200 ;)

S1000RR.PNG

Nice, jeg har en 2014 med bittelitt mer carbon :-D, Brentuning mapping, full Akra race anlegg, Li-Ion batteri, IAT kit, BMC filter og noe annet småsnacks. Skal custom mappes hos Klev Tuning til våren.

20160611_101832.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mowz skrev:

Nice, jeg har en 2014 med bittelitt mer carbon :-D, Brentuning mapping, full Akra race anlegg, Li-Ion batteri, IAT kit, BMC filter og noe annet småsnacks. Skal custom mappes hos Klev Tuning til våren.

20160611_101832.jpg

Lekkert :D
Har handlet denne nå, er mye mer original, men den har rett farge - og er en bortimot topp-specca 2018-modell. Gleder meg som en UNGE til 03.04, for da napper jeg den ut av vinterlagring.

 

2018.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LoKi skrev:

Lekkert :D
Har handlet denne nå, er mye mer original, men den har rett farge - og er en bortimot topp-specca 2018-modell. Gleder meg som en UNGE til 03.04, for da napper jeg den ut av vinterlagring.

 

2018.png

Pent! Grattis.

Det nærmer seg fort! :-)  Gleder meg sjøl, forrige sesong ble dårlig da jeg måtte til kjøretøykontroll etter mistanke om trimming med tilhørende skruing...

Min er faktisk lakkert i hel-rød, org er den rød/hvit og det ser ikke bra ut. Men digger rødfargen i virkeligheten, skikkelig "Ferrari" rød. Og lyden med quickshifter og mapping når det smeller i eksosen når du girer er bare helt rå!

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...