Gå til innhold

Min 530xd E61 LCI Individual


Snowbiz
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

style 359? :D

er vell ikke lenge siden sist du fikk bruk for piggdekk i Troms ? :P

 

Korrekt :) Men Replica dog, det gledes stort hvertfall!

Nei, natt til lørdag var det snøbelagt på hovedveiene. Så stresser ikke voldsomt med å få dem av, bortsett fra at man savner stivere gummi ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingvaldsen skrev:

40 og 35 i profil er vell samme som på f1x serie, helt merkelig at de ikke fikk denne dimmen originalt for dette ser jo helt riktig ut. 

Stemmer det, kjøpte disse brukt fra en her i Tromsø. Var kjørt maks 5k km på di... Betalte hele 800kr for alle 4 dekkene 😂

Sjekka pris på dekkonline, og dem lå vell rett over 13k 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snowbiz skrev:

Stemmer det, kjøpte disse brukt fra en her i Tromsø. Var kjørt maks 5k km på di... Betalte hele 800kr for alle 4 dekkene 😂

Sjekka pris på dekkonline, og dem lå vell rett over 13k 😛 

ja det er dyrt å kjøpe sternemerkede dekk, men til gjengjeld så er det jo premium dekk som presterer.  ble overrasket over at 3 seriehjul passet så godt på en 5serie. 

 

er det mye igjen av bilen etter km stand den har ? er mye gjort fra før eller venter du bare på at det skal begynne å dukke opp defekte slitedeler ? 

behovet for xdrive ser antagligvis ut til å bli reelt til høsten å da er det ingen bil som er mer fornuftig enn en e6x 530xd.  disse ser det ut til å være endel bra utstyrte eksemplarer av i norge, så derfor er jeg litt nysgjerrig på hvordan e60 er å eie siden jeg kun har kjennskap til e39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

ja det er dyrt å kjøpe sternemerkede dekk, men til gjengjeld så er det jo premium dekk som presterer.  ble overrasket over at 3 seriehjul passet så godt på en 5serie. 

 

er det mye igjen av bilen etter km stand den har ? er mye gjort fra før eller venter du bare på at det skal begynne å dukke opp defekte slitedeler ? 

behovet for xdrive ser antagligvis ut til å bli reelt til høsten å da er det ingen bil som er mer fornuftig enn en e6x 530xd.  disse ser det ut til å være endel bra utstyrte eksemplarer av i norge, så derfor er jeg litt nysgjerrig på hvordan e60 er å eie siden jeg kun har kjennskap til e39.

Ja E60/61 xDrive har jo ET43 i originalt innpress. Så stortsett alt både fra E9x/F3x/F1x passer på disse :) 

Ja jeg er storfornøyd med bilen, er veldig godt oppfulgt denne med oljeskift mellom 10-15k km siden ny. Girkasse har fått oljeskift ved 130k, så har planer om å bytte dette og fordelingskasse/diff oljer iløpet av året :) 

Bør ikke være noe problem med hvertfall 100k km til på denne hvertfall, har bytta litt slitedeler i bakstilling og slik. Men går fortsatt med original turbo, men bruker hverken vann eller olje så er nok i okei stand. Kjente etter slakke på den når jeg bytta vannpumpe og termostater og den var veldig tight egentlig mtp alder og km. 
Luftfjæringa bake er og originalt utifra det jeg har sett/funnet ut så regner med det blir noe belgbytte etterhvert hvertfall.

 

Men alt i alt så er jeg veldig fornøyd med bilen, var veldig skeptisk når jeg kjøpte den mtp km stand. Men han jeg kjøpte bilen hos hadde eid den i 8 år og pendlet 80km hver dag så. 
 

Så hvis du er på utkikk kan jeg bare varmt anbefale en slik en ;) Du kommer til å stortrives med en slik! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snowbiz skrev:

Ja E60/61 xDrive har jo ET43 i originalt innpress. Så stortsett alt både fra E9x/F3x/F1x passer på disse :) 

Ja jeg er storfornøyd med bilen, er veldig godt oppfulgt denne med oljeskift mellom 10-15k km siden ny. Girkasse har fått oljeskift ved 130k, så har planer om å bytte dette og fordelingskasse/diff oljer iløpet av året :) 

Bør ikke være noe problem med hvertfall 100k km til på denne hvertfall, har bytta litt slitedeler i bakstilling og slik. Men går fortsatt med original turbo, men bruker hverken vann eller olje så er nok i okei stand. Kjente etter slakke på den når jeg bytta vannpumpe og termostater og den var veldig tight egentlig mtp alder og km. 
Luftfjæringa bake er og originalt utifra det jeg har sett/funnet ut så regner med det blir noe belgbytte etterhvert hvertfall.

