Gå til innhold

Ny podcast om bil


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Hørte gjennom mye på vei i bil gjennom Danmark i helgen, tok resten i solskinnet før jobb i dag. Fortsett å prate, regner med dere har flere interessante kontakter som kan inviteres med. 

Fattern pleide alltid å kjøpe lørdagsavisa før, hovedsakelig på grunn av motorbilaget. Så kjøpte han seg Nissan Quaskai (eller noe), og sluttet å kjøpe avisen i samme øyeblikk. Nissan-en er så flau over at den som en 2010-modell hverken har auto-lukking av vinduer, eller start/stopp-system, så sistnevnte funksjon har den utviklet på egen hånd (innovation that excites). Nå bruker han hovedsakelig tråsykkel for å komme seg rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! 

Fattern er kjekk sånn sett. Da søstern min skulle ha sitt første barn for 12 år siden holdt han på å bytte Mini Cooperen hennes med en 2wd Quasqai, uten å engang spørre henne. En bil han ikke vurderte overhodet selv. 

PS: dagens episode inneholder mitt fomlende engelsk intervju med Top Gears Chris Harris. Om alt fra elbildiss, elbilelsk, lambo vs ferrari og gamle Peugeoter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å fortsette @Mariuse34

Dette har raskt blitt den beste bil podkasten der ute. De større bilpodkastene tar det jo år og dag mellom hver gang det kommer noe nytt. De har med uinteressante folk jeg aldri har hørt om og de snakker for mye om superbiler. Mil eller mil er på ett folkelig nivå og veldig relatert til Norge og norske forhold. Selv om det betyr litt elbilprat av og til så er det noe iallfall jeg overlever. Dere fremlegger iallfall elbiltemaet på en obiektiv måte og ikke bare en eneste stor glorifisering som alle andre norske bilmedier. 

Også var det jo litt vittig sist jeg var i Oslo og på vei hjem så svinge jeg innom Motorpool for å se på det nye Bentley showromet. Snakka med en hyggelig selger der, vi snakka litt om BMW osv. Så setter jeg meg i bilen for å kjøre hjem til Arendal, setter på Mil etter Mil og der dukka jaggu samme fyren opp som jeg nettopp snakka med hos Bentley 😀

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

@Mariuse34 lyttet med fornøyelse til dagens podcast om Finn-Funn til maks 100k. Og håpte i det lengste at R56 Cooper S skulle bli dratt fram (all den tid min er til salgs der :D ). Og det ble den! Som noe av det morsomste det går an å kjøre under 100 lapper. Ikke min røde, men en noe dyrere BRG Cooper S. Takk, nå ble jeg varm om hjertet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Føler for å løfte denne frem igjen, nå har gutta holdt på med podcasten i snart 1 år og jeg synes denne fortsatt er helt konge å lytte til! Alltid når Norge skal komme med noe bilrelatert så blir det alltid sånn halvveis i forhold til det dem holder på med i utlandet. Det Broom programmet for en del år siden, var så flaut og Top Gear ripp off at jeg bare vil glemme det. MEN Finansavisens Mil etter Mil podcast har vist seg å være helt topp, en av de beste podcastene der ute. Så @Mariuse34 og Håkon, keep up the good work 👍

Digga de to eprisodene med Nils Wærstad i gjestestolen, du merker at dette er en bilentusiast av "gamle" skolen. En sånn som liker å leve litt på kanten, det blir det veldig gode historier av. Bedre historier enn med stive redaktører og Jaguar selgere 😅

Men, dere må slutte å beklage dere over å snakke for mye om BMW. Det er sikkert en eller to Volvo entusiaster der ute som har klaget over dette, men tro meg så er de i mindretall. BMW har vel kanskje den største merketilhørigheten i Norge, så litt ekstra BMW prat taper ingen på. Jeg hører en del på podcasten til Car Throttle, og der er det jo ikke til å stikke under en stol at BMW står dem nært. Det blir mye BMW prat og jeg kan ikke se at de taper noe på det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker podcasten, har begynt fra start. Det er vel drøyt et år gammelt materiale jeg nå hører gjennom.
Liker innholdet. Jeg hører dog på et relativt godt stereoanlegg, og lydkvaliteten er ikke den beste om jeg skal sette fingeren på noe :mrgreen: Funker bra å høre på i bilen, men hjemme i stua så er det litt slitsomt å høre på :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Jeg må bare skryte av denne podden, har hørt på den under hver eneste trilletur med poden og hver eneste sovetur for han i bilen. Dristet meg også til å sende inn spørsmål om eTron mot Alpina, så får vi se om det dukker opp. Bare glede å spore i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Jeg må bare skryte av denne podden, har hørt på den under hver eneste trilletur med poden og hver eneste sovetur for han i bilen. Dristet meg også til å sende inn spørsmål om eTron mot Alpina, så får vi se om det dukker opp. Bare glede å spore i alle fall. :)

Enig, syns det er fin podcast som har holdt et veldig bra nivå og også et stigende nivå. En del av episodene med gjester, spesielt de 2 med Nils fra Nils og Ronny, er verdt å få med seg. 

Ellers minnes jeg at da jeg begynte å høre på Podcasten trodde Håkon var en gammel biljournalist på 50+. Ble litt overraska over at han var en del yngre enn meg🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...