Gå til innhold

Feilmelding etter interiørbytte


janfc
 Share

Anbefalte innlegg

Har bytta seter og interiør, så har denne feilmeldinga kommet (se bildet) bytta en Microbryter på setelåsen uten hell, tror de nye setene har gått i England, har dette noe å si? Tenker på at nå har jeg fått memory og hele pakka på høyre side, Airbaglampa lyser pga av dette, noen som vet hva jeg må gjøre? 

IMG_20200101_130238.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lest en del, den sier meg at i bunn av setene sitter det en lås når du tar setet frem for å få passasjerer inn og ut av baksetet, på cabrioleer er det veldig viktig at den har låst når en kjører pga sikkerhetsbelte feste i selve  setet, derfor er det en Micro bryter som leser av og sender at setet er i lock, bytta den ene bryteren uten at det hjalp, sletter feilkoder men kommer opp med en gang, Derfor er jeg litt i villrede akkurat nå og spør itilfelle noen ar erfaring med dette,? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne micro bryteren, Har den en spesiell motstand eller er det en direkte av og på kontakt? 

 

Edit!  Svarer meg selv her, som jeg trodde: The microswitch is resistance encoded.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f12-640d-cab/components-connectors/components/components-with-s/s161-backrest-lock-switch-driver/G6SqRdep

Denne bryteren har en spesiell motstand.  Har du den gamle bryteren fra det gamle setet?

 

 

Resistor 1 (corresponds with the switch status "open") 750 Ω
Resistor 2 (corresponds with the switch status "closed") 4,7 kΩ

 

Du kan selfølgelig sette på en 4.7 k ohm motstand så vil den alltid vise locked for å teste. Men ikke kjør rundt slik. Når det er sagt, så vet jeg ikke om denne infoen tilsvarer din bil da jeg bare googlet<-- men ikke spesifikt på din bil.

 

 

 

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, kalinkamaen skrev:

Har du mål spenning på ledningene? 

En annen ting jeg tenker på,bilen er en Usa versjon, med nytt Engelsk interiør,har fått memory på høyre side :-) Kan noe av dette ha noe å si tro?.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, kalinkamaen skrev:

Alt er relativt. Men sjekk spenning. Kan bestefall være en sikring. Alt mellom 9-16 volt skal være godt nok. 

 

Skal gjøre det, takk for info, vanskelige saker dette, sjekka litt mer, prøvde å lese koder fra airbag den nr 8 på bildet, men fikk ikke kontakt med modulen den er borte, alle kontakter i osv, kanskje noe med det, så får jeg feilmld på seat lock? 

IMG_20200104_123842.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser også at det er for skjel på EU versjon versus US versjon setesikkerhets system:

Orginal link:https://www.myairbags.com/bmw-airbag-module-mrs-acsm-reset/

  • Passenger seat occupancy detector (US version)

    In accordance with the stipulations of the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a small child in a child restraint system on the front-passenger seat must be automatically detected. Upon detection, the airbags on the passenger side are automatically deactivated (front-passenger airbag and side airbag). The indicator lamp for front-passenger airbag deactivation lights up.

    The seat-occupancy detector is based on an evaluation of the surface pressure generated when the seat is loaded.

    [more ...]

  • Switch for disabling front passenger's airbag (Europe version)

    If option 470 ”ISOFIX mounting for child seat” (front) has been installed, the airbags can be disabled via the switch for passenger's airbag deactivation. The switch is operated using the key integrated into the remote control.

    In switch position OFF, the following airbags on the front-passenger side will not be triggered: front-passenger airbag and side airbag.

    The indicator lamp for front-passenger airbag deactivation (front-passenger airbag OFF lamp) lights up.

    > E60, E61: The switch is located in the glove compartment.

    > E63, E64, E70, E85, E93: The switch is installed on the instrument panel on the passenger's side.

Note: Retrofit of the passenger's airbag disabling facility

For vehicles without a switch to deactivate the front-passenger airbag, there is a retrofit kit (option 5DA ”front-passenger airbag deactivation” or option 470 ”ISOFIX child seat mounting”).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ACSM diagnosis: E60, E61, E63, E64, E70, E85, E93

Note: Replace crash safety module after 3 crash signals with triggering of the safety system.

When the safety system is triggered, the crash safety module stores data in a non-erasable memory. The data memory is full after 3 crash signals. The airbag indicator light will come on. The crash safety module must be replaced.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde ikke av polene, men drar en ut kontakten i setene blir det brutt, mye å lese på her må prøve å se litt på det senere, Håper ingen ting er gått i stykker da, og at det er lett å fikse,, takker deg for at du engasjerer deg👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...