 

Men alt i alt så er jeg veldig fornøyd med bilen, var veldig skeptisk når jeg kjøpte den mtp km stand. Men han jeg kjøpte bilen hos hadde eid den i 8 år og pendlet 80km hver dag så. 
 

Så hvis du er på utkikk kan jeg bare varmt anbefale en slik en ;) Du kommer til å stortrives med en slik! 

tenkte mest på designet på 3serie felger, de ser ofte pinglete ut på 5 serie men disse var en innertier.

den dagen turboen havarerer så er det en gyllen mulighet med turbo fra trf så du kan krysse den magiske 300hk grensa ;)
 

vil jo helst ha toppmodellen 535d om jeg først skal ha e6x men det hjelper jo ikke med my gamp når den kun drar på 2 om vintern.

 

hvordan er det med stikkakslinger fremme på disse ? holder de bedre en på f1x xdrive ? 

fungerer fortsatt ALT på en så godt utstyrt bil ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

tenkte mest på designet på 3serie felger, de ser ofte pinglete ut på 5 serie men disse var en innertier.

den dagen turboen havarerer så er det en gyllen mulighet med turbo fra trf så du kan krysse den magiske 300hk grensa ;)
 

vil jo helst ha toppmodellen 535d om jeg først skal ha e6x men det hjelper jo ikke med my gamp når den kun drar på 2 om vintern.

 

hvordan er det med stikkakslinger fremme på disse ? holder de bedre en på f1x xdrive ? 

fungerer fortsatt ALT på en så godt utstyrt bil ? 

Åja sånn sett, ja var veldig spent selv på hvordan det blei på bilen. Ble veldig fornøyd med litt mer profil på dekkene også :) 

Ja det hadde ikke gjort noe med litt mere skyv, den forrige 530xd’en jeg hadde fikk jeg justert opp til 286hk og 620nm. Den sparket rimelig greit hvertfall, men mye vil ha mere ;) 

Har ikke lest noe om svakhet i stikkakslinger på disse, jeg har bytta ene ytre mansjetten forran på grunn av en liten rift. Og knuten virket veldig tight egentlig.

Ja «alt» fungerer veldig bra. Eneste er linsa på nightvision kameraet som er ganske mye steinsprut på så bildet på dette er ikke optimalt. 


Har en bug med softclose funskjonen på framdørene, der dem ikke «reagerer» alltid. Men tror det kan være vaieren som går imellom låsekasse og softclosemodulen som har strekt seg eller noe 🤔


Også har jeg en parksensor som kødder litt innimellom.

Ellers er alt tipp topp, er bytta ledningsnett i bakluke for noen år siden også var alle modulene i hjulbrønn byttet grunnet vann pga tett drenering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser nå at det er cirka 350 facelift 530xdat på norske skilt så bør være en eller 2 brukbare å spore opp den dagen jeg må ha noe slik :P

var så uheldig å kom over denne i helga, gjør vondt å ikke kunne ha alt.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=297987540&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=23&maxFirstRegistrationDate=2010&minFirstRegistrationDate=2008&pageNumber=4&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=1bde4a1f-dbc6-b23d-342c-f492a7adabd2

 

har også sett litt etter 530xd på mobile.de men de få som er der så er samtlige uten msport og utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

ser nå at det er cirka 350 facelift 530xdat på norske skilt så bør være en eller 2 brukbare å spore opp den dagen jeg må ha noe slik :P

var så uheldig å kom over denne i helga, gjør vondt å ikke kunne ha alt.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=297987540&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=23&maxFirstRegistrationDate=2010&minFirstRegistrationDate=2008&pageNumber=4&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=1bde4a1f-dbc6-b23d-342c-f492a7adabd2

 

har også sett litt etter 530xd på mobile.de men de få som er der så er samtlige uten msport og utstyr.

Ja du bør klare å finne en som ikke er ihjelkjørt og sarvet. 
 

veldig lekker fargekombo på den 535’en ja, eneste som mangler der var vell skinntrukket dashbord, dørtrekk og midtkonsoll. Samt nightvision ;) 

Ja jeg har titta litt innom på mobile innimellom også, men er dårlig utvalg desverre med xDrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...