Gå til innhold

Ny podcast om bil


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mariuse34 skrev:

Sjekk den ut og se om du liker den. Første episoden er den minst proffe. Og der snakker vi en del om tesla, dog er dette langt fra noen elbil podcast. Da hadde jeg ikke kastet bort tid med å nevne den her. Hele poenget er å dypdykke ned i alt som handler om bil og bilkultur, det være gammel eller nytt, elektrisk eller med behov for blytilsetning. 

Episode 4, i januar, skal omhandle fusjonen mellom franskmennene og italienerne. Eller rettere sagt, alle de gode historiene som kommer ut av å ikke alltid ha laget verdens beste biler. 

Da har jeg hørt første episode og dette synes jeg var veldig bra og lovende. Mye Tesla prat, men det var heldigvis ikke fanboy prat. Du berører temaer oss bilfolket ofte kan kjenne seg litt igjen i, folk liker å kjenne seg igjen i andre.

Dette tror jeg kan bli veldig bra, særlig hvis dere får inn litt kjentfolk med biltilknyttning  på sikt. Gjerne litt lengere episoder også, å høre på bilprat er alltid moro. Følg konseptet til Collecting Cars bare med en litt norsk vri så tror jeg dette blir bra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro gjennom første episode nå. Syns dette var helt ålreit jeg, relevant prat i forhold til hva motorpressen per nå fokuserer på. Skal være ærlig å si at fokusområdet til dagens motorjournalister gjør meg trøtt bare av å lese brødteksten forøvrig. Driter i kWh, rekkevidde og at det tar 2år å få bilen 😂 Så jeg håper på mer historisk innhold fremover :-)

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da har jeg hørt første episode og dette synes jeg var veldig bra og lovende. Mye Tesla prat, men det var heldigvis ikke fanboy prat. Du berører temaer oss bilfolket ofte kan kjenne seg litt igjen i, folk liker å kjenne seg igjen i andre.

Dette tror jeg kan bli veldig bra, særlig hvis dere får inn litt kjentfolk med biltilknyttning  på sikt. Gjerne litt lengere episoder også, å høre på bilprat er alltid moro. Følg konseptet til Collecting Cars bare med en litt norsk vri så tror jeg dette blir bra 👍

ja, jeg har hørt en del på det! CC er fett, vi forsøker bare litt å unngå det som blir for internt, og den sinnsyke feedbacken når Chris Harris ler :P 

5 minutter siden, scoot skrev:

Dro gjennom første episode nå. Syns dette var helt ålreit jeg, relevant prat i forhold til hva motorpressen per nå fokuserer på. Skal være ærlig å si at fokusområdet til dagens motorjournalister gjør meg trøtt bare av å lese brødteksten forøvrig. Driter i kWh, rekkevidde og at det tar 2år å få bilen 😂 Så jeg håper på mer historisk innhold fremover :-)


Første episoden var piloten vi spilte inn for å få lov å gjøre dette, og den err merkbart mer klippet enn de andre. Vi har funnet ut at det holder med et tema av gangen, ellers skraper vi bare såvidt i lakken på ting. Fanboyprat er aldri gøy, men det sagt så må vi sparke inn bildører hos både Bimmersfolka og 911-gærningene. Ingen skal være spart. Aller minst i3 forumet på facebook, som er de verste fanboys av dem alle :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mariuse34 skrev:

Hyggelig du sjekket det ut likevel. Det setter jeg pris på.

Det vil bli vesentlig mindre tesla fremover, selv om jeg rambler litt om hvor stygg jeg synes cybertrucken er i episode 2.

Hva faen er det med de Tesla bilene!! Hver gang de får en software oppdatering så går media mann av huse for å skive om det. Virker som at alle bil journalister blir sykt opphisset av bare å høre det navnet. Hva er det som er så stas med en bil som gjør deg til en sykt dårlig sjåfør? De gjør jo alt de kan for at sjåføren skal ha mindre fokus på veien. Helt utrolig. Og det evige gnålet om hvor utrolig spreke de er. zzzzZZZZZzzzz

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Øyvind L. skrev:

Hva faen er det med de Tesla bilene!! Hver gang de får en software oppdatering så går media mann av huse for å skive om det. Virker som at alle bil journalister blir sykt opphisset av bare å høre det navnet. Hva er det som er så stas med en bil som gjør deg til en sykt dårlig sjåfør? De gjør jo alt de kan for at sjåføren skal ha mindre fokus på veien. Helt utrolig. Og det evige gnålet om hvor utrolig spreke de er. zzzzZZZZZzzzz

Jeg er enig, det er så ille at ITavisen som from til et par år siden har fokusert på pc, spill og generelle IT greier.
De skriver faen meg nesten mer om Tesla å daglige oppdateringer på hvor mange som har bestilt sybertrukk.
De skriver til og med nesten mer om Tesla en Apple, og det sier litt!

 

Men nå må ikke vi skrive like mye om Tesla i en tråd om en bmw podcast. 😜

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Alpejohn skrev:

Jeg er enig, det er så ille at ITavisen som from til et par år siden har fokusert på pc, spill og generelle IT greier.
De skriver faen meg nesten mer om Tesla å daglige oppdateringer på hvor mange som har bestilt sybertrukk.
De skriver til og med nesten mer om Tesla en Apple, og det sier litt!

 

Men nå må ikke vi skrive like mye om Tesla i en tråd om en bmw podcast. 😜

Ja ITavisen er jo blitt helt tragisk. Orker ikke lese der lenger. 

Var den podkasten en BMW podkast? Hmmm..😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2019 den 0.18, Øyvind L. skrev:

Hva faen er det med de Tesla bilene!! Hver gang de får en software oppdatering så går media mann av huse for å skive om det. Virker som at alle bil journalister blir sykt opphisset av bare å høre det navnet. Hva er det som er så stas med en bil som gjør deg til en sykt dårlig sjåfør? De gjør jo alt de kan for at sjåføren skal ha mindre fokus på veien. Helt utrolig. Og det evige gnålet om hvor utrolig spreke de er. zzzzZZZZZzzzz

Og ikke minst hvor morsomt det har blitt med prompelyder.. Bare muligheten til å lage prompelyd når man setter seg inn og prompelyd på blinklys eller fotgjengervarslig eller hva det var, er visst hysterisk morsomt og viktig nok til å kjøpe en Tesla.. Tror jeg begynner å bli en gretten gammel gubbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

Og ikke minst hvor morsomt det har blitt med prompelyder.. Bare muligheten til å lage prompelyd når man setter seg inn og prompelyd på blinklys eller fotgjengervarslig eller hva det var, er visst hysterisk morsomt og viktig nok til å kjøpe en Tesla.. Tror jeg begynner å bli en gretten gammel gubbe. 

Og får en peis på skjermen. Syykt morsomt har jeg hørt. Du er ikke gretten, du er bare ikke en idiot.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det ikke bare er meg som "ikke digger" Tesla 👍 Egentlig er det ikke bilene jeg har noe i mot, men den sekt liknede interessen som nører opp til at Tesla fanboys blir totalt usmakelige folk. Vi BMW entusiaster hadde ord på oss for å være de mest hardbarka merke entusiastene, der har Tesla sekten slått oss skikkelig. Hvor lang tid går det nå før jeg får forumets but hurte Tesla folk på nakken? 😂

Nå har jeg forøvrig hørt alle episodene, synes dette var veldig god underholding. Men jeg synes du er litt vel negativ til alt som ikke er BMW eller VAG @Mariuse34 😂 😂 Jeg gjør ikke noe av det, men tenker bare om dette skal være for så mange som mulig. Men jeg synes det er underholdene å høre på, særlig i bilen 😀 Og hva er det med Finn.no og sene kvelds/nattestimer? Dette har jeg tatt meg selv i mange ganger, sitter å få lyst på biler du aldri kunne forestille deg å ha ellers. Når jeg tenker at det egentlig kunne vært kult å eie en 1987 Volvo 240 DL...da er det på tide å logge av og heller finne senga 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg blitt mindre fan av BMW. Hovedgrunnen er at jeg mener BMW ikke skal masseprodusere biler slik de driver med idag. Og det er ikke til å stikke under en stol at kvaliteten er blitt dårligere. 

Har idag E90 325d fra 2011. Siste modellen med stor 6er og manuell gir. Blir å holde på den i 10-15 år regner jeg med. Nyere BMWer frister ikke desverre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Personlig har jeg blitt mindre fan av BMW. Hovedgrunnen er at jeg mener BMW ikke skal masseprodusere biler slik de driver med idag. Og det er ikke til å stikke under en stol at kvaliteten er blitt dårligere. 

Har idag E90 325d fra 2011. Siste modellen med stor 6er og manuell gir. Blir å holde på den i 10-15 år regner jeg med. Nyere BMWer frister ikke desverre.

Er e90 siste modell med stor sekser og manuell mener du🤔??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